Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jentetrøbbel, hva er det hun driver med?

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er ikke noe jeg normalt gjør, men nå har verken jeg eller mine nære venner noen god ide til hva jeg kan gjøre. Dere skjønner, jeg er liker ei jente. Ikke helt forelskelse, men det er potensiale. Er ikke helt den som faller lett, og dermed krever det endel tålmodighet fra begge sider. Det er noe herk, men sånn er det.

Hun er herlig, pen, sjarmerende, en personlighet man bare kan drømme om, og et smil som skjuler mer smerte enn det noen kan tenke seg. Jeg vet veldig personlige greier om henne som ikke engang bestevenninnen hennes vet, og vice versa.

Det startet med at jeg stakk innom jobben til en kompis av meg, og der møtte jeg henne. Blond, høy, søt jente med en skøyal latter. Jeg bare måtte få henne til å flire. Vi pratet alle tre, hadde det morsomt, viste meg fra min beste side osv. Derifra har det eskalert til et enkelt hei/smil i det vi passerte hverandre på tur til jobb/skole. Til turer med hunden hennes. Til besøk hos meg/henne. Spist softis i parken ilag. Tullet rundt på et handlesenter. Vi har klemt, kysset, intim kosing, men aldri sex (kanskje min skyld der, jeg er treg i sånne her situasjoner. Pulevenner har jeg derimot ingen problemer med å eskalere).

Hver dag pratet vi enten via SMS(har blitt endel nattameldinger som jeg har fått god respons på, noe jeg definitivt liker)/Skype/MSN når vi ikke bestemte oss for å møtes. Det har alltid vært flyt også, men i det siste har alt dette dabbet av. Jeg tar mer initiativet enn det hun gjør når det kommer til samtaler. Men rett og slett har responsen på alt jeg har gjort vært positivt, og jeg går sjeldent over streken etter som jeg har forstått. De gangene jeg har gjort det, mener jeg at jeg har lært og fulgt dette opp. Jeg fikk også nyss i at hun drev kanskje på med to gutter samtidig. Jeg har ingen anelse hvem det er, utenom litt bakgrunnsinformasjon, navn, og hvor han ca bor. Så til første dilemmaet, burde jeg konfrontere henne om dette eller la det ligge? Synes selv jeg fortjener en forklaring.

Hun har også pratet litt med ei veninne av meg som jeg vet er litt forelsket i meg via min skype. Dette skulle jeg egentlig ikke vite (hun slo av loggføringen på denne maskinen, men jeg var tydeligvis pålogget skype på jobb og dermed endte det der også). Der ble det nevnt at der var kanskje noe en gang i tiden, men at det dabba av eller noe sånt. At jeg var den som ville ha forhold (får vell bare refere til at jeg ikke faller lett her...), men det var ikke gjensidig. Dette er defnitivt ikke intrykket jeg har idag. Sånn som hun smiler når blikkene våre møtes, hvordan vi holder hverandre når vi henger ilag, og måten vi lett snakker sammen så henger dette ikke på greip for meg. Leker hun bare med følelsene, eller er hun blitt lei? Burde jeg fortelle henne at jeg vet dette?

Fredagen syntes hun at jeg skulle stikke innom. Måtte bare ha litt mat først(trening, kom hjem sent etc), så jeg dro den ut pittelitt. Jeg ble dagen før sjekket opp av ei jente (ja, ei norsk frøken) som jeg hadde avtalt date med, men som jeg avlyste. Ikke så uklart hva jeg faktisk ville av de to. :)

Uansett, da jeg kom til henne drev hun med baking og koste seg med noe alkohol. Vi pratet, berørte hverandre, klemte, hørte på musikk, jeg distraherte henne fra bakingen :D Kort fortalt, det virket som vi var forelsket i hverandre, men ville ikke la den andre parten vite noe. Kvelden kom, og hun skulle på jobb imorgen. Så vi tok kveld, jeg nusset henne på kinnet god natt, og gikk hjem. Dette etter en gylden mulighet for meg til å overnatte, noe hun har hintet til på svarene til nattameldingene mine. Hvorfor endrer hun plutselig holdning når jeg faktisk står der, og det faktisk kan skje?

Jeg har sikkert glemt masse i det jeg skriver dette, men om det er noe dere lurer på eller at jeg har nevnt for lite om så si ifra. Jeg er interessert i å få tips til hva jeg kan gjøre videre, hvordan jeg kan faktisk dra meg selv fra «liker» stadiet til «forelsket», og at det er gjensidig. Er kanskje en konfrontasjon etter en bra kveld med henne en god løsning, eller skal jeg spille det rolig? Spiller hun «hard to get», eller er hun bare lei?

Mvh,

Vingle Petter. :p

Postet av anonym: 504ff1772c77e9af38063ebc5d3ff7d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg ble invitert inn den fredagskvelden om det er det du tenker på. Men dette er greier jeg har lurt på sikkert en måneds tid. Godt mulig jeg overtenker ting nå, men jeg vil bare ha flere perspektiv på saken akkurat nå da jeg selv er rådvill. :s

Lenke til kommentar

Hva med å finne på andre ting med henne? Ta henne med ut på ett fint spisested, piknik i parken, sånne romantiske ting? Å prate masse kan være vel og bra, men hvis man har hovedkontakten over msn/skype så kan det fort bli kjedelig, spesielt hvis noen som faktisk gidder å gjøre en ''innsats'' kommer inn i hennes liv.

Lenke til kommentar

Hmm, ikke dumt nei. Finne på noe med henne utenom det vanlige er noe jeg har tenkt på lenge. :p

En god del av praten går via skype/msn ja. Ser fort at det kan bli kjedelig i lengden. Hva om jeg bryter av en samtale med at jeg ringer henne istedenfor? Vil det gi et godt inntrykk?

Lenke til kommentar

Etter slik jeg har forstått situasjonen din, tror jeg at jeg må være litt pessimistisk. Du ble, mer eller mindre, gitt en billett til å kunne overnatte og eskalere dette videre. Jeg tror ikke at hun kunne sagt klarere: ”Overnatt her og ta dette videre.” Kanskje hun begynner å bli forvirret over hva du egentlig vil.

Angående ditt forslag om å konfrontere henne: Konfrontere henne for hva? Hun har jo ikke gjort noe galt. Dere er, etter min oppfatning, ikke i et eksklusivt forhold, noe som betyr at hun har all mulighet til å se hvilke andre gutter som finnes der ute.

Fortvil ikke, Vinglepetter; jeg tror ikke at situasjonen er utenfor redningens rekkevidde. Jeg mener at du bør være enda klarere på hva du vil, og du må bare slå til og eskalere situasjonen videre. Du har alt å vinne og intet å tape. :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, ikke dumt nei. Finne på noe med henne utenom det vanlige er noe jeg har tenkt på lenge. :p

En god del av praten går via skype/msn ja. Ser fort at det kan bli kjedelig i lengden. Hva om jeg bryter av en samtale med at jeg ringer henne istedenfor? Vil det gi et godt inntrykk?

Kun fantasien setter grenser. Overrask henne i ny og ne :)

Lenke til kommentar

Dette er kjent tema i forhold til egne erfaringer. Mitt tips til deg:

1. Vær mer frempå, la det ikke bli ensidig at dere chatter etc på MSN\Skype, blir kjedelig i lengden.

2. Gjør som andre her sier, finn på noe spesielt utenom det vanlige. Finn på noe romantisk. Nå som det er sommer er det en gylden mulighet å be henne ut på piknikk. Vis at du er interessert, velg romantiske ting. Men ikke virk desperat, hold den samme rolige flyten som du har gjort tidligere.

3. For meg så virker det som hun på en måte venter på at DU skal bryte boblen dere er i nå. Sender dere kosemeldinger om kvelden der du får inntrykk om over at dere skal sove hos hverandre, GJØR det! Når du er hos henne, og muligheten for at du kan sove over bruk den.

4. Å konfrontere henne med hennes personlige ting, om hun har andre gutter på gang eller what so ever har man igrunn ingenting med med mindre hun nevner det selv.

Var det jeg fant på etter jeg leste innlegget ditt, men virker som du har god sjans du må bare få rævva i gir og insje litt:) Lykke til ;D

Lenke til kommentar

Etter slik jeg har forstått situasjonen din, tror jeg at jeg må være litt pessimistisk. Du ble, mer eller mindre, gitt en billett til å kunne overnatte og eskalere dette videre. Jeg tror ikke at hun kunne sagt klarere: ”Overnatt her og ta dette videre.” Kanskje hun begynner å bli forvirret over hva du egentlig vil.

Angående ditt forslag om å konfrontere henne: Konfrontere henne for hva? Hun har jo ikke gjort noe galt. Dere er, etter min oppfatning, ikke i et eksklusivt forhold, noe som betyr at hun har all mulighet til å se hvilke andre gutter som finnes der ute.

Fortvil ikke, Vinglepetter; jeg tror ikke at situasjonen er utenfor redningens rekkevidde. Jeg mener at du bør være enda klarere på hva du vil, og du må bare slå til og eskalere situasjonen videre. Du har alt å vinne og intet å tape. :thumbup:

Hun har selv ønsket at vi overnattet hos hverandre, basert på noen svar jeg har fått på nattameldingene. Men ja, jeg kan godt se hvordan hun vil bli forvirret over hva jeg faktisk vil. Siden jeg ikke faller så lett, så blir det fort litt surr.

Veldig godt poeng. Jeg dropper definitivt dette med å konfrontere henne. Vi er ikke i et ekslusivt forhold, og jeg har dermed ingen grunn til å henge over dette. Finnes flere fisker i havet tross alt! :D

Will do! Eskalering, eskalering, og litt consistency kanskje. :D Takker for rådene!

Kun fantasien setter grenser. Overrask henne i ny og ne :)

Haha, hvor er kreativiteten når man har bruk for den? :p Overraskelser... funker kinderegg? :tease:

Jeg skal forsøke å variere mer på hvordan vi snakker sammen. Ta i bruk telefonen mye mer til å ringe, uten tvil. Takker!

Dette er kjent tema i forhold til egne erfaringer. Mitt tips til deg:

1. Vær mer frempå, la det ikke bli ensidig at dere chatter etc på MSN\Skype, blir kjedelig i lengden.

2. Gjør som andre her sier, finn på noe spesielt utenom det vanlige. Finn på noe romantisk. Nå som det er sommer er det en gylden mulighet å be henne ut på piknikk. Vis at du er interessert, velg romantiske ting. Men ikke virk desperat, hold den samme rolige flyten som du har gjort tidligere.

3. For meg så virker det som hun på en måte venter på at DU skal bryte boblen dere er i nå. Sender dere kosemeldinger om kvelden der du får inntrykk om over at dere skal sove hos hverandre, GJØR det! Når du er hos henne, og muligheten for at du kan sove over bruk den.

4. Å konfrontere henne med hennes personlige ting, om hun har andre gutter på gang eller what so ever har man igrunn ingenting med med mindre hun nevner det selv.

Var det jeg fant på etter jeg leste innlegget ditt, men virker som du har god sjans du må bare få rævva i gir og insje litt:) Lykke til ;D

1. Jupp. Som sagt, skal ta i bruk telefonen mer. Kanskje droppe innom en hel del mer bare for å prate, hygge oss, mens vi drikker te eller noe lignende.

2. Hmm, ser for meg en tur i den lille parken her med noen jordbær, og litt fløte kanskje. Enkelt, og koselig. Nå må jeg bare finne ballene mine så jeg faktisk tør dette. Som det ble nevnt tidligere, jeg har ingenting å tape. :)

3. Ja, jeg må gi blanke f**n i tenke for mye. Bare gjør det allerede! Slutte å bli hengende i løse luften og vurdere om jeg skal gjøre noe, eller gi opp. Carpe diem!

4. Har lagt fra meg den tanken. Ser absolutt ingen grunn til å gjøre det.

Og helt til slutt, takk til dere som svarte hittil. :) Jeg er blitt endel klokere enn det jeg var når jeg først postet dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...