Gå til innhold

Har et lite problem med CPUen

Anbefalte innlegg

Siden jeg oppgraderte PCen, har maskinen alltid oppfattet prosessoren som "Unknown CPU type" at ~1833Mhz. Dette trodde jeg var lett å fikse men nei, det var det ikke. Jeg letet overalt på internett, men fant bare noen få forum poster som ikke hjalp i det hele tatt.

Jeg har prøvd alt, BIOS update, drivere, + annet. :evil:

Har:

Asus A7N8X (med nyeste BIOS)

AMD AthlonXP 2500+ Barton

Connect3D Radeon 9500

Apacer 512MB PC2700 RAM

Thermaltake Volcano 11, jeg synes den er litt vel bråkete, selv på minimum hastighet... er det noen bra måter å dempe støyet på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dette problemet med mitt MSI KT7-Turbo2 hovedkort og AMD Athlon XP 1700+. Viste seg å være en jumper på hovedkortet som sto på, slik at FSB ble tvunget til 100 MHz... Dermed gikk CPU'en på rundt 1 GHz, ikke 1.466 GHz som den skulle.

Sjekk også FSB i BIOS.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket jumpern, den står på RIKTIG side. FSB er 166, multiplier 11.0x.

Problemet er ikke hastigheten (den er på rundt 1833MHz, som den skal være hvis jeg ikke tar helt feil) problemet er: Maskinen forstår ikke at det er en Athlon XP 2500+. Altså den forstår hastigheten, men ikke CPU type.

Forresten, jeg har tenkt på å overclocke, noen tips? jeg har en Volcano11 kjøler. og en papst 80x80 vifte som jeg ikke bruker akkurat nå.

Lenke til kommentar

Ja ja, kjempeartig... :lol:

Men er det ikke noen som i hvert fall kan prøve å hjelpe meg?

Datamaskinen klarer ikke å oppdage prosessorens NAVN.

Jeg har ikke overclocket eller rørt noen instillinger, ALT er på de normale innstillingene.

NOEN???

Lenke til kommentar
Ja ja, kjempeartig... :lol:

Men er det ikke noen som i hvert fall kan prøve å hjelpe meg?

Datamaskinen klarer ikke å oppdage prosessorens NAVN.

Jeg har ikke overclocket eller rørt noen instillinger, ALT er på de normale innstillingene.

NOEN???

Er dette i windows? eller i selve post-screen?

Lenke til kommentar

Har samme "problemet" med et gammelt AMD hovedkort med en XP1700+. Unknown CPU overalt, men det er jo ikke noe problem. Maskinen går ikke noe tregere/raskere om maskinen vet navnet dens. Det er en x86 prosessor som støtter SSE/SSE integer/3D now/3d now2, og det er det eneste maskinen treger å vite.

Du overlever. (Selv om den nyeste BIOS'en pleier å fiske problemet)

Lenke til kommentar
Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".

Vi har en egen kategori for Hovedkort, Prosessor og minne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...