AnonymDiskusjon Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg liker ikke å stikke til lege/tannlege for bagateller. Ikke pleier jeg å la meg spilles opp, ei heller har jeg økonomi til det, men det har nå skjedd noe jeg ikke har opplevd før. For et par uker siden gnafsa jeg i meg et par maiskolber, og endte opp med en sånn teit "tråd" liggende mellom en av fortennene og en annen en på siden der. Den syntes ikke, ei heller var den mulig å få ut. Prøvde i et kvarter før jeg bestemte meg for "Faen heller, den forsvinner med tida. Gidder ikke mer." Joda, fikk den ut etter 3-4 dager. Litt etterpå var det tidvis en slags nummenhet, og jeg har vært litt forsiktig med det bare for syns skyld. Har ikke gjort noe vondt, ei heller har jeg kjent noe særlig til det i det hele tatt. Bare litt ekstra kilent under tannpuss. I dag stod jeg foran speilet og kom til å presse på det. Det kom noe hvitt stuff ut, så en liten munnfull med blod. (Omtrent lik en kvise, eller vanlig verk på siden av fingerneglene) Det pipler fortsatt litt blod om jeg presser på det nå en halvtime etterpå, men noe annet er vel ikke til å forvente. Mine egne tanker er at tannkjøttet ble irritert og infisert av fremmedlegemet som lå og klemte innat, før det til slutt ble fjernet. Kan det være noe stort farligere enn det? Vil helst ikke sløse 500kr på å få beskjed om at det ikke er noe å bekymre seg for... Har heller aldri hatt noe problemer med munnen før, med unntak av de uforklarlige munnskoldene som popper opp hos de som er genetisk disponert. Alle erfaringer og råd tas imot med stor takk, tror jeg aldri har sett så overrasket ut som jeg gjorde da dette skjedde. ^^ Postet av anonym: 1a551e6f293a62fd93bee85d986cde01 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det du har er After eller blemmer, noe som er helt normalt. Om du blir veldig plaget av det, så anbefaler jeg å kontakte legen din. http://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Munn-og-tenner/Sar-og-blemmer-i-munnhulen/ Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Bare gjør som du vanlighvis gjør(iverfall burde du) Puss godt og bruk tanntråd for å fjerne ting mellom tennene. Lenke til kommentar
LMT Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Hrm. Endret 5. juni 2011 av LMT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå