Gå til innhold

Noen spørsmål om ITunes og iPad

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal reinstallere datamaskinen, og lurer på hvordan jeg tar backup av alt i itunes, slik at jeg kan legge det tilbake etter reinstallasjonen og fortsette som om ingenting har hendt?

Jeg har en ipad med masse innhold som er synkronisert med itunes, og jeg vil ikke risikere at jeg ikke får brukt den med itunes etterpå?

Fikk dårlig erfaring med akkurat dette for et års tid siden. Da hadde jeg en ipod full av musikk, reinstallerte datamaskinen, og da jeg koblet ipodden til igjen, fikk jeg ikke tilgang siden mediebibliotekene ikke stemte overens. Jeg tenkte ikke over at jeg måtte ta backup av det, siden jeg var vant med andre mp3-spillere som fungerte som eksterne harddisker når de ble koblet til maskinen.

Hvordan gjør jeg dette på best mulig måte?

Er det nok å ta backup av biblioteket, og vil da alt av innhold (bilder, lyd og installerte apper) komme med i backupen?

Eller, kan jeg manuelt ta backup av datafilene til itunes, og legge disse tilbake igjen etter en reinstallasjon? I så fall, hvilke mapper skal jeg kopiere??

En annen ting jeg lurer på, er om det er mulig å flytte alt innhold på min nåværende iPad, over til en ny, en gang i fremtiden?

Gjøres dette i så fall med at jeg synkroniserer iPad med itunes, kobler til en ny iPad, og synkroniserer igjen, eller tenker jeg helt feil nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Itunes er "bare" et avspillingsprogram, det vil si at programmet ikke lagrer filene, og all musikken din osv. er lagret et annet sted på PC-en din, mest sannsynlig mine dokumenter(hvis lastet ned illegalt, eller via noe annet enn itunes)! hvis du har kjøpt det via itunes, ligger det inne på brukernavnet(e-post adressen) du har på itunes, som du bare kan laste ned på nytt senere!

det med å overføre til en annen ipad går ikke direkte! du må gjøre det på samme måte som tidligere, men som sagt før(i hvert fall nesten :p ), hvis du registrerer ipad på samme bruker navn, kan alle apps og musikk, som du har lastet ned via itunes, lastet ned på nytt!

håper jeg var til hjelp :)

Lenke til kommentar

Det du sier om å laste ned på nytt fra iTunes er feil, leorat. Apps kan du laste ned igjen, men ikke musikk.

Ta backup av iTunes-biblioteket og sett opp iTunes før du synkroniserer, så bør det gå fint. Ta en backup av iPad til iTunes rett før du tar denne andre backupen. Med forbehold om at jeg ikke har brukt Windows-utgaven av iTunes.

Antagelsene dine om kjøp av ny iPad er korrekte.

Lenke til kommentar

Det du sier om å laste ned på nytt fra iTunes er feil, leorat. Apps kan du laste ned igjen, men ikke musikk.

Ta backup av iTunes-biblioteket og sett opp iTunes før du synkroniserer, så bør det gå fint. Ta en backup av iPad til iTunes rett før du tar denne andre backupen. Med forbehold om at jeg ikke har brukt Windows-utgaven av iTunes.

Åja, min feil! :p

men jeg har personlig lastet ned mye musikk via itunes på min ipod, så hvor havner disse filene da? mister jeg de hvis jeg ikke har tatt backup? :O

Lenke til kommentar

Åja, min feil! :p

men jeg har personlig lastet ned mye musikk via itunes på min ipod, så hvor havner disse filene da? mister jeg de hvis jeg ikke har tatt backup? :O

Se på posten jeg skrev over...

Lenke til kommentar

Tusen takk for svarene. Da har jeg funnet ut hvilke mapper jeg skal sikkerhetskopiere, og hvordan fortelle itunes hvor mediebiblioteket ligger. Så da tror jeg det skal være trygt å reinstallere, og legge tilbake mappene igjen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...