Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er det "greit" med voldtekt?


Anbefalte innlegg

Sålenge folk på dette forumet behandler det som en naturregel at dersom man har på seg miniskjørt, så blir man voldtatt, og at det eneste man kan gjøre for å hindre voldtekt er å gå i stakk, så syntes jeg faktisk det er på tide å kreve litt kildemateriale!

 

Det mener ikke jeg, men det er fremdeles dumt og naivt og tro at ingen har blitt voldtatt på grunn av at de gikk i minimalt med klær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir for dumt hvis jeg skal bruke fredagskvelden til å søke opp bevis til noe som er en helt logisk påstand som har rot i virkeligheten. Tror du de som voldtar bare ønsker å hoppe på random kvinner og tvinge til seg sex? Spesielt når overfallsvoldtekter er kun er liten prosent av voldtekter generelt?

 

Jeg sier ikke at jeg vet hva alle voldtektsmenn tenker, det eneste jeg påstår er at det ikke på noen måte overhode er surrealistisk at noen skal se på den mindre tildekkede kroppen til en annen og gå til steget å tvinge til seg sex på grunn av at de er ''jævla sexy''. Forøvrig så tror jeg at slike overgrep som regel begås av en venn av familien eller en autoritær person i en familie, som bruker makt og innflytelse til å f.eks krype inn på soverommet til sin lille niese eller datter, for så å få dem til å holde tett etterpå. Makt blir brukt og det er jo en stor mulighet for at de nyter makten godt, men det å påstå at denne handlingen aldri er blitt fremprovosert (TRENGER IKKE Å VÆRE BEVISST PROVOSERT) av en gang voldtektsmannen overrasket datteren som nettopp er kommet i puberteten mens hun tørker seg etter en dusj, blir for dumt da SEKSUALDRIFTEN hos oss mennesker er en av de største vi har.

Lenke til kommentar

Jeg? Jeg hevder ingen ting, så jeg befinner meg heldigvis ikke i en posisjon hvor jeg føler noe behov for å bevise noe.

Hevder, nei, men du anser fraværet av bevis som bevis mot. Hvis det var det andre du siktet til, så vet jeg at du ikke har hevdet noe slik. Jeg ville bare poengtere at éi kvinne er lettere å ta enn to, akkurat som at ei lettkledd kvinne tenner lettere enn ei mindre lettkledd ei.

Lenke til kommentar

Jeg? Jeg hevder ingen ting, så jeg befinner meg heldigvis ikke i en posisjon hvor jeg føler noe behov for å bevise noe.

Hevder, nei, men du anser fraværet av bevis som bevis mot. Hvis det var det andre du siktet til, så vet jeg at du ikke har hevdet noe slik. Jeg ville bare poengtere at éi kvinne er lettere å ta enn to, akkurat som at ei lettkledd kvinne tenner lettere enn ei mindre lettkledd ei.

 

Det var noe vi her på berget kaller for retorikk, jeg brukte et retorisk falsum for å fremprovosere bevis, men det fungerte ikke, så til slutt hentet jeg beviset selv.

Lenke til kommentar

Eller du kunne brukt 5 sekunder på google: http://answers.googl.../id/776945.html

 

Fy FAEN så lei jeg er av late debattanter som tar ting for gitt uten å sjekke de mest elementære fakta!

 

Og for de som er interessert: Det er en enorm myte. Klær har ingenting med saken å gjøre.

 

Klær har ingenting med saken å gjøre i de aller fleste tilfeller, men det blir for idiotisk å si at det aldri forekommer noen voldtekter på grunn av at de som blir ofrene har kledd seg for ''lett''.

 

Ikke gi mennesker så mye cred, vi er dyr vi og, og noen av oss enda mer enn de andre.

Lenke til kommentar

Fy FAEN så lei jeg er av late debattanter som tar ting for gitt uten å sjekke de mest elementære fakta!

 

...hvor er den faglige bakgrunnen for disse "informasjons"-brosjyrene du refererer til en post som oppsummerer?

 

Hvilken av disse tøyse-brosjyrene er det du har lest igjennom og mener presenterer virkeligheten på en statistisk holdbar måte?

 

EDIT: Personlig er jeg lei av folk som hverken kan eller vil tenke.

Endret av Hippocleides
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy FAEN så lei jeg er av late debattanter som tar ting for gitt uten å sjekke de mest elementære fakta!

 

...hvor er den faglige bakgrunnen for disse "informasjons"-brosjyrene du refererer til en post som oppsummerer?

 

Hvilken av disse tøyse-brosjyrene er det du har lest igjennom og mener presenterer virkeligheten på en statistisk holdbar måte?

 

EDIT: Personlig er jeg lei av folk som hverken kan eller vil tenke.

 

Det får du finne ut selv. Jeg har gitt deg en kilde. Hvis du vil motbevise den er det din oppgave.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/25/498792.html

 

''28 prosent mener at en kvinne som kler seg sexy er helt eller delvis ansvarlig for det seksuelle overgrepet.''

 

Når det selv er menn som yter slike meninger så viser det jo at det ikke er umulig at det faktisk blir begått voldtekter på grunn av at kvinner er lettkledde.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Aha, du mener at alle menn er potensielle voldtektsmenn?

 

EDIT: Savner en "ignore" knapp. Savner den så sårt, så sårt.

 

Den finnes, men jeg syntes du burde bruke energien din på å motbevise kilden min i stedet.

 

 

Jeg kan se det mulig at klær mesteparten av gangene ikke har noe å si, men tviler på at det ikke finnes minst ett tilfelle der klær har bidratt.

 

Edit: Ser nå at det har blitt nevnt like ovenfor.

Endret av Nyah
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...