LordOfDarkness Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Sku hatt en SATA III (6 Gb/s) kontroller med minimum 2 porter og støtte for R0. Grunnen er at jeg planlegger å kjøpe et par nye SandForce SSDer for å sette i R0, men hovedkortet mitt støtter bare SATA II (3Gb/s). Har ikke peiling på slike kontrollere. Er det bare å finne første og billigste kontroller? Hovedkortet mitt er Asus P6T Deluxe, og diskene jeg har sett på som jeg tror jeg eventuelt kommer til å kjøpe er Agility 3 60GB, om noen lurer. På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Vil du utnytte de nye ssdene til det fulle ville jeg ikkje kjøpt noe dårligere enn LSI MegaRAID SAS 9260-4i Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvorfor ikke gå for èn på 120? Om du kjører SSDer i raid mister du trim-funksjonen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Hvorfor ikke gå for èn på 120? Om du kjører SSDer i raid mister du trim-funksjonen. Men da mister man topphastigheten Garbagecollection er såpass bra i nyere ssder at det ikkje blir trim har lite å si. Det vet jeg en del om fordi jeg kjører bare raid-0 arrayer med ssder . Hvis man formodning opplever redusert ytelse er det jo bare ta et image av ssdene og sweepe dem for å få topp ytelse igjen. Jeg brukte c300 i raid-0 i 1 år før jeg sweepet dem, og da var det egentlig ikkje nødvendig heller. LSI 9211-4I 4-Port 6Gb/s er en flott og billig kontroller. http://www.amazon.com/LSI-9211-4I-PCI-Express-Internal-Adapter/dp/B004R29C6U Endret 5. juni 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
LordOfDarkness Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Er det virkelig så dyrt for en kontroller? Kan jo nesten like greit kjøpe nytt hovedkort med SATA III og få med USB 3.0 i samma slengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå