Gå til innhold

Vurdering av oppsett til 20,000.

Anbefalte innlegg

Nå er det oppgradering av PC på G. Summen blir på ca 20,000 og jeg har satt opp dette oppsettet. Er det noe som burde har blitt skiftet ut, eller noe som ikke passer? Evt. noe som kunne gitt mer bang for buck? Sånn foresten, den Roccat Apuri'en bestiller jeg kun for å teste, hehe.

Endret av Cleafox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du hovedsaklig spille? Ok, først og fremst. Kjør 2x4GB ram. Mye bedre enn 4x2. Krever mindre strøm og gir kjappere respons. Du trenger ikke 1800mhz, men kan spare et par hundrelapper på å gå for Vengeance 2x4GB 1600mhz. Å starte med et SLI-oppsett er dumt. Gå heller for et GTX570/580 og kjøp evt til et kort senere når det måtte være behov. SLI skaper svært mye varme og støy. Asus maximus er også relativt bortkastet, da Sabertooth gjør samme nytten mht overklokking, sata 6gbps, usb3. etc. Anbefaler også Corsair strømforsyning da disse er stille og meget gode. Kjølepasta trenger du heller ikke, med mindre du allerede har en tredjeparts cpu-kjøler du skal remontere på den nye cpu-en. Antivirus er gratis på nett og i5-2500k er like bra som i7 til gaming. Eneste fordelen med i7 er hyperthreading som kun gjør seg gjeldende i regneoppgaver, 3d-rendring og video- /audioredigering.

Ta en titt på Black Refinery i stickyposten på forumet så ser du.

Lenke til kommentar

Det ser veldig fint ut, men det er noen få ting jeg ville endret på.

-Siden du skal bruke såpass mye penger på det, så ville jeg kjøpt et litt bedre skjermkort, og vurdert å sette inn ssd , men det er min mening.

Jeg ville ogå vurdert å kutte ut virus programmet, fordi hardware's egne test av virusprogram viste faktisk at microsoft security essentials var best .. Og den er jo gratis :)

Ellers ser alt fint ut

Lenke til kommentar

Skal hovedsaklig benyttes til ganske hard spilling, men også lydredigering samt. filmredigeringen min skal taes opp etterhvert. Jeg valgte Maximus hovedkortet da jeg har et slikt fra før av (til 1156) og vet hvor fornøyd jeg er med det. Siden jeg senere skal kjøre tunge programmer og ikke minst multitaske med de, valgte jeg 4x2GB 1800MHz RAM. Jeg valgte også 2 x 560 TI i SLI på grunn av dette, og for å ikke glemme i7 2600K.

Varme og støy er ikke noe jeg bryr meg spesielt mye om, så lenge datamaskinen er brukbar til det jeg skal bruke den til. Hørt og lest mye bra om XFX sin 850W strømforsyning og den yter bra i forhold til prisen.

Antivirus kan selvsagt finnes på nettet, men har brukt en kopi-versjon av ESET NOD32 i de siste månedene og er superfornøyd og ønsker å fortsette å ha dette, og ikke minst støtte de.

og vurdert å sette inn ssd , men det er min mening.

Ligger en Corsair Force3 120GB SSD der :-)

Endret av Cleafox
Lenke til kommentar

Skal hovedsaklig benyttes til ganske hard spilling, men også lydredigering samt. filmredigeringen min skal taes opp etterhvert. Jeg valgte Maximus hovedkortet da jeg har et slikt fra før av (til 1156) og vet hvor fornøyd jeg er med det. Siden jeg senere skal kjøre tunge programmer og ikke minst multitaske med de, valgte jeg 4x2GB 1800MHz RAM. Jeg valgte også 2 x 560 TI i SLI på grunn av dette, og for å ikke glemme i7 2600K.

Varme og støy er ikke noe jeg bryr meg spesielt mye om, så lenge datamaskinen er brukbar til det jeg skal bruke den til. Hørt og lest mye bra om XFX sin 850W strømforsyning og den yter bra i forhold til prisen.

Antivirus kan selvsagt finnes på nettet, men har brukt en kopi-versjon av ESET NOD32 i de siste månedene og er superfornøyd og ønsker å fortsette å ha dette, og ikke minst støtte de.

og vurdert å sette inn ssd , men det er min mening.

Ligger en Corsair Force3 120GB SSD der :-)

Åja , så ikke den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...