Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er det "greit" med voldtekt?


Anbefalte innlegg

Vi mennesker lærer av våre feil, og desverre så må det ofte handling til for at ting skal skje. lover og regler blir jo laget underveis ettersom nye "smutthull" blir oppdaget.

 

Så det som er umoralsk i dag, kan kanskje bli forbudt om noen år...

 

Men dette forhindrer jo ikke det faktum at vi mennesker må tenke litt selv.

 

Hvis jeg vil ha lavere fartgrense i gaten der ungene mine bor, så kan jeg liksom ikke kjøre ihjel en annen unge for at politikere skal ta affere...

 

Virker litt som om det er den veien du tenker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den som utøver handlingen - i denne diskusjonen den som utøver voldtekten.

 

I mangel av noe vettugt og nytt å komme med, kan man bare messe det gamle mantraet.

 

Sant det.

 

Personlig tror jeg vi egentlig trenger FLERE voldtekter, ikke færre, for at folk skal begynne å tenke.

 

jaha, og hvordan vil det hjelpe? xD

du er full klar over at folk blir voldtatt selv om de går vanlig kledd og, og er edru. Hvor mye klær må man ha på seg, og hvor edru må man være, for at det ikke skal være jentas feil?

Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke hva poenget ditt med spørsmålet er, all den tid voldtekten skjer anyway, så min eller din godkjennelse kan jo gå og suge seg selv?

Jeg prøver å forstå tankegangen din og hva du legger i begrepene du/jeg/vi bruker. For det er tydelig at ikke alle tillegger de samme betydning.

 

 

Artikkelen du linket til er av typen som vi alle har lest før. Jeg er ikke interessert i å se deg linke til artikler som er åpne for allmennheten, jeg er interessert i å høre din mening.

Lenke til kommentar

du er full klar over at folk blir voldtatt selv om de går vanlig kledd og, og er edru. Hvor mye klær må man ha på seg, og hvor edru må man være, for at det ikke skal være jentas feil?

 

Men hvem er det som absolutt skal ha det til at det er KLÆR som spiller en enorm rolle for "overfallsvoldtekter", hvis vi nå begrenser oss til det for å kunne ta ihvertfall en adskilt og særegen sak om gangen?

 

Det er da mye annet som spiller inn.

 

Jeg er ikke interessert i å se deg linke til artikler som er åpne for allmennheten, jeg er interessert i å høre din mening.

 

Folk må tenke seg litt om og det nytter faen ikke å gå ut og hele veien hjem og også når man står ovenfor en voldtektsmann, bare gjenta "voldtekt er aldri greit voldtekt er aldri greit voldtekt er aldri greit".

 

Grunnen til at jeg kaller dere fittepiska, er at dere er blitt hjernevaska til å avvise tanken at man selv har et ansvar - til fordel for den totalitære aksepten av feminist-galningene sin virkelighetsfjerne, dogmatiske "kvinner skal få gjøre akkurat som dem vil og menn har bare med å akseptere det alltid amen".

 

EDIT:

Dere skal få lov til å være så fittepiska som dere bare vil, dere klarer sikkert å skrape isammen en god selvfølelse basert på fjaskete femi-føyelighet også, og det er dere vel undt - så lenge dere bare ikke går ut og ofrer bikkjer på kirkegårdene så er jeg fornøyd og dere skal få tro på nøyaktig hva dere vil.

 

Men dette "voldtekt er aldri greit" har INGEN PRAKTISK NYTTEVERDI.

 

Fattar?

Endret av Hippocleides
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler denne tråden har har sporret veldig av. Den handlet egentlig om hvor langt jentene kunne "være med på notene" før det var "greit" å ha seg med dem selv om de sa nei (aldri, selvfølgelig), og har i stedt blitt lekeplassen til Hippocleides med et helt annet tema. Om man ønsker ådebattere om overfallsvoldtekter er jentas skyld, kan man sikkert starte en ny tråd om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kaller dere fittepiska, er at dere er blitt hjernevaska til å avvise tanken at man selv har et ansvar - til fordel for den totalitære aksepten av feminist-galningene sin virkelighetsfjerne, dogmatiske "kvinner skal få gjøre akkurat som dem vil og menn har bare med å akseptere det alltid amen".

Tror jeg nå forstår hvor du vil. (korrekter meg hvis jeg tar feil)

 

Du mener at vi selv (uansett kjønn) må ta annsvar for egne handlinger som vi påfører oss. Blir man slått ned på byen, så mener du at man selv har forårsaket situasjonen og at slaget i seg selv er straffen?

 

Da mener du sikkert også at politiets oppgaver i samfunnet ikke er så viktig som mange skal ha det til?

 

For uten politi så vil jo sef. alle følge fartgrensene og ulykken langs norske veier vil stå som i dag og eller minske?

 

Mener du også at antall voldtekter vil gå ned, da redselen for at man ikke får rettslig hjelp i etterkant nermest er borte, fordi man da må takle situasjonen mer eller mindre selv?

 

Eller er jeg helt på jordet?

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Men dette "voldtekt er aldri greit" har INGEN PRAKTISK NYTTEVERDI.

 

Fattar?

 

Strengt tatt var det ikke den praktiske nytteverdi det ble spurt om innledningsvis. Men hvis det er dette en er ute etter, så vil det som du sier ikke ha noen særlig verdi å si at voldtekt aldri er greit.

 

Derimot er jo det å sanksjonere voldtekt et forsøk på prevensjon fra samfunnet. Og det er vel et av de viktigste og mest effektive virkemidler samfunnet har. Likevel, det er visst ikke deskriptive utsagn man er ute etter her, men den normative.

Lenke til kommentar

Vet dere hva jeg tror?

 

Jeg tror samfunnet er fullt av hyklere som egentlig gosser seg litt, over at "løse" jenter blir voldtatt. Jeg vet at jeg har tenkt "dumme tøs" når jeg ser på nyhetene at en jente har blitt med 5 gutter hjem etter byen.

 

Jeg tror at jenter får skylden hvis de viser uforsiktighet, så lenge de er over en viss alder.

Jeg tror det generelt er akseptert at hvis en jente blir med en kar hjem etter byen for så å bli voldtatt, så er det hennes egen skyld.

 

Så lenge gutten "har" jenta på privat eiendom, samt at det ikke utøves noen form for vold (jenta er redd og motsetter seg ikke pg av frykt), og gutten sier at det hele var frivillig, så faller tvilen automatisk til gode hos gutten.

 

I Norge avgjøres stadig saker kun basert på avhør av involverte og indiser, uten ett fnugg for bevis, så jeg vet at det ikke er det rent materielle som ligger til grunn for de ovenveiende frfinningene i voldtektsaker.

 

Dette for meg til å trekke ovennevnte konklusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen: Jeg mangler fremdeles kilde på ett ENESTE eksempel på en voldtekt som har blitt forårsaket av at offeret har kledt seg feil. Så frem til det kommer statistikk på at dette er et faktisk problem, er hele diskusjonen urelevant.

 

Man skal ikke se bort fra at det er flere kvinner som er blitt siktet inn av voldtektsmenn fordi de ser på ''innbydende'' ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ikke se bort fra det? Kildemateriale, folkens! (Sitat: HF-fakultetet, UiO.)

 

Menneskets natur. Nå er det selvsagt at de aller fleste voldtekter blir begått på grunn av et ønske om makt over en annen person, og da spiller ikke klærne man har på seg noen rolle, men det blir bare dumt å påstå at det aldri har vært noen som har voldtatt en annen på grunn av at de de syntes at de var så jævla sexy i den lille toppen og det korte skjørtet.

Lenke til kommentar

Voldtekt er aldri greit uansett hvordan man vrir og vender på det. Om jeg har voldtatt en av de som mener noe annet så tror jeg pipen hadde fått en annen låt.

 

Om man blir ranet fordi man går i en bakgate der det står endel av det rette slaget, så er ranet like ulovlig samme hvilken argumentasjon som blir brukt. At man kan ta sine forholdsregler og gå rundt istedet har egentlig ikke noe med selve handlingen å gjøre - på lik linje med at man bør ta sine forholdsregler for å ikke bli voldtatt

 

Forøvrig er statistikken i oslo de siste 5 år på overfallsvoldtekter kun mot etnisk norske - mulig det er klesdrakten og sminkingen som er årsaken - ikke så interessant å voldta en sekk kanskje

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ikke se bort fra det? Kildemateriale, folkens! (Sitat: HF-fakultetet, UiO.)

 

Menneskets natur. Nå er det selvsagt at de aller fleste voldtekter blir begått på grunn av et ønske om makt over en annen person, og da spiller ikke klærne man har på seg noen rolle, men det blir bare dumt å påstå at det aldri har vært noen som har voldtatt en annen på grunn av at de de syntes at de var så jævla sexy i den lille toppen og det korte skjørtet.

 

Sålenge folk på dette forumet behandler det som en naturregel at dersom man har på seg miniskjørt, så blir man voldtatt, og at det eneste man kan gjøre for å hindre voldtekt er å gå i stakk, så syntes jeg faktisk det er på tide å kreve litt kildemateriale!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...