Gå til innhold

Neon negative innvendinger mot Olympus Camedia 750?


Anbefalte innlegg

Jeg var også en av de som fikk med lader og batterier samt fjernkontroll.

Jeg bestilte for ca 3 uker siden.

Jeg angrer ikke på kjøpet av dette kameraet, tar meget pene bilder både i makro og med zoomen.

Skal se om jeg får tid til og lage en side jeg kan legge ut noen bilder m.m

 

Det som faktisk var litt morsomt var at jeg endet opp med og bruke kameraet som kikkert, hehe.

Ved og bruke den digitale zoomen i tillegg så får du jo 40X zoom, som du fint ser hva som er på lcd skjermen bak.

 

Lykke til med ditt nye kamera!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte jeg fra Vaagen Consulting med spørsmål om hva som fulgte med kameraet. Fikk til svar at lader og fjernkontroll IKKE fulgte med.

Fikk kameraet forrige uke og ble gledelig overasket over at begge deler faktisk fulgte med. Jeg er veldig fornøyd med tanke på at Vaagen har vært den absolutt rimeligste.

 

Et tankekors er at hvis 740 er uten lader og fjernkontroll vil prisforskjellen sammenliknet med 750 bli minimal.

 

Om jeg er fornøyd med kameraet?

Må innrømme at jeg har brukt det litt for lite enda men så langt er jeg fornøyd. Har merket litt problemer med fokusering i mørket og faktisk det å se hva jeg skal ta bilde av. Har da prøvd manuell fokus men som sagt hvis du ikke ser hva du tar bilde av... Det er forøvrig noen tips om å bruke ei lita lommelykt eller en laserpeker for hjelp.

Ellers venter jeg fortsatt på 256MB xD kortet jeg bestillte sammen med kameraet. 16MB er i minste laget... Har hørt at Olympus har problemer med etterspørselen både på kamera og minnekort. De skulle vistnok være ajour i løpet av måneden (ref. Vaagen).

Lenke til kommentar

Manuell fokus får du frem ved å holde på 'OK' knappen. Du får da frem en gradering i meter på venstre side av skjermen. Trykk venstreknapp slik at MF lyser grønt. Nå kan du justere fokus med opp/ned knappene til du føler at du har fokus i et forstørret vindu som dukker opp midt på skjermen.

Lenke til kommentar
Dette ser ut til å bli et utrolig bra alternativ til C750. Er det samme objektiv også? Ligner hvertfall...

 

Opps... holdt på å glemme linken: http://www.dpreview.com/news/0308/03081905...kodakdx6490.asp

 

Ser ut til å bli billigere også.

Av utseende likner objektivet veldig. Men det tar vel sin tid før det kommer, og antakelig er oly-serien mer utprøvd, inntil videre..

Ser ut til at det er mange produsenter som har oppdaget markedet for mye zoom nå. Mange lekre 8-10x-kameraer som dukker opp..

Lenke til kommentar
Kameraet kommer i september (det er ikke mange dagene til), og jeg tror digitalfoto-teknologien er ganske utprøvd allerede.

 

Mye av det nye som kommer er bedre enn det eksisterende. B.la billedkvalitet og hastigheter !

 

Jeg tenkte ikke på digitalfoto, der har vel kodak også utvikla seg. Jeg tenkte mer på bruk av kraftig zoomlinse.. (det krever kanskje endel justeringer på resten av teknologien, siden det innebærer nye problemer når det gjelder lys, stabilisering og slikt..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...