Gå til innhold

Tror dere på et tidligere liv?

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gypsy, jeg synes synd på deg. Du tror da vel virkelig ikke at folk kan snakke med de døde? La oss nå bare anta at det finnes en sjel og et liv etter døden, til tross for den ekstreme mangelen på beviser, og at noen mennesker kan kommunisere med disse sjelene etter at de har gått over til den andre siden. For å få dette scenariet til å passe med våre fysiske lover, la oss anta at "den andre siden" er et parallellt univers eller en annen dimensjon. Her har vi altså folk som kan kommunisere med et annet univers. Hvorfor jobber ikke disse folkene hos NASA? Hvorfor er de overvektige eldre damer med rare klær som holder foredrag for andre overvektige eldre damer i rare klær?

Hvis jeg sier at jeg kan snakke med de døde, ville du trodd meg? Hvis ja, så er du faen meg mer naiv enn jeg hadde trodd, hvis nei, hvorfor ikke? Jeg har like mye bevis for mine evner som alle andre som hevder de kan kommunisere med de døde...

Jeg kan forøvrig snakke med de døde, jeg snakket nylig med faren min, han sier det er billig sprit i helvete og holder for øyeblikket på med å sove ut rusen. Jeg kan kontakte dine døde familiemedlemmer også, bare send 500 kr. til min nigerianske kompanjong, Prins Mgbabalo III av Lagos, så får du svar pr. brevdue en gang i løpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kjeven: (jeg orker ikke slike sitatgreier med og dele inn i avsnitt, det er noe herk)

1. Det er virkelig ingen grunn til og synes synd på meg pga jeg har et åpent sinn.

2. Jo, jeg er åpen for det. Men er også åpen for at det ikke er slik.

3. NASA er nok litt mer presisjefylt, krever årevis med utdanning for og komme inn i de baner. Såkalte medium blir uglesett og latterliggjort ofte (som du sier, tykke eldre damer med rare klær) og det er nok mange uekte medium som ødelegger for andre.

4. Nei ville ikke ha trodd du kunne ha snakket med avdøde så enkelt. Hvis du derimot hadde vært på besøk hos meg og fortalt at du hadde oppnådd kontakt med noen jeg kjenner som er død. Og forteller ting som du umulig kunne vite fra før. Detaljer. Da ville jeg begynt og revurdert det.

5. Det der avsnittet kunne du ha spart deg for.

Lenke til kommentar

1. Det er virkelig ingen grunn til og synes synd på meg pga jeg har et åpent sinn.

Det er ikke et åpent sinn. Du godtar en påstand uten noen form for bevis, det er ikke et åpent sinn. Et åpent sinn er å vudere nye ideer MOT bevis.

2. Jo, jeg er åpen for det. Men er også åpen for at det ikke er slik.

Vet ikke helt hva denne sikter til.

3. NASA er nok litt mer presisjefylt, krever årevis med utdanning for og komme inn i de baner. Såkalte medium blir uglesett og latterliggjort ofte (som du sier, tykke eldre damer med rare klær) og det er nok mange uekte medium som ødelegger for andre.

Det er en grunn til at det krever god utdannelse. Kvakksalvere burde det ikke være plass til noen steder.

Det finnes ikke ETT medium som faktisk kan peke på NOE som kan etterprøves, bevises eller tilsvarende. Det er det også en grunn til. Figure why.

4. Nei ville ikke ha trodd du kunne ha snakket med avdøde så enkelt. Hvis du derimot hadde vært på besøk hos meg og fortalt at du hadde oppnådd kontakt med noen jeg kjenner som er død. Og forteller ting som du umulig kunne vite fra før. Detaljer. Da ville jeg begynt og revurdert det.

Det har ikke skjedd. Du kan også ta en titt på en teknikk som heter "cold reading". Evt. se Biggest Douche in the Universe.

5. Det der avsnittet kunne du ha spart deg for.

Ok

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå vet jeg at det er totalt penisbæsj å tro på mennesker kan prate med døde, men vet noen hva som egentlig skjer når man dør utenom de biologiske prosessene? Er det bare over da, når vi dør? Krever ikke bevisstheten vår energi, og erdet mulig om denne energien blir bevart i form av noe?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Nå vet jeg at det er totalt penisbæsj å tro på mennesker kan prate med døde, men vet noen hva som egentlig skjer når man dør utenom de biologiske prosessene?

Nei, ingen vet det helt sikkert, selv om visse her inne er skråsikkre på at alt er over da.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg at det er totalt penisbæsj å tro på mennesker kan prate med døde, men vet noen hva som egentlig skjer når man dør utenom de biologiske prosessene?

Nei, ingen vet det helt sikkert, selv om visse her inne er skråsikkre på at alt er over da.

Nettopp, ingen vet det helt sikkert. Det er derimot ingenting som peker på noe annet, derfor kan vi bare anta det. 3000 år med filosofering har ikke tatt oss noe videre på det punktet. Se nevnte South Park-episode.

Jeg mener at bevisstheten vår er våre tanker og det har noe med virkeligsoppfatningen og oppfatningen av tid å gjøre.

Som alle kommer av hvordan hjernen vår sender signaler (ie elektriske) og andres måte (siden vi tydeligvis formes, altså læres opp, av omgivelsene våre). Altså ingenting som verken omformes eller kan bli. Det er, som nevnt tidligere, teorier på at ting kan ligge i arvematerialet, men det virker per nå litt tynt for min del.

tl;dr: Vi dør, vi blir borte. Get over yourself.

Lenke til kommentar

Nettopp, ingen vet det helt sikkert. Det er derimot ingenting som peker på noe annet, derfor kan vi bare anta det. 3000 år med filosofering har ikke tatt oss noe videre på det punktet. Se nevnte South Park-episode.

Jeg mener at bevisstheten vår er våre tanker og det har noe med virkeligsoppfatningen og oppfatningen av tid å gjøre.

Som alle kommer av hvordan hjernen vår sender signaler (ie elektriske) og andres måte (siden vi tydeligvis formes, altså læres opp, av omgivelsene våre). Altså ingenting som verken omformes eller kan bli. Det er, som nevnt tidligere, teorier på at ting kan ligge i arvematerialet, men det virker per nå litt tynt for min del.

tl;dr: Vi dør, vi blir borte. Get over yourself.

Kan du henvise til disse teoriene? link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...