NiceManiac Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 jeg har et problem. jeg har nå Cubase 5 installert på min bærbare pc, og jeg har nettop kjøpt et M-Audio Profire 610 lydkort. jeg har åpnet cubase gått til Devices/Device setup/VST audio system og valgt ASIO driveren M-adio Profire ASIO. så har jeg gått til M-Audio Profire ASIO. men når jeg plugger inn en mikrofon inn i den venstre inngangen: og prøver å spille inn får jeg bare mono lyd på den venstre siden, slik: og når jeg prøver å bytte til den andre porten: skjer bare det stikk motsatte! lydkortet fungerer perfekt ellers, og det er kun i cubase at jeg har dette problemet. Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette, på forhånd takk! Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 jeg ser at det er 54 visninger her, men ingen som gidder å svare... -.-" det er for dårlig... noen må da ha svar? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Selv om du har mange visninger så betyr det ikke at folk vet svaret på alt. Foreslår at du heller prøver deg på cubaseforumet: http://www.steinberg.net/forum/ Jeg kan flere musikkprogrammer men cubase er dessverre ikke min sterkeste side. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Er det 2 stereo innganger da? Jeg har 2 inganger på mitt men det er en for hver kanal.Altså 2 mono innganger som blir til stereo. Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 det er da to stereo innganger, fordi vi her et slikt lydkort på skolen med cubase, og det gir to stereo innganger. desverre har han som satte opp dette systemet flyttet, så jeg kan ikke spørre ham. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Ok.Har ikke erfaring med M-Audio.Men ut i fra det du beskriver så gir det bare lyd i venstre kanal med inngang 1 og bare lyd i høyre kanal med inngang 2.Altså akkurat som 2 mono kanaler (venstre/høyre).Kan mikrofonen du bruker ha noe å si?Eller jackpluggen?Er den stereo? Mono plugger har vanligvis en ring mens stereo har 2 ringer. Kanskje du kan finne han kameraten din på gulesider og ringe han opp. Blir bare ren gjettning her i fra. Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 det er 2 stereo in. jeg bruker en normal mikrofonkabel, og jeg får stereo i andre programmer, som f.eks. skype og Ventrilo Lenke til kommentar
El-torro Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 det er 2 stereo in. jeg bruker en normal mikrofonkabel, og jeg får stereo i andre programmer, som f.eks. skype og Ventrilo Lenke til kommentar
NiceManiac Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 det er 2 stereo in. jeg bruker en normal mikrofonkabel, og jeg får stereo i andre programmer, som f.eks. skype og Ventrilo vel, jeg kan det der utenat, og jeg har funnet ut at dette lydkortet har to MONO input. så svar i dette forumet er ikke lengere nødvendig. takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå