Gå til innhold

Hjelp til valg av rulleskøyter

Anbefalte innlegg

Hei :)

For et års tid siden kjøpte jeg et par rulleskøyter for å finne tilbake gleden med det. Jeg investerte i et halvdyrt par K2 rulekøyter . Nå som jeg virkelig har fått sansen for det ønsker jeg å kjøpe et nytt par som kanskje ikke er så "tilfeldig", men egner seg bedre for mitt bruk.

Jeg har tenkt at jeg ønsker å gå opp en størrelse i hjul, men er litt usikker på om jeg skal velge 80 eller 84mm (84mm er foretrukket, men trenger innspill), jeg har også et ønske om at hjulene skal være av fasthet rundt 82 for å få en mykere gange da asfaltforholdene her i Kristiansand er svært dårlige i store deler av byen/kommunen.

Mitt forbruk:

Jeg bruker rulleskøytene til og fra jobb i blant (ca 1mil hver vei++), i tillegg hender det ofte at jeg tar meg en liten tur på times tid sene sommerkvelder og også til og fra trening.

Jeg har tenkt å legge mellom 1000-1500kr i skøytene totalt (inkl. frakt og toll om det forekommer).

Jeg har vurdert dette paret( Fila Bond KF ), men har sett en del dårlig tilbakemeldinger på butikken og er derfor litt usikker, STORT+ at jeg ønsker en vurdering av noen som kanskje vet enda litt mere om rollerblades enn meg.

Hvilke rulleskøyter burde jeg gå for, evnt. hvilke spesifikasjoner bør jeg se etter (kan det jeg tenker virke fornuftig?)?

Og hvor burde jeg kjøpe dem? Nettet (evnt. link?) eller butikk (hvilken og hvor?)?

Takker på forhånd for alle svar!

Mvh: Ivrig rulleskøyte-entusiast (men forsatt lit uviten) :)

Ha en strålende sommer alle sammen! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...