Gå til innhold

Tror dere på et tidligere liv?

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Jeg tror du missforstår (ikke at det er noe nytt) jeg har aldri påstått at man har levd tidligere. Det er ikke en påstand i fra min side.

Men jeg finner det interresant og er åpen for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke på et tidligere liv, da måtte gjenfødelse eksistert, og det kan det umulig gjøre etter min mening da død og fødsel er uavhengige, og du er bare en produksjon av din egen hjerne, og når din hjerne blir gjørme gjelder det også alt som er "deg".

Jeg ser det for meg:

Sitter på benken i himmelen(eller det som liksom skulle være mellom himmel og jord) og har ventet i 1019 år, da plutselig hører en stemme "NÅ ER DET BABY PÅ VEI I INDIA, DIN TUR!"

lol, nei..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Tror ikke det akkurat funker sånn da.

Vell hvordan tror du det funker da? Det må jo være to teorier:

1. ALLE blir gjenfødt

Tror på dette vil jeg først og fremst spørre deg om du er mentalt tilbakestående, eller

har manglene evner innenfor matematikk.

Hvis ALLE skulle blitt gjenfødt vil det tilsvare at når det kommer et barn til verden, MÅ barnet ha hatt et tidligere liv. Dette er jo teoretisk umulig, isåfall måtte det vært et x antall konkrete sjeler på jorda. Men itillegg til dette vil det jo si at en person/sjel MÅ være død for at en annen kan føde et barn. Som jeg sa tidligere er død og fødsel uavhengige av hverandre, noe som gjør gjenfødelse umulig for alle. Uannsett om det også hadde vært et x antall sjeler, strider dette tvert imot at befolkningen i verden VOKSER. Med andre ord, det er UMULIG at alle blir gjenfødt.

2. NOEN blir gjenfødt

Først og fremst, hvorfor i HELVETE skal kun NOEN bli gjenfødt og ikke alle? Dessuten er alt DU er, alt som definerer DEG er oppbevart i din hjerne. Det er ingen magisk sjel som flyr ut av din kropp, og om det så hadde vært det, skulle liksom denne sjelen tiltrekke seg barnet til en gravid kvinne. Nei, alt blir bare mer latterlig jo mer man går inn på det.

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan i all verden folk kan tro på gjenfødelse, man må jo ignorere alt som går ut på å legge sammen to og to hvis man tror på dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Nei jeg har ikke noe godt svar på hvordan ting funker, og det har ikke dere heller.

Får vel bare vente til man dauer og se hva som skjer. :)

(er jo så mye som tyder på at folk ikke "forsvinner" når dem dør, er så mange tilfeldigheter, og jeg syns det er interresant) Og håper jeg en dag får oppleve noe "overnaturlig" selv, så jeg får svar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg skjønner skepsisen. Men ja.

Hva hadde du trodd hvis den personen du kjenner best i hele verden og stoler 100 prosent på, betror deg ting som du mener ikke er mulig?

Nei Hans, jeg har ikke bevis, og har aldri påstått at jeg har det, så det blir bare helt unødvendig og spørre om.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke noe godt svar på hvordan ting funker, og det har ikke dere heller.

Får vel bare vente til man dauer og se hva som skjer. :)

Joda, ingen lever to ganger.

(er jo så mye som tyder på at folk ikke "forsvinner" når dem dør, er så mange tilfeldigheter, og jeg syns det er interresant) Og håper jeg en dag får oppleve noe "overnaturlig" selv, så jeg får svar.

Som hva da? Alt tyder på at folk forsvinner. Du kommer aldri til å få svar. Skal jeg tippe lager du dine egne.

Altså, jeg tenker jo på at noen har evner til og få kontakt med avdøde personer.

Da er du enten naiv, dum, godtroene eller bare ivrig.

Altså, jeg tenker jo på at noen har evner til og få kontakt med avdøde personer.

Proof?

This.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...