Cuneax Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Ubetalelig seanse fanget på panoramabilde. Et vanvittig bilde Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Syns ikke bildet var noe særlig godt eksponert heller. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Tja. Fikk med en gang en følelse av en reklame collage, så det var ikke noe som falt så mye i smak for min del... Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Nja, kanskje ikke sånn kjempeimponerenes for at det ikke skjedde samtidig, men det ser jo veldig stillig ut da. Nevn et fotografi som har både fyrverkeri og lyn, og en komet i seg. Når jeg tenker etter er det jo også litt sånn, lyst på ene siden med fyrverkeri og mørkt på andre siden med lyn. Godt vs Ondt ^_^ 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hadde det vært en og samme eksponering så hadde det vært et spektakulært sammentreff, men forklaringen tar jo litt lufta ut av det spektakulære. Rent fotografisk var de tre separate fotoene ganske ordinære. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Ganske kult bilde, spesielt om man tenker venstre (godt) vs. høyre (ondt) som victoryseieren nevner, men kvaliteten på bildet ødelegger alt, og jeg får inntrykk av at det like godt kan være photoshop :\ Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg skulle ønske jeg kunne ta sånne "ordinære" bilder av lynnedslag. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det sies at bildet er satt sammen av 3 forskjellige eksponeringer. Det kommer ikke klart fram om disse er "nær-samtidige" eksponeringer (der alle 3 bildene inneholder lynet, kometen og fyrverkeriet) for å muligjøre én HDR-eksponering, eller om det er 3 separate bilder (riktignok tatt samme kveld) satt sammen med den hensikt å putte inn 3 stilige ting som befinner seg i hvert sitt bilde, i ett bilde. Hvis det siste er tilfelle er det jo ikke noe som helst imponerende med bildet. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det sies at bildet er satt sammen av 3 forskjellige eksponeringer. Det kommer ikke klart fram om disse er "nær-samtidige" eksponeringer (der alle 3 bildene inneholder lynet, kometen og fyrverkeriet) for å muligjøre én HDR-eksponering, eller om det er 3 separate bilder (riktignok tatt samme kveld) satt sammen med den hensikt å putte inn 3 stilige ting som befinner seg i hvert sitt bilde, i ett bilde. Hvis det siste er tilfelle er det jo ikke noe som helst imponerende med bildet. Jeg stusset på det samme, spesielt nå de kaller det for et panorama Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Virker som om ingen ser på verken lynet eller kometen, alle som ser på himmelen ser på fyrverkeriet. Rent tilfeldig eller? Det var det første jeg la merke til, rent fototeknisk skal jeg ikke begi meg innpå =). Endret 5. juni 2011 av Samegerilja Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Virker som om ingen ser på verken lynet eller kometen, alle som ser på himmelen ser på fyrverkeriet. Rent tilfeldig eller? Det var det første jeg la merke til, rent fototeknisk skal jeg ikke begi meg innpå =). Sist jeg så en komet stod den så å si stille på nattehimmelen, så det er ikke alt for spennende. Og et lyn er ikke akkurat noe man følger med på det heller. Kanskje folk ser andre veien ett sekund etter bildet ble tatt? Skulle gjerne sett litt mer om hvordan bildet er tatt/satt sammen. Lenke til kommentar
dannemand Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det var en gammel nyhed, fra 2007 faktisk; http://apod.nasa.gov/apod/ap070205.html Kometen er der flere billeder af her;http://spaceweather.com/comets/gallery_mcnaught_page21.php Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg vil heller si at bildene i denne saken: http://www.dagbladet.no/2011/06/06/nyheter/utenriks/vulkanutbrudd/16809135/ er "vanvittige" 1 Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg vil heller si at bildene i denne saken: http://www.dagbladet.no/2011/06/06/nyheter/utenriks/vulkanutbrudd/16809135/ er "vanvittige" Jeg liker disse bildene bedre - kanskje fordi de har litt mer variasjon? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jeg vil heller si at bildene i denne saken: http://www.dagbladet.no/2011/06/06/nyheter/utenriks/vulkanutbrudd/16809135/ er "vanvittige" Jeg liker disse bildene bedre - kanskje fordi de har litt mer variasjon? Det er vel foto fra samme fotografen også i din serie - det er bare tilføyt noen flere fra andre fotografer. Men uansett syns jeg dette er langt mer imponerende enn bildet som er presentert i denne saken (edit: dvs her å akam.no) Endret 7. juni 2011 av GCardinal Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Men uansett syns jeg dette er langt mer imponerende enn bildet som er presentert i denne saken (edit: dvs her å akam.no) Poenget var vel at fotografen fikk med flere uforutsette hendelser på "et" bilde, ikke at vulkanbildene ikke er spektakulære men det er på en måte et statisk motiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg