Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Rammemadrass eller vanlig madrass?

Anbefalte innlegg

Jeg finner mange innlegg om dette, men blir aldri klok på det.

Jeg har en seng (180x200) som kan brukes til rammemadrass. Hva er best av å kjøpe rammemadrass eller sengebunn i tillegg til f.eks. springfjærmadrass? Det er IKEA som er mest aktuelt. Prisene er relativt like, og men på hva får jeg mest for pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordel med en rammemadrass: Det er ei komplett seng, så fort du får montert på bein og dratt over et madrasstrekk/formsydd laken. Men når du allerede har en sengeramme du skal bruke, faller det poenget bort.

Ulempe med rammemadrass: Den kan ikke bøyes, kjøper du en som er større enn 120 cm bredde, er den vanskelig å manøvrere gjennom trange ganger med dører i vinkel, opp trapper etc. Til en seng på 180 cm bør du kjøpe to rammemadrasser på 90 cm + 180 cm overmadrass, unntatt dersom du har svært lett adkomst til soverommet, og aldri flytter.

Fordel med sengebunn og springfjærmadrass uten ramme: Lettere å bære rundt hjørner da den er bøyelig, kan vendes (har noen ganger en fast og en myk side). Mange kan også brukes i regulerbar seng. Ikke bare for kronisk sengeliggende syke, men også kjekt for folk som leser eller ser TV i senga.

Ulempe med madrass uten ramme: Ingen annen enn at man trenger en seng og sengebunn å legge den på, så vidt jeg ser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...