Gå til innhold

Ondskapens Hotell (The Shining) - for creepy?

Anbefalte innlegg

Så, jeg begynte å se den her filmen da, Ondskapens Hotell, i går kveld rundt klokka ni-ti. Jeg visste at jeg ikke kom til å holde ut mer enn en 20-30 minutter, så og si helt til den helsikens reklamen som ødelegger stemningen kommer. Så da den kom svitsjet jeg over til landskampen heller.

Uansett, jeg bestemte meg for å lese boka heller ettersom jeg så den var basert på en roman (eller hva det var) av Stephen King. Det jeg lurte på var, er boka full av groteske beskrivelser eller noe annet umenneskelige greier? Jeg er 15, klarer ikke skrekkfilmer - men bøker er noe helt annet.

Så hvis noen har sett filmen, lest boka eller noe annet... Vil du anbefale den til "en som meg"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste den på engelsk. Boken er veldig bra, masse masse som ikke er med i filmen. Språket kan være litt vanskelig, da Mr. King av og til beskriver ting til det voldsomme, men du går ikke glipp av handlingen. Jeg foretrekker å lese bøkene på orginalspråket, det er så mye som blir lost in translation synes jeg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

^Leser du den på engelsk? Jeg leita etter boka på norsk "over alt", men fant den verken noen plasser på nett eller i butikker. Spurte i et par bokbutikker; de sa de ikke prodeserte den på norsk lenger, pluss en bruktbutikk.

Så måtte lese den på engelsk. Går jævlig treigt da.

Endret av isotope
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...