Lurifaksen Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg har et lite problem, dvs et prosjekt gående. Jeg har et skjema som skal sendes til en php fil, men jeg må få php filen til å tro at user-agent ikke er IE6.0/Mozilla etc, men en jeg definerer selv. Finnes det noen måte å få skjemaet til å sendes med falsk User-Agent? Kanskje gå mellomveien innom et annet php script eller noe slikt? Dere som har prøvd try2hack.nl husker sikkert at ene oppgaven var å spoofe user-agent. Jeg fjusket desverre litt på akkurat den, og brukte getright til å gjøre den oppgaven... :oops: Noen som gjorde det på skikkelig måte og har lyst å fortelle hvordan? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Dere som har prøvd try2hack.nl husker sikkert at ene oppgaven var å spoofe user-agent. Jeg fjusket desverre litt på akkurat den, og brukte getright til å gjøre den oppgaven... :oops: Noen som gjorde det på skikkelig måte og har lyst å fortelle hvordan? Selv om du brukte GetRight på den oppgaven så jukset du ikke. Du bare fant en lettere måte å komme deg til neste level på Try2Hack Lenke til kommentar
lobster Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Er ikke hele oenget med try2hack at du ksal komme lengst mulig?? Vel, grattis... Du kom tydligvis ett skritt videre ved å bruke getright :):) lol Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Wææ, nå sporer dere av! Javel, så fjusket jeg ikke, men en "hacker" ville brukt telnet for å komme videre... :wink: Men dette var altså ikke poenget. Jeg beskriver litt nærmere: Det er et windows program jeg bruker, som sender dataene til en php fil. For å finne ut hva og hvordan den sender brukte jeg en packet sniffer, og fant dette: POST /client/connect.php HTTP/1.1. Accept-Language: en. Connection: Keep-Alive. Content-Type: application/x-www-form-urlencoded. User-Agent: <navnet på programmet> . Host: www.domain.com. Content-Length: 109. Cache-Control: no-cache. . var1=11111&var2=1111111&var3=1111&var4=111111&var5=11111 Jeg prøvde å lage et enkelt skjema med alle variablene, og action="http://www.domene.com/client/connect.php" Men da får jeg følgende error: You don't have access to this pageThis application cannot logon Den siste setningen tyder vel på at den merker at user agent = MSIE6.0, og ikke det windows programmet det er meningen det skal være? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Vel siden ingen kunne svare på dette, så svarer jeg selv, i tilfelle det skulle være noen andre som lurte på det: Hei GeeZuZz! Denne nøtten kan løses ved å lage et php script: $header = "POST script.php HTTP/1.1rn"; $header .= "Accept-Language: enrn"; $header .= "Connection: Keep-Alivern"; $header .= "Content-Type: application/x-www-form-urlencodedrn"; $header .= "User-Agent: <Velg selv>rn"; $header .= "Host: www.domene.comrn"; $header .= "Content-Length: 160rn"; $header .= "Cache-Control: no-cachernrn"; $header .= "var1=11111&var2=1111111&var3=1111&var4=111111&var5=11111"; $f=fsockopen("www.domene.com",80,$errno,$errstr,30); fwrite($f,$header); fclose($f); Dette funker - jeg har prøvd det selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå