Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GT 540 holder til medium i nye spill. Skal du opp på high så anbefaler jeg deg å ta en kikk på noe ala

ASUS G53SW CI5 2.3 4GB/500 GTX460M 15.6" W7HP Den ultimate 15" spillmaskinen med Intels nye og kraftfullere ”Second Generation Core”-prossesorarkitektur, pris 8499kr.

Den har en mye bedre spec for spilling, GTX460M er mye kraftigere enn GT540. Cpu spiller mindre rolle i en bærbar spillmaskin så lenge den klarer å fore skjermkortet med data.

Nb. Asus er også et av de aller beste merkene på markedet, og Packard Bell ligger helt i andre enden av skalaen.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

*grøss*....bærbar til gaming. Du må nok litt opp i prisklasse hvis du vil kjøre alt på ultra

vell det e no sant, bærbar e ikke noe til gaming, i værtfall ikke i den prisklassen som deep sier, da ville det være bedre å gå for en stasjonær, det e no i allefall min mening om det :)

Lenke til kommentar

Nja, det kommer vel strengt tatt ann på hvilke krav man stiller. Maskinen jeg har linket vil klare å dra alle nye spill i high med noe reduserte innstillinger på de aller tyngste spillene.

Men jeg er helt enig at man får mye mer for penga i en stasjonær maskin, men det kan jo være at en stasjonær ikke er aktuellt og da er en modell ala G53SW et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Nja, det kommer vel strengt tatt ann på hvilke krav man stiller.

...

Trådstarter vil kjøre alt på ultra, så da har han ikke annet valg enn å betale mer eller gå for stasjonær. ;) Er selvsagt mulig å spille på bærbar i den prisklassen, men ikke på ultra.. kort fortalt, du trenger bedre skjermkort :whistle:

Endret av Deep87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GT 540 holder til medium i nye spill. Skal du opp på high så anbefaler jeg deg å ta en kikk på noe ala

ASUS G53SW CI5 2.3 4GB/500 GTX460M 15.6" W7HP Den ultimate 15" spillmaskinen med Intels nye og kraftfullere ”Second Generation Core”-prossesorarkitektur, pris 8499kr.

Den har en mye bedre spec for spilling, GTX460M er mye kraftigere enn GT540. Cpu spiller mindre rolle i en bærbar spillmaskin så lenge den klarer å fore skjermkortet med data.

Nb. Asus er også et av de aller beste merkene på markedet, og Packard Bell ligger helt i andre enden av skalaen.

er det stor forskjell på den du anbelfler og denne ?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629067#extra

Lenke til kommentar

En av de to jeg allerede har listet er gode valg, hvis du vil enda et hakk opp så er vi over på Multicom's Compal maskiner, som f.eks denne,

Multicom Kunshan P170 17.3"Full HD LED, 2nd Generation Intel Core i7 Quad Core, Windows 7 Helt ny modell med Intels nye prosessorserie! GeForce GTX 460M eller 485M skjermkort gir overlegen ytelse i spill og grafikkintensive operasjoner.,

pris fra 14899 med HD6970M grafikk eller med GTX485M grafikkort til 16099.

God grafikk koster mer enn det smaker på bærbar, som flere har påpekt før i tråden.

Edit: Om du trenger BlueRay eller andre gadgets er det strengt tatt bare du som kan svare på.

Endret av vidarkri
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nok en gang, du må nesten avgjøre hvilken skjermstørrelse som er best. Siden det er en spillmaskin så ville jeg vel sagt at jo større jo bedre, men det er som sagt opp til deg.

Og husk at for 13-15000kr så kan du få en bedre stasjonær spillmaskin, og evt. kjøpe en billig bærbar i tillegg til å ha med rundt.

Personlig så ville jeg gått for nevnte løsning da det strengt tatt gir mer for pengene og i spillopplevelse.

Men hvis en stasjonær er helt uaktuell så har du ihvertfall fått noen ledetråder på gode maskiner som takler nye spill.

Lenke til kommentar

men det e spørs, drar han til kompiser å spiller så blir jo fort en stasjnær litt vanskeli å ta med, men en bærbar til 12-13000 er ikke ille det, leter du lenge nokk vil du finne en god bærbar, men igjen kjøpe du stasjonær til den prisen så får du jo en kjempe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...