Lifeform Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei, Ser meg om etter en sikker og funksjonibel nettbutikk, gjerne på norsk. Hvilke ferdigmodeller anbefaler dere?? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 mamut har vel slike løsninger.. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Er de gode nok da? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 eZ Publish har en egen modul for dette som heter Trade. Sjekk ut sidene deres på http://www.ez.no Tror akersMic kjører dette (eZ Pub er GPL) Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Ok. Synes EzPublish er noe herk å sette opp! Forslag til god måte å lære seg å spesialtilpasse EzPublish?? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Enig at det er litt herk å få satt opp. Når man først har fått opp eZp er det enkleste å kopiere template mappene for de modulene du bruker: Du skal bruke eZArticle og eZTrade. Kopier: /eZArticle/user/templates/standard til f.eks /eZArticle/user/templates/mycoolsite og /eZTrade/user/templates/standard til f.eks /eZTrade/user/templates/mycoolsite Da slipper du å ødelegge orginal templatene, samtidig som du lett kan gå å se hva "orginalen" ser ut som Det er viktig at du etter å ha kopiert mappene går inn i site.ini og endrer TemplateDir=standard til TemplateDir=mycoolsite for modulene eZArticle og eZTrade. For å endre utseende på selve siten din må du inn i /sitedesign mappen. Kopier f.eks /Trade mappen til /Mycoolsite. Editer frame.php i ditt favoritt HTML editeringsprogram. Når dette så er gjort må du inn i admin delen av eZ Publish. Finn ikonet for Siteadmin. Editer standardsection til å peke til ditt nye design. Er du med ? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Tror jeg fikk med meg det. Skal gjøre et forsøk Har prøvd meg en del på PostNuke nå, men det ligner ikke grisen Dvs alt er vel og bra, men det er for mange valg til det jeg spesifikt vil gjøre. Skal se på Ez om den er lettere å spesialtilpasse enn PostNuke... Noen som er gode på dette og tar i mot oppdrag på sånne ting? Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Hei igjen! Installerte EzPublish her, fikk troen på at med din hjelp skal jeg klare å få gjennomført dette her Hvor er det EzArticle og EzTrade ligger? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Under www mappen (www_root) Der finner du en mappe fo hver modul. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Hei igjen! Kan ikke finne noe slik mappe, jeg fant riktignok noen filer når jeg søkte på Trade og Article, men ingen som jeg forløpig har klart å endre i Dreamweaver. Dette er forøvrig nyeste versjon av 3.1. Kan dette være grunnen til at jeg ikke finner noe slik mappe? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 ÅÅÅ.. Ja, det er grunnen. (dumme meg) Jeg kjører eZ Publish 2.2.8 Synes ikke noe særlig om 3.x serien (enda) Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 K... Mulig jeg ikke gjør det heller da??? Får eksperimentere litt her... Har du prøvd 3.1 i det hele tatt by now eller? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Ja, jeg har lastet ned 3.1 og installert den på linux boksen min. Det jeg liker med 2.2.x serien er at man får så mange ferdige moduler. Det er bare å designe siden så er man på nett 3.x serien er basert på at man lager sine egene moduler. Det er sikkert kjempeflott hvis man setter seg ordentlig inn i systemet (noe jeg ikke har gjort enda) Jeg venter på en god motor for å konvertere 2.2.x til 3.x. Når det finnes går jeg sikkert over. Du har sikkert vært her allerede, men jeg legger inn linken likevel: http://admin.publishdemo.ez.no/ (admin:publish) http://publishdemo.ez.no/ Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Tester 2.2.x nå... Demoen så fin ut! Lifeform Lenke til kommentar
lobster Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Fordel med public demoen er at du kan leke og herje så mye du orker :):) Jeg brukte denne en stund før jeg satt opp min første eZ site Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Ok Gidder ikke gjøre det Får mulighens se etterhvert Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Var litt prob med dette også så jeg satser heller på å lære meg 3.1 Magnar Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvis det evt. er snakk om bittelitt penger her holder jeg på å lage en webshop som er latterlig enkel og sette opp og administrere. I tillegg har den språkpakker, style templates og andre fiffige funksjoner. Bare så det er sagt: Dette er ikke noe hjemmemekka herk! Jeg har flere års erfaring med php/MySQL og jeg kan garantere at denne shoppen er helt på høyde med andre kommersielt tilgjengelige webshopper. Er du interessert kan du evt. sende meg en e-mail på [email protected] Lenke til kommentar
BP da Coder Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 http://www.gibud.no/Files/ObjectInfo.cfm?Id=196698 Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Finnes det noen gratis (evt. opensource) webshopper egentlig? Er jo drøssevis av CMS - burde vel finnes et par webshops da? Noen som har linker til noen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå