TaCune Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei. Har et gammelt Raid Kort så jeg vile kjøre noen ATA disker sammen med. Problemet er bare jeg har ikke en pc som har gammelt nokk OS til driverene, og driverene eksisterer ikke til Vista. Driverene er ikke i setup, så det er ikke mulig og starte noe program i XP mode osv. Har sett hos produsenten om nye drivere, men Raid.k har vert utav produksjon siden 2003, noen nyere drivere enn XP finnes ikke. Noen som har råd til hvordan dette kan løses, uten og formatere til XP ? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Hadde vært utrolig kjekt om du fortalte noe mer om det RAID kortet du har. Utrolig vanskelig å finne noen drivere med mindre vi vet hvilket merke det RAID kortet er. Endret 5. juni 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei. Har et gammelt Raid Kort så jeg vile kjøre noen ATA disker sammen med. Problemet er bare jeg har ikke en pc som har gammelt nokk OS til driverene, og driverene eksisterer ikke til Vista. Driverene er ikke i setup, så det er ikke mulig og starte noe program i XP mode osv. Har sett hos produsenten om nye drivere, men Raid.k har vert utav produksjon siden 2003, noen nyere drivere enn XP finnes ikke. Noen som har råd til hvordan dette kan løses, uten og formatere til XP ? Fortell oss nøyaktig modell det gjelder. Kort sagt må du ha en vista driver - MEN - det trenger ikke nødvendigvis være for akkurat den modellen du har. Det kan godt være vi finner generiske drivere fra chipprodusenten i stedet. Chipprodusentene støtter gjerne produktene sine lengre enn de som bruekr chippene i sine produkter. Gi oss gjerne og hardware ID fra device manager. slik som dette: http://www.askdrtech.com/solutions/image.axd?picture=2010%2F3%2Fhardware-id-02.jpg Dette vil hjelpe oss identifisere hardwaren - og dermed kunne hjelpe deg å finne et. drivere som kan fungere. -Stigma Lenke til kommentar
TaCune Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 oi.... litt tilig på moran dette ser jeg. Korte er av typen : Promise Ultra100 TX2 (versjon 2.20.0.15) Serie nr: L40004300048 TLA: 0K120011 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) oi.... litt tilig på moran dette ser jeg. Korte er av typen : Promise Ultra100 TX2 (versjon 2.20.0.15) Serie nr: L40004300048 TLA: 0K120011 Vel, dette er rimelig enkelt - jeg har samme kort selv - og bruker det udmerket fint på windows7. Et sek skal jeg finne frem driveren for deg (det er ikke fryktleig vanskelig altså selv med et helt standard google søk...) -Stigma Nei forresten det er 133 versjonen jeg har. Det ser ikke ut som at den offisielle siden faktisk hadde vista driver for 100 versjonen slik som de hadde for 133 versjonen. Her skal det dog være drivere du kan bruke: http://www.ntcompatible.com/compatdb/details/promise_ultra_100_tx2_windows.html Jeg har ikke testet dem da som sagt jeg har en litt annen versjon kort enn du, men gitt feeedbacken der så ser det ut som at det bør være brukbart. Det krever en (gratis) konto ser det ut til. Du kan sikker finne de samme driverene et annet sted på nettet også uten et slikt krav, men det er vel kjappere å bare registrere seg en bruk-og-kast konto på en "spam-email" adresse om du har det. Siden virker dog seriøs (stort aktivt forum er god indikator på det selv om jeg ikke har annen erfaring med siden) så hvis ikke du har en email for slikt bruk så er det sansynligvis ikke noe problem om du bruker din vanlige email heller. -Stigma Endret 7. juni 2011 av Stigma Lenke til kommentar
TaCune Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Konge. Dette skal testes i kveld. Fant ut dette var de samme driverene jeg har prøvd før. Verken Vista eller Win 7 vil ha denne driveren. Virker som eneste mulighet er og formatere over til XP. Eventuelt skaffe meg en eldre pc kun for anledningen. Endret 8. juni 2011 av TaCune Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Konge. Dette skal testes i kveld. Fant ut dette var de samme driverene jeg har prøvd før. Verken Vista eller Win 7 vil ha denne driveren. Virker som eneste mulighet er og formatere over til XP. Eventuelt skaffe meg en eldre pc kun for anledningen. Er det vista x86 eller x64 du bruker? Jeg skal se om jeg kan finne noe som kan fungere for deg. -Stigma Lenke til kommentar
TaCune Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Takk. Det er 64 som blir brukt på begge OS`ene (win7 og Vista) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Takk. Det er 64 som blir brukt på begge OS`ene (win7 og Vista) Forsøk denne: Ultra133 TX2 windows 2.1.0.3 logo driver.rar Inni driverpakken ligger en AMD64 folder. Dette er 64bit driverene. Disse må du manuellt force som drivere via device manager. Da skal det i følge et bekjenntskap med samme kort og OS fungere. Dette er egentlig en Ultra 133 TX2 driver, men den skal fungere som sagt har jeg blitt fortalt om du forcer den. Det er nok foirdi modellene er rimelig like (mulig at noen avanserte funksjoner kan tulle seg eller crashe i slike tilfeller - det får du nesten teste). -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå