Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er det "greit" med voldtekt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor langt kan man gå med flørt og lek før noen rettmessig kan "ha" seg med deg?

Ingen kan rettmessig "ha" seg med noen uten noens samtykke.

 

Det eneste tidspunktet det er greit å ha sex med noen er om den noen aktivt samtykker. Om den noen ikke kan samtykke, enten fordi vedkommende sover, er dritings, ruset, slått ut, eller bundet, så er det voldtekt.

haha Ja da er vel så og si alle ONS voldtekt da og det meste av sex i parforrhold også. Hvor ofte er det at man aktivt sammtykker i å ha sex? Du har med deg en jente hjem fra byen også spør du "har jeg din tillatelse til å ha seksuellt sammkvem med deg i natt som innvolverer penetrering av kjønnsorganer?" :lol:

 

Sex er i de aller fleste tilfeller en ikke værbal forståelse fra begge parter. Man kysser, beføler hverandre, osv. også fører det etterhvert til sex. At man liksom aktivt skal gi sitt sammtykke er feministisk bullshit.

 

Og hvis å være dritings gjør at det blir en voldtekt så er vel begge parter skyldig i voldtekt i de aller fleste ONS da... Kansje politiet skal begynne å ha aksjoner mot ONS på hotellrom, ol? Buste inn også arrestere begge for voldtekt fordi begge var fulle....

 

Så lenge man har sex uten begge parters samtykke klasifiserer dette til voldtekt ifg. norsk lov.

 

Vel, når hun våkner opp med en "kjepp" i seg, så sov hun tydelighvis når "kjeppen" ble plassert. Noe som kvalifiserer til voldtekt, av den enkle grunn at kjeppen ble plassert uten å spørre, og dermed uten jentas samtykke.

Så hvordan pleier du å innhente sammtykke når du har sex? har du en standarisert skriftelig kontrakt som dere begge skriver under på? Eller er det en muntelig avtale? Og hvis det er en muntelig avtale hvordan lyder da denne? :roll:

 

 

Sex er etter min mening ikke voldtekt før den ene parten setter seg aktivt til motværge fysisk og muntlig. For hvis det skal være som feministene skal ha det til at voldtekt skal være synonymt med nesten drap så må det jo også være noe ordenklig skadeeffekter av handlingen. Hvis voldtekt er så fælt så burde jo offeret skrike og slå i hysteri.

 

Utvanning av voldtektsbegrepet hjelper dere ikke på noen måte jenter. Tenk om du virkelig blir utsatt for en ordenklig voldtekt. Også har denne utvanningen av voldtektsbegrepet gjordt at dere bare blir satt i samme bås som at "hun er sikkert bare en av dem jentene som har hatt sex i fylla også angret dagen etterpå". Det blir litt av det samme som når det gjelder kvotering. Hvis du virkelig har kvallifikasjonene og virkelig fortjener en jobb så blir du likevel satt i en bås sammen med alle de andre kvinnene som er blitt kvotert inn.

 

De virkelige offerene og de som virkelig har kvallifikasjoner, ol. blir ikke hjulpet av slikt. De blir bare nedvurdert.

Endret av flesvik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Svarer på TS:

1) Det er automatisk litt greiere, dersom ingen jeg kjenner er involvert.

2) Dersom noen i familien er den som voldtar, og jeg ikke kjenner offeret, er det greit.

3) Dersom en venn er den som voldtar, og jeg ikke kjenner offeret, er det greit.

4) Dersom en av overnevnte voldtar, så avhenger spm om hvorvidt det er greit, av om jeg har noen egeninteresse i dama. Har jeg det er det kanskje ugreit, men også svært interessant.

5) Dersom en afrikaner voldtar en luremus på byen, så vet jeg ikke helt om jeg bryr meg. Sorry. De har behov for voldtekt, dama har behov for å være luremus, hvilket behov er viktigst, nei, gidder ikke bry meg.

Tilbake til senga. Måtte bare svare på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha Ja da er vel så og si alle ONS voldtekt da og det meste av sex i parforrhold også. Hvor ofte er det at man aktivt sammtikker i å ha sex? Du har med deg en jente hjem fra byen også spør du "har jeg din tillatelse til å ha seksuellt sammkvem med deg i natt som innvolverer penetrering av kjønnsorganer?" :lol:

What he said:

Aktiv deltagelse er implisitt aksept.

 

Sex er i de aller fleste tilfeller en ikke værbal forståelse fra begge parter. Man kysser, beføler hverandre, osv. også fører det etterhvert til sex. At man liksom aktivt skal gi sitt sammtykke er feministisk bullshit.

What he said:

Aktiv deltagelse er implisitt aksept.

 

Og hvis å være dritings gjør at det blir en voldtekt så er vel begge parter skyldig i voldtekt i de aller fleste ONS da... Kansje politiet skal begynne å ha aksjoner mot ONS på hotellrom, ol? Buste inn også arrestere begge for voldtekt fordi begge var fulle....

Nei, det er snakk om hvis man nesten er bevisstløs av beruselse. At man "bare" er drita gjør det ikke til voldtekt.

 

Så hvordan pleier du å innhente sammtykke når du har sex? har du en standarisert skriftelig kontrakt som dere begge skriver under på? Eller er det en muntelig avtale? Og hvis det er en muntelig avtale hvordan lyder da denne? :roll:

What he said:

Aktiv deltagelse er implisitt aksept.

 

Sex er etter min mening ikke voldtekt før den ene parten setter seg aktivt til motværge fysisk og muntlig. For hvis det skal være som feministene skal ha det til at voldtekt skal være synonymt med nesten drap så må det jo også være noe ordenklig skadeeffekter av handlingen. Hvis voldtekt er så fælt så burde jo offeret skrike og slå i hysteri.

Du har hørt om redsel? At man er for redd til å gjøre i mot. I tillegg så nevnes det eksempler hvor det er søvn, overdreven beruselses og så videre inne i bildet.

 

Utvanning av voldtektsbegrepet hjelper dere ikke på noen måte jenter. Tenk om du virkelig blir utsatt for en ordenklig voldtekt. Også har denne utvanningen av voldtektsbegrepet gjordt at dere bare blir satt i samme bås som at "hun er sikkert bare en av dem jentene som har hatt sex i fylla også angret dagen etterpå". Det blir litt av det samme som når det gjelder kvotering. Hvis du virkelig har kvallifikasjonene og virkelig fortjener en jobb så blir du likevel satt i en bås sammen med alle de andre kvinnene som er blitt kvotert inn.

Nei, det er dumt for alle at begrepet voldtekt vannes ut av folk som egentlig ikke er voldtatt. Men jeg tror du overdriver problemet med at folk gjør det. Men det er umulig å vite. At folk føler seg voldtatt gjør det til voldtekt.

 

De virkelige offerene og de som virkelig har kvallifikasjoner, ol. blir ikke hjulpet av slikt. De blir bare nedvurdert.

Nei, de blir nedvurdert av slike som deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Så hvordan pleier du å innhente sammtykke når du har sex? har du en standarisert skriftelig kontrakt som dere begge skriver under på? Eller er det en muntelig avtale? Og hvis det er en muntelig avtale hvordan lyder da denne?

Nå er det noen år siden jeg ragget opp damer på byen, men for det første så fjerner jeg alle fordeler et mulig "bytte" på byen må ha rent økonomisk fra min side.

 

For det andre, så skryter jeg ikke på meg eller er noen andre enn meg selv. Spør hun hvor jeg bor og litt rundt min siville status, så er jeg en vanlig industriarbeider med vanlig lønn, og jeg kjører en brukt Toyota. På den måten så fjerner man vertfall den økonomiske biten med tanke på planlagt økonomisk vinning fra "byttet"

 

Når hun alikevel vil bli med meg hjem første kvelden, så har jeg sagt flere ganger at jeg vil bli bedre kjent først, og gir "byttet" telefonnummeret mitt.

 

Ringer hun meg dagen derpå i edru tilstand og fortsatt vil ha kontakt, så vet jeg vertfall at det er MEG hun er interissert i, og ikke kjeppen eller pengene samt gratis drinker på byen.

 

Jeg vil vel si at når to personer har sex i edru tilstand etter å ha snakket litt sammen fra før og det var jenta som tok initivativet til videre kontakt, så kvalifiserer ikke akkurat dette til voldtekt.

 

Problemet med voldtekt kommer vel først ved bruk av rusmidler/alkohol etter ett møte på byen eller på en hjemmefest, og er man redd for at man skal bli en voldtektforbryter, så vent til du er edru, og se om motparten fortsatt vil ha noe med deg å gjøre.

 

Klarer man ikke å vente til dagen derpå med å hive seg i seng med dama, så tar du en liten risk for at en voldtekt blir et faktum. Stort sett så går det vel bra, men risken er der.

 

Er man livredd for at man skal utføre en ulovlig handling i form av voldtekt, så vent til du er edru og ta det derfra. Klarer du ikke å vente til dagen derpå, så mener jeg man er en tikkende bombe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er uten tvil voldtekt. Voldtekt er ufrivillig samleie. Hvis en av partene ikke vil, og den andre "tar for seg" er dette voldtekt, uavhengig av hvor mye det er flørtet tidligere på kvelden.

 

Her er jeg helt enig, med deg ja!! At man har flørtet tidligere på kvelden gir deg absolutt ingen rett til og gå løs på jenta når hun sovner på sofaen!! Det må da være åpenlyst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er uten tvil voldtekt. Voldtekt er ufrivillig samleie. Hvis en av partene ikke vil, og den andre "tar for seg" er dette voldtekt, uavhengig av hvor mye det er flørtet tidligere på kvelden.

 

Her er jeg helt enig, med deg ja!! At man har flørtet tidligere på kvelden gir deg absolutt ingen rett til og gå løs på jenta når hun sovner på sofaen!! Det må da være åpenlyst!

Virker desverre som om dette ikke er helt åpenlyst for noen...

Lenke til kommentar

Voldtekt er aldri greit.. hva f..? ;S

 

Sa de fittepisket politisk korrekte mens dem drakk seg dritings, kledde seg som horer, og ravet rundt alene i nattens mørke.

 

Flott det, luremus, men hvis vi ser bort ifra denne feministiske ludder-logikken, så er det da altså slik at vi lever i virkelighetens verden, og der kan ikke menn være helt sandblåst på innsiden av skallen og gå fra bar til bar og spørre om drittsekkene ypper til bråk - uten at det BLIR bråk.

 

Eller ta på seg feil fotball-supporterdrakt på pub, jeg vet ikke, går aldri på slike åndsing-pubber.

 

Så det er greit og flott og fint og strålende fantastisk at dere ikke vil bli voldtatt, men å si at det kun er menn sin feil at voldtekter skjer, det er en oppskrift på dagens situasjon, hvor alle går rundt og sier at "voldtekt er alltid galt", og en liten andel helt stille legger til "hehe" på slutten.

 

Av og til er voldtekt faktisk helt ålreit.

 

Det er det, da dere.

 

La meg forklare.

 

Her hvor jeg bor, så er det rimelig greit midt i sentrum av en by / tettsted / landsby / pylsebod og bensin-utsalg.

Og jeg VET utmerket godt at det er etisk galt av meg å putte søppel oppi en utildekket kontainer.

Men så har vi da dette at hvis kontaineren da står over en hel helg, utildekket og bare byr seg frem som ei skamløs hore uten vett eller hemninger, ja da tenker jeg at "ja da synes dem altså ikke at det er så farlig, da".

 

Og så fyller jeg oppi.

Endret av Hippocleides
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, jenter er som kontainere; hvis de ikke dekker seg til så blir de fylt opp? Og egentlig, hvis de innerst inne virkelig ikke vil bli voldtatt, så burde de ha på seg burka? Hvis ikke så ber de jo naturligvis om det?

 

edit: For mennene/guttene kan jo ikke noe for det. De har jo bare altfor sterke drifter. Og. "Sånt skjer"?

Endret av bazukh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voldtekt er aldri greit.. hva f..? ;S

 

Sa de fittepisket politisk korrekte mens dem drakk seg dritings, kledde seg som horer, og ravet rundt alene i nattens mørke.

 

Flott det, luremus, men hvis vi ser bort ifra denne feministiske ludder-logikken, så er det da altså slik at vi lever i virkelighetens verden, og der kan ikke menn være helt sandblåst på innsiden av skallen og gå fra bar til bar og spørre om drittsekkene ypper til bråk - uten at det BLIR bråk.

 

Eller ta på seg feil fotball-supporterdrakt på pub, jeg vet ikke, går aldri på slike åndsing-pubber.

 

Så det er greit og flott og fint og strålende fantastisk at dere ikke vil bli voldtatt, men å si at det kun er menn sin feil at voldtekter skjer, det er en oppskrift på dagens situasjon, hvor alle går rundt og sier at "voldtekt er alltid galt", og en liten andel helt stille legger til "hehe" på slutten.

 

Av og til er voldtekt faktisk helt ålreit.

 

Det er det, da dere.

 

La meg forklare.

 

Her hvor jeg bor, så er det rimelig greit midt i sentrum av en by / tettsted / landsby / pylsebod og bensin-utsalg.

Og jeg VET utmerket godt at det er etisk galt av meg å putte søppel oppi en utildekket kontainer.

Men så har vi da dette at hvis kontaineren da står over en hel helg, utildekket og bare byr seg frem som ei skamløs hore uten vett eller hemninger, ja da tenker jeg at "ja da synes dem altså ikke at det er så farlig, da".

 

Og så fyller jeg oppi.

 

Så du har begått voldtekt?

Lenke til kommentar

Uansett så er jo alt alltid mannen sin feil ene og alene og kvinnen må få være fri da dere.

 

Jadda.

 

 

Så du har begått voldtekt?

 

Ja.

 

Av en kontainer.

 

Vet det var galt, men den fristet slik.

 

Det var faktisk og flere som bidro, slik at etter helgen var det topp på kontaineren som før helgen var litt under halvfull.

Endret av Hippocleides
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hippocleides:

 

Synes du drar noen merkelige paraleller her...

 

Synes jeg det er "greit" en sjelden gang å kaste søppel i en dunk uten papir? JA! Er det juridisk lov? Tja... kanskje ikke...

 

Men det er ett stort sprang fra å kaste søppel i en poseløs dunk til å voldta/ødelegge livet til ei jente.

 

Mener du at hvis du kjører på en vei som DU mener bør ha langt høyere fartsgrense enn det den er beregnet for, så er dte bare å gasse på, mens du tenker: "Jaja.. når dem lager en vei som er så bra, så kan dem takke seg selv" ?

 

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å forstå at samkvem med det motsatte kjønn blir betegnet som voldtekt hvis hun feks. sover/er beruset og ikke kan forsvare seg/sier "NEI" og du bare fortsetter etc.

 

Du har da vel ingen rett til å dyppe kjeppen i ei dame bare fordi hun har flørtet med deg hele kvelden og evt. fått deg til å spandere på henne. Muligens så burde slike jenter finne på noe annet, for sin egen del, men det er uansett DU som sitter igjen med svarteper hvis du gyver løs på henne uten fullmakt.

 

Kan ikke fatte at det kan være så ekstremt vanskelig å forstå dette...

 

Vi kan gjerne prate om og diskutere hva jenter BURDE ha gjort og hva dem ikke burde ha gjort, men uansett hva dem gjør, så kan man ikke si i retten at: "hun sa jeg fikk lov til å ha sex med henne på byen, og hun ble med meg hjem og vi klinte lenge, men når jeg skulle penetrere, så sa hun stopp. Det syntes ikke jeg var riktig, så derfor så hadde jeg sex med henne alike vel"

 

Skal tro hvem som sitter igjen med det svakeste kortet her?

 

Desverre så sitter vel jente igjen med det svakeste kortet uansett, da det er andre ting som skjer med kroppen enn blåmerker og sprengt vagina. Det psykiske er kanskje det verste... ?

Lenke til kommentar

Hvis noen har sex med en sovende mann, er det også voldtekt. Det er dog ikke alltid menn er like motvillig som kvinner..

 

Wohoo, ja og ellers er det jo umulig å voldta en mann sant og kommer du på sjonkel rolf stasjonen som mann så ler dem deg rett ut så det kan du bare glemme

 

Og hvis begge er fulle så er det dama som har blitt voldtatt

 

GOD STANDARD

 

SLIPPER TVIL

 

 

Hippocleides:

 

Var det mitt innlegg du svarte på?

 

Kan du lese det først, da?

Endret av Hippocleides
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...