GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Hei, jeg fikk levert en laptop fra en kompis for ei uke siden. Det er en Acer Aspire 5734z. Problet er at skjermen er altfor mørk. Jeg kan se tegn til skjermbilde hvis jeg skrur på en lapte og lyser på skjermen. Lysstyrken står på fult, jeg har prøvd å oppdatere driveren og lagt den inn på nytt. Men det gjorde ingen nytte. Noen som har vært borti problemet før? Eller har noen mening om hva jeg kan gjøre? Endret 5. juni 2011 av GeneralSNU Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Høres ut som baklyset er gåent. Trolig garanti/reklamasjon-sak. Edit: Hvis skjermen er helt mørk hele tiden, også i BIOS, oppstart etc. Endret 5. juni 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Så det er bare å sende inn på reprasjon? Er ingenting jeg får gjort? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Ikke uten å bryte garanti og/eller få problemer med reklamasjonen. Hvis det faktisk er baklyset og ikke bare at skjermen er skrudd av (satt til ekstern skjerm) eller lysstyrken satt til 0. Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 hehe, neinei. Lysstyrken på sjermen er satt på fult. Kjører på full ytelse også. Bruker ekstern skjerm og da fungerer det fint. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Da ville jeg reklamert. Er ikke stort å gjøre selv med baklyset. Hvis det er konvensjonelt baklys (ikke LED) kan det ha røket hvis PC'n har fått seg en smell. Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Kompisen min sa så "Den fungerte fint helt til jeg kom hjem fra ferie, den har ligget på rommet mitt og har ikke vært tilkoblet lader. Når jeg startet den igjen fikk ikke noe skjermbilde" Så høres ikke ut som den har fått noen smell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå