Gå til innhold

Sikker og funksjonibel nettbutikk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig at det er litt herk å få satt opp.

Når man først har fått opp eZp er det enkleste å kopiere template mappene for de modulene du bruker:

Du skal bruke eZArticle og eZTrade.

Kopier:

/eZArticle/user/templates/standard til f.eks

/eZArticle/user/templates/mycoolsite

og

/eZTrade/user/templates/standard til f.eks

/eZTrade/user/templates/mycoolsite

Da slipper du å ødelegge orginal templatene, samtidig som du lett kan gå å se hva "orginalen" ser ut som :)

Det er viktig at du etter å ha kopiert mappene går inn i site.ini og endrer TemplateDir=standard til

TemplateDir=mycoolsite for modulene eZArticle og eZTrade.

For å endre utseende på selve siten din må du inn i /sitedesign mappen.

Kopier f.eks /Trade mappen til /Mycoolsite. Editer frame.php i ditt favoritt HTML editeringsprogram.

Når dette så er gjort må du inn i admin delen av eZ Publish.

Finn ikonet for Siteadmin. Editer standardsection til å peke til ditt nye design.

Er du med ?

Lenke til kommentar

Tror jeg fikk med meg det. Skal gjøre et forsøk :)

Har prøvd meg en del på PostNuke nå, men det ligner ikke grisen :lol:

Dvs alt er vel og bra, men det er for mange valg til det jeg spesifikt vil gjøre. Skal se på Ez om den er lettere å spesialtilpasse enn PostNuke...

Noen som er gode på dette og tar i mot oppdrag på sånne ting?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Kan ikke finne noe slik mappe, jeg fant riktignok noen filer når jeg søkte på Trade og Article, men ingen som jeg forløpig har klart å endre i Dreamweaver.

Dette er forøvrig nyeste versjon av 3.1. Kan dette være grunnen til at jeg ikke finner noe slik mappe?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har lastet ned 3.1 og installert den på linux boksen min.

Det jeg liker med 2.2.x serien er at man får så mange ferdige moduler. Det er bare å designe siden så er man på nett :)

3.x serien er basert på at man lager sine egene moduler. Det er sikkert kjempeflott hvis man setter seg ordentlig inn i systemet (noe jeg ikke har gjort enda) Jeg venter på en god motor for å konvertere 2.2.x til 3.x. Når det finnes går jeg sikkert over.

Du har sikkert vært her allerede, men jeg legger inn linken likevel:

http://admin.publishdemo.ez.no/ (admin:publish)

http://publishdemo.ez.no/

Lenke til kommentar

Hvis det evt. er snakk om bittelitt penger her holder jeg på å lage en webshop som er latterlig enkel og sette opp og administrere. I tillegg har den språkpakker, style templates og andre fiffige funksjoner.

Bare så det er sagt:

Dette er ikke noe hjemmemekka herk! Jeg har flere års erfaring med php/MySQL og jeg kan garantere at denne shoppen er helt på høyde med andre kommersielt tilgjengelige webshopper.

Er du interessert kan du evt. sende meg en e-mail på [email protected]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...