nerd-light Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 En konfirmant spørte meg om oppsett til en ny pc han skal kjøpe primært for spilling så hva synes dere om dette oppsettet her ? spill pc konfirmant Jeg har prøv å moderere meg sånn at jeg havnet rundt 15K med skjerm Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Kan modereres mye her og få tilnærmet samme ytelse til lavere pris. Om det ikke er nøye med fjortiss kabinnet så kan du fint spare 300kr på feks Fractal Define R3 eller CM 690II Advance PSU er overkill. En god 600W vil holde. En brukbar Seasonic eller Corsair Sparer fint 300kr til. Skal ikke maskinen overklokkes mye trenger du verken en så dyr CPU kjøler og dyr RAM. Her kan en CM 212+ kjøler til 220KR gjøre en god jobb og du kan velge XMS3 RAM fra Corsair. 4GB holder også om det bare skal spilles. så da er det fint 500kr til spart. SSD er must innenfor budsjett men en 160GB disk er vel litt overkill? Den er jo forbeholdt OS og litt programmer først og fremst. Dessuten er det andre disker på markedet som er en god del raskere. Feks OCZ Vertex 3 og Corsair Force 3. CPU er bra. Blu-ray funker jo om den skal brukes til å se blu-ray på, ellers er det penger ut vinduet, da en DVD brenner koster under 150kr Selv er jeg litt mer ASUS fan en Gigabyte, men begge lager bra HW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå