sinder18 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Eg har drømt om i mangen år og begynne og jobbe i nordsjøen. Eg har ikke gjennomført barneskolen og på Ungdom skolen så blev eg tatt ut ifra skolen etter 2 uker og blev satt inn på en spesial skole. etter 2 måneder der så fekk eg meg jobb på Steak House istedenfor og gå på skole, så eg har jobbet på Steak House i 2 år istedenfor og gå på ungdom skole, Eg har Kontrakt på att eg har Karakter Fritak ( slipper og ha karaktere for og få jobb) " det var det lærene mine sa til meg når eg skrev under " Men ser ikke ut som det var sant. eg har jobbet 1 år på Bil verksted, 1 år på en Resturang i Bergen og 3 måneder på Coop obs (Jobber der nå) Så eg har Bra Arbeids Cver men ingen Karaktere. Visst eg tar Off-shore kurs og sånt er det mulig og komme inn i nordsjøen da uten en Utdannelse? Hva ville dere gjort for og komme inn der? Noen tips om hva eg kan gjøre? Gå på skole igjen er ikke aktuelt, er ikke intresert i skole lenger. Kjekkere og jobbe Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Du kan søke som vaskekjerring i verste fall. 5 Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 et lite poeng her er å finne ut hva du skal gjøre i nordsjøen?, skal du på båt? fiske ? jobbe på platform, det er uttallige stillinger på en platform f.eks sveiser, elektrikker, kokk? Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 et lite poeng her er å finne ut hva du skal gjøre i nordsjøen?, skal du på båt? fiske ? jobbe på platform, det er uttallige stillinger på en platform f.eks sveiser, elektrikker, kokk? Jobbe på Platform, Lage mat det kan eg siden eg jobbet på steak house i 2 år og en annen resturang i 1 år. Men eg har ikke ett Fagbrev eller en Utdannelse som sier att eg er Kokk, Har bare noen Cver. Du kan søke som vaskekjerring i verste fall. Skulle ikke sakt nej til en Vaskejobb. Di tjener mye bedre en di fleste andre gjør. Folk som har vaskejobb tjener veldig bra, Og eg er ikke kresen på den jobben eg får bryr meg ikke om ka jobben går ut på så lenge eg tjener penger Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Sliter med å se hva du skal jobbe med i nordsjøen (at de velger deg fremfor andre). Uten utdanning eller noe skole får du nok ikke noe jobber utenom, som han sa, vaskebitch. Finnes kanskje andre "sånn" jobber der, assistent eller kanskje kokk/assistent. Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 du hadde ikke noe karakterer når du gikk ut fra ungdomskolen, hvordan er mulighetene for å komme seg inn på videregående med det karakterløse systemet du har vært del av nå ? Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 du hadde ikke noe karakterer når du gikk ut fra ungdomskolen, hvordan er mulighetene for å komme seg inn på videregående med det karakterløse systemet du har vært del av nå ? Eg kom inn på vilken videregående eg ville i bergen fordi eg hadde " Karakter Fritak " Eg skrev Kontrakt i 8 klasse i ungdomskolen som gør så att eg slipper og bry meg om Karakterer for og få meg jobb og for og komme meg inn på videregående. men eg sluttet på videregående etter 2 år på Resturang og Matfag fordi eg fekk meg jobb. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Alle har rett på vgs i Norge, så vidt jeg vet. Hvis man ikke har karakterer blir man vel bare puttet i en av fylkets vgser. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hva med å gå en "kokkelinje" på VGS får så å prøve å bli kokk på en platform? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Tor faktisk du ikke du får jobb som verken renholder eller kjøkkenassistent når du ikke ha fullført grunnskolen. Hvorfor ble du tatt ut? Er det dagspenger du får gjennom jobbene du har hatt? Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Tor faktisk du ikke du får jobb som verken renholder eller kjøkkenassistent når du ikke ha fullført grunnskolen. Hvorfor ble du tatt ut? Er det dagspenger du får gjennom jobbene du har hatt? Nej eg får normal arbeidslønn ca 25,000 kr - skatt grunnen fordi eg blev tatt ut var fordi eg blev grovt mobbet av alle elevene så eg fekk Aggresions og sinne problemer så blev satt inn på en spesial skole som di hjalp meg og kontrolere mine Aggresions problemer. Har aldrig fått Dagspenger eller Sosial hjelp ifra sosialen (Nav) har alltid klart meg selv. Hva med å gå en "kokkelinje" på VGS får så å prøve å bli kokk på en platform? Eg gjekk 2 år på Resturang og Matfag på Vgs men sluttet når eg fekk jobb på en Resturang. Endret 5. juni 2011 av sinder18 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Alle har rett på vgs i Norge, så vidt jeg vet. Hvis man ikke har karakterer blir man vel bare puttet i en av fylkets vgser. ?? han har "karakterfritak" het "særskilt grunnlag" når jeg var så ung. Da kommer han inn på førstevalget uavhengig av alt annet. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Alle har rett på vgs i Norge, så vidt jeg vet. Hvis man ikke har karakterer blir man vel bare puttet i en av fylkets vgser. ?? han har "karakterfritak" het "særskilt grunnlag" når jeg var så ung. Da kommer han inn på førstevalget uavhengig av alt annet. Så folk som slipper karakterer skal ta plassen fra en som har strevet med det i tre år? Latterlig! Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Alle har rett på vgs i Norge, så vidt jeg vet. Hvis man ikke har karakterer blir man vel bare puttet i en av fylkets vgser. ?? han har "karakterfritak" het "særskilt grunnlag" når jeg var så ung. Da kommer han inn på førstevalget uavhengig av alt annet. Så folk som slipper karakterer skal ta plassen fra en som har strevet med det i tre år? Latterlig! Ja sånn fungerer det. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Alle har rett på vgs i Norge, så vidt jeg vet. Hvis man ikke har karakterer blir man vel bare puttet i en av fylkets vgser. ?? han har "karakterfritak" het "særskilt grunnlag" når jeg var så ung. Da kommer han inn på førstevalget uavhengig av alt annet. Så folk som slipper karakterer skal ta plassen fra en som har strevet med det i tre år? Latterlig! Det er for folk med særskilte behov, og man tar ikke "plassen" til noen, for det er reserverte plasser som blir ledige hvis ingen særskilte søker på dem. Se for deg en person som for eksempel har ligget på sykehuset store deler av 10-klasse som resultat av en bilulykke, eller som har hatt reelle psykologiske eller somatiske lidelser som har gjort skolen vanskelig å gjennomføre skolen normalt, kvalifiserer men det er bare en håndfull i hvert fylke, sånn som folk som meg som har gått på et alternativt opplegg til U-skolen som ikke hadde tradisjonelle fag, kvalifiserte, såvidt. Off Topic: Egentlig burde det være slik at videregående skole i Norge var slik at alle kom inn på det ønsket uavhengig av karakterer, fordi det er mange som ender opp i jobber de mistrives i fordi de likte ikke skole men kom ikke inn på noe innen interessefeltet. -frank 4 Lenke til kommentar
reor Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 En arbeidsgiver vil nok undres på hvorfor din skolegang er så spesiell sammenlignet med andre. Skyldes årsaken lære eller oppførselsproblemer eller andre ting? Jeg vil anta at så lenge recorden din kan skape usikkerhet om du passer i Nordsjøen hvor alle er avhengig av hverandre at du kan få problemer med ansettelse. Uansett er dette synsing. Foreslår at du tar kontakt med personalavdelingen i Statoil eller annet firma, forklarer situasjonen og ber om tilbakemelding på hva du må gjøre for å komme i betraktning med hensyn til jobb. Lykke til. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Alle har rett på vgs i Norge, så vidt jeg vet. Hvis man ikke har karakterer blir man vel bare puttet i en av fylkets vgser. ?? han har "karakterfritak" het "særskilt grunnlag" når jeg var så ung. Da kommer han inn på førstevalget uavhengig av alt annet. Så folk som slipper karakterer skal ta plassen fra en som har strevet med det i tre år? Latterlig! Det er for folk med særskilte behov, og man tar ikke "plassen" til noen, for det er reserverte plasser som blir ledige hvis ingen særskilte søker på dem. Se for deg en person som for eksempel har ligget på sykehuset store deler av 10-klasse som resultat av en bilulykke, eller som har hatt reelle psykologiske eller somatiske lidelser som har gjort skolen vanskelig å gjennomføre skolen normalt, kvalifiserer men det er bare en håndfull i hvert fylke, sånn som folk som meg som har gått på et alternativt opplegg til U-skolen som ikke hadde tradisjonelle fag, kvalifiserte, såvidt. Off Topic: Egentlig burde det være slik at videregående skole i Norge var slik at alle kom inn på det ønsket uavhengig av karakterer, fordi det er mange som ender opp i jobber de mistrives i fordi de likte ikke skole men kom ikke inn på noe innen interessefeltet. -frank Emh? 0o Hvis plassene er reserverte er det jo i alle fall slik at disse særskilte elevene tar plasser fra andre. Uansett triste hendelser osv. har ikke en med særskilte behov noe mer rett på den plassen som en "vanlig". Det er like synd på en som har jobbet gjennom hele ungdomskolen og som ikke kommer inn på ønsket skole fordi det er reserverte plasser til elever som ikke har fått karakterer. Kunne godt vært slik at de ikke hadde vært karakterkrav på vgs, men problemet er jo hvis du ønsker å gå en gitt linje og på en skole nærmere deg osv. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Tror nok ikke statoil er rette plassen å spørre. Spør heller et malerfirma, vaskefirma, stilasbyggere, kjøkken-firmaer osv... Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Tror nok ikke statoil er rette plassen å spørre. Spør heller et malerfirma, vaskefirma, stilasbyggere, kjøkken-firmaer osv... Hva skal eg spørre ett Malerfirma eller vaskefirma? (Eg har allerede jobb på land men eg vill ha jobb ute i nordsjøen. Endret 5. juni 2011 av sinder18 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Du skal spør om mulighetene, om hva slags erfaring og utdannelse de helst ser at man har, om de ansetter slike som deg. Hvis de ikke gjør det, så kan du spørre om hva de vil ha som du ikke har, altså om du skal ta noen kurs først, eller mer erfaring, eller mer utdannelse. edit: selvfølgelig vaske- og malerfirma som jobber på rigg da. Du kan ikke spør maler hansen nede i gata... Men er hele tiden vedlikehold som maling som foregår, og det bygges stilaser hele tiden. Og alle må ha mat, og tallerkene må noen vaske Endret 5. juni 2011 av jale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå