Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 booter ikke, maskinen finner ikke oppstartsvolum.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du ikke finner SSd'en på noen måte så vil jeg tru at det må være noe feil med SSD'en. Jeg har aldri hatt noe problemer med de SSD'ene jeg har vært bbort. Har kjøpt noen selv, og ambefalt og installert for alle mine venner. Aldri hatt sånt problem :) Har vært borti litt av hvert, men alltid funnet dem på en aller annen måte :)

For å oppdatere biosen må du flashe den. Det gjør du på ulik måte fra hovedkort til hovedkort :)

Lenke til kommentar

Jeg trur det, virker ikke som om du finner den SSD'en i det heletatt, jeg er hvertfall ute for ideer. Du kan jo prøve å åpne CMD

Skrive DISKPART

LIST DISK

Også se om du finner den, evt sette den inn i pcen til en kompis, se om du kan finne den der? :)

Lenke til kommentar

Får du fortsatt den feilmeldning : sette inn Windows-cden og som deretter gir følgende feilkode 00xc000000e, når du monterer disken på en av de 2 Gray (Sata III) portene? De skal stå i AHCI mode, ikke sant?

Når det gjelder Marvell controller, deaktivere den foreløpig i biosen. Kontrollere om hva du får Boot device priority, og om Boot menu F8 er synlig for deg.

Om ikke noe feilmeldning kommer opp, eller om i biosen er disken umulig å finne, så se nøye etter skader på portene og ellers på disken din. Se godt på kontakter etter fysiske skader, spesielt når ALT fungerte før.

Er det FW versjon printet på disken,? eller må du bruke noe for lese den? Hvis synlig printet, hvilken versjon er det på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...