Gå til innhold

Alternativ til Nikon Nikkor AF-S DX 17-55/2,8 G ED ?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bytte ut mitt 18-55 3,5-5,6 til et mer lysterkt objektiv.

Ønske er jo å kjøpe Nikon 17-55, men det koster for mye, selv brukt! Men Tamron og Sigma har jo noen utgaver med 2,8 i det området, men problemet er at det er så mange forskjellige av dem, 3 av Sigma og 3 av Tamron

Noen som har en anbefaling om hvem av dem som er best, er kanskje også en fordel med VR?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et 10-20 fra før, er ikke så ofte jeg har bruk for det, så noe under 17 trenger jeg ikke.

Men har sett litt på disse 2 nå, Tamron 17-50 2.8 og Tamron 28-75 2.8. Noen som har testet disse opp mot hverandre? Jeg ser fordeler både med bedre zoom og mer vidvinkel, men ikke noe som er avgjørende.

Lenke til kommentar

Jeg har et 10-20 fra før, er ikke så ofte jeg har bruk for det, så noe under 17 trenger jeg ikke.

Men har sett litt på disse 2 nå, Tamron 17-50 2.8 og Tamron 28-75 2.8. Noen som har testet disse opp mot hverandre? Jeg ser fordeler både med bedre zoom og mer vidvinkel, men ikke noe som er avgjørende.

Nå har ikke jeg prøvd Tamron 17-50, men jeg har 28-75 og det jeg kan si er at det tar veldig bra og skarpe bilder. Men det fokuserer veldig tregt, spesielt med litt dårlig lys, i tillegg er 28mm for trangt etter min mening på et DX kamera. Jeg endte opp med å kjøpe et brukt Nikon 17-55 og mener det absolutt er verdt pengene, AF hastigheten og lydnivå kan ikke sammenlignes. Hvis 17-50 til Tamron har like treg AF som 28-75 så vil jeg fraråde kjøp av det. Grunnen til f2.8 på hele linja er jo å kunne ta bilder i dårlig lys og når motivene for min del oftest er barna så hang ikke Tamron sin AF med innendørs.

Lenke til kommentar

Tja.. Hva skal man si :)

Jeg handlet et brukt 17-55 selv, og angrer ikke et sekund. Det er et helt fantastisk objektiv. Byggekvalitet, autofokus, skarphet og ikke minst støynivå er helt på topp.

I tillegg holder det bedre på bruktverdien sin. Så jeg vil anbefale å spare litt lenger og følge med på bruktmarkedet på foto.no

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...