rufus1511 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Hei! Kjøpte for noen dager siden en datamaskin som jeg selv satte sammen. Etter et par problemer fikk jeg den til å fungere utmerket, noe den fortsatte med inntil jeg flyttet den til rommet mitt. Jeg kjører oppstarten som normalt, inntil jeg kommer til følgende skjerm: Marvell 88SE91xx Adapter - BIOS Version 1.0.0.0016 PCIe x1 5.0Gbps Adapter 1 Disks Information: AHCI Mode No hard drive detected! Får deretter opp en skjerm som ber meg sette inn Windows-cden og gir meg følgende feilkode 00xc000000e. Har prøvd å fikle litt med BIOS og byttet mellom SATA III og SATA II porter, men til ingen nytte. Vet dere hva som kan være galt? Hovedkortet er et ASUS P8P67 PRO mens SSD'en er en OCZ Agility 3. Takker for svar! Endret 5. juni 2011 av rufus1511 Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 For du startet windows repair? ved å boote fra install disk? Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Gjorde det og DVD'en sa at den hadde gjort det den kunne og at maskinen skulle starte som normalt. Det gjorde den ikke, så da kan jeg vel utelukke at det er noe galt med selve Windows-installasjonen? edit: Har lest litt om noe som heter AHCI og IDE, kan disse ha noe med problemene mine å gjøre? Har også lest at også andre har hatt problemer med det samme, at det en kjent feil ved Marvell-kontrolleren på hovedkortet. Endret 5. juni 2011 av rufus1511 Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Okei, så du brukte da windows repair? Bruker du 1 eller flere harddisker? Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Brukte Windowd repair, men det hjalp ikke. I tillegg til SSD'en har jeg en Samsung Spinpoint F3 1 TB HDD. Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 mener jeg også har hatt samme problemet engang... Prøv å fjerne alle harddisker utenom din systemharddisk. Sjekk i bios at pcen din finner SSD'en også Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Systemdisken (SSD'en) oppdages ikke i BIOS. Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Er du sikker på at du har koblet den sikkerlig til? Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Skal sjekke, men er ganske sikker Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Prøv uansett å koble fra den andre harddisken din å bare bruk SSD'en. Se om du finner noe i BIOS. Trur den bios greia skal stå på ACHI. Kan lite om det selv Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Prøvde nå med bare SSD'en og den blir fortsatt ikke oppdaget Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Er du sikker på at du har windows på den ssden? Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Ja, 100% sikker. Satt og spilte Mafia II senest i ettermiddag. Det var da jeg flyttet den til underetasjen at den ikke ville inn på Windows. Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Prøv å start windows install. Også starter du installasjonen, etterhvert kan du velge hvilken disk du skal legge inn windows på. Se om du finner SSD'en din der. Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Eller start CMD. Skriv DISKPART også LIST DISK Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei så å si alle som har ssder hvor de bruker sandforce sf-2281 kontrolleren har problemer med bluscrins og at de ikke blir oppdaget i bios så de jobber på spreng nå for å få til en ny firmware til dem . bare prøv å google ocz vertex 3 eller corsair force 3 så finner du masse om det på forumene deres Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Windows-DVD'en finner ikke SSD'en. Betyr dette at det er noe galt med disken i seg selv? Det er rart, ettersom den fungerte helt fint tidligere. Hva er det som kan skape en slik endring fra en oppstart til neste? @mantaturbo: Så da er det ikke stort annet jeg kan gjør enn å vente da? Endret 5. juni 2011 av rufus1511 Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Nei ikke stort annet å gjøre. ocz har startet en rma muliighet på disse diskene hvist du går på forumet deres og ser Lenke til kommentar
rufus1511 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Ja, gikk inn og så. Anbefales det å gå til innkjøp av en annen SSD? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå