Gå til innhold

Hva er deres tanke om potensialet til denne ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dette er oppsettet.

 

HK: ASUS Sabertooth ASUS SABERTOOTH X58 (socket 1366)

Minne: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 6GB (standard 8-9-8-24)

CPU : Intel i7 970 Hexa 3,2 Ghz 6-core

Kjøler: H50 Corsair (vannkjøling)

Grafikk: Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX

 

Jeg lurer på hva tror dere er mulig for denne pcn? :)

Har mine fårventninger om den, men tror ikke jeg kommer til og glocke den med det første. =) men den dagen jeg skal, så skal jeg skrive til dere :)

post-52354-0-52589400-1307231062_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HK: ASUS Sabertooth ASUS SABERTOOTH X58 (socket 1366)

Minne: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 6GB (standard 8-9-8-24)

CPU : Intel i7 970 Hexa 3,2 Ghz 6-core

Kjøler: H50 Corsair (vannkjøling)

Grafikk: Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX

 

Sweet! Kan vi bytte? :p Ville ventet litt med seirøs overklokking. Mye snakk om sandybridge-cpu'er som dør for tiden. Usikkerhet rundt hva som er trygg spenning.

 

Du bør uansett være ganske framtidssikret med det oppsettet.

Endret av Deep87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ville personlig ha valgt en annet cpu kjøling. Jeg sjøl sverger til luftkjøling framfor hele Hydro serie hypen. Siden alle testene jeg har sett viser at man får like god om ikke bedre kjøling og støy nivå fra luftkjølere i samme prisklasse. Og en del oppsett utkonkureres de i.

 

Dog det er jo bedre en stock kjøleren, men det anbefales at man bytter ut stock viftene som kommer med. Det er også lurt å sniffe på h70en ettersom den skal kunne spare deg ca 10'C

Lenke til kommentar

ville personlig ha valgt en annet cpu kjøling. Jeg sjøl sverger til luftkjøling framfor hele Hydro serie hypen. Siden alle testene jeg har sett viser at man får like god om ikke bedre kjøling og støy nivå fra luftkjølere i samme prisklasse. Og en del oppsett utkonkureres de i.

 

Dog det er jo bedre en stock kjøleren, men det anbefales at man bytter ut stock viftene som kommer med. Det er også lurt å sniffe på h70en ettersom den skal kunne spare deg ca 10'C

 

Når det gjelder luftkjølere vs ferdig-vannkjøling og temp er det ikke mye forskjell. Det som derimot er en klar fordel med sistnevnte er at det blir mye mer romslig rundt prosessoren. Har selv en stor (!) noctua-kjøler i min maskin, og det er utrolig stress å gjøre noe som helst rundt prosessoren, alt fra bytte av vifter, ram osv til å fjerne støv.

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

deep87: Tror jeg sitter på denne PC`en en stun til ja :p mye sparing bak denne.

Men ja :) tenke nokk ca en 4Ghz burde bli sluttresultatet.

 

Serri ? er Hydro serien så dårlig ? Jeg sitter på stabilt 19-24 grader idle, og max 35-40 med load.

Får vel kansje se på et eget byggesett når skattepengene kommer.

 

Grunnen til jeg gikk etter Hydro`en var støy nivå. Og vil nesten si min er lydløs ved idle. (kansje kabinettet tar mesteparten av støyen)

 

Ja, kansje Skjermkortet vil begrense meg, den ligger pr i dag på 30 grader idle og ca 40-45 med max load. (100% på viftene da) Blir vel med tiden at den blir mye varmere?

Lenke til kommentar

Ser ut som et bra oppsett det der :) Har ikke så mye tanker rundt CPU-klokking, men som flere nevner blir GTX580 fort varmt. Hva med å bytte kjøler på denne? Feks til Artic Cooling Accelero Extreme Plus II? Burde gjøre det mulig med noen ekstra MHz på GPU'en :) Har forgjengeren selv på mitt HD6970 og er strålende fornøyd både med temp. og støynivå.

 

Ser jo helt greit ut dette :) Jeg får lete fram dette da det blir aktuelt. Tror vel GTX580 skal klare BF3 på fult ? (det er hele grunnen til kjøpet av pcn)

Hvor mye fikk du ut av kortet før og etter modingen ?

Lenke til kommentar

Ser ut som et bra oppsett det der :) Har ikke så mye tanker rundt CPU-klokking, men som flere nevner blir GTX580 fort varmt. Hva med å bytte kjøler på denne? Feks til Artic Cooling Accelero Extreme Plus II? Burde gjøre det mulig med noen ekstra MHz på GPU'en :) Har forgjengeren selv på mitt HD6970 og er strålende fornøyd både med temp. og støynivå.

 

Ser jo helt greit ut dette :) Jeg får lete fram dette da det blir aktuelt. Tror vel GTX580 skal klare BF3 på fult ? (det er hele grunnen til kjøpet av pcn)

Hvor mye fikk du ut av kortet før og etter modingen ?

Videoene på youtube av BF3 kjøres på et GTX 580, i gameplay-videoene kan du ofte se at det hakker nede i 20 fps-sjiktet. Beklager å sprekke bobla di.

 

Det vil ikke bli bedre med SLI, da dette vil i verste fall kjøre på under 40 fps. SLI-oppsett under 45 fps kan man som en tommelfingerregel si vil hakke grunnet microstutter.

 

EDIT:

Tempsa dine er jo veldig lave, CPU takler alt opp til 80°C. GPU takler opp til og med 95°C.

Sikker på at du kjørte noe stressende?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ser ut som et bra oppsett det der :) Har ikke så mye tanker rundt CPU-klokking, men som flere nevner blir GTX580 fort varmt. Hva med å bytte kjøler på denne? Feks til Artic Cooling Accelero Extreme Plus II? Burde gjøre det mulig med noen ekstra MHz på GPU'en :) Har forgjengeren selv på mitt HD6970 og er strålende fornøyd både med temp. og støynivå.

 

Ser jo helt greit ut dette :) Jeg får lete fram dette da det blir aktuelt. Tror vel GTX580 skal klare BF3 på fult ? (det er hele grunnen til kjøpet av pcn)

Hvor mye fikk du ut av kortet før og etter modingen ?

Jeg har fokusert mest på å få systemet stillegående, så jeg kjører kun en mild overklokk. Ergo vil du nok kunne presse ut ganske så mye mer enn jeg har.

 

GPU har jeg klokket fra 880/1375 stock til 910/1420. Da når kortet ca. 65 C etter et par timer med Battlefield Bad Company 2 på max i 1920x1200. Dette i et kabinett med Noctua NF-S12B ULN vifter. Systemet er for øvrig dønn stabilt, og jeg hører kun en lav brumming fra GPU-kjøleren under load.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Videoene på youtube av BF3 kjøres på et GTX 580, i gameplay-videoene kan du ofte se at det hakker nede i 20 fps-sjiktet. Beklager å sprekke bobla di.

 

Det vil ikke bli bedre med SLI, da dette vil i verste fall kjøre på under 40 fps. SLI-oppsett under 45 fps kan man som en tommelfingerregel si vil hakke grunnet microstutter.

 

EDIT:

Tempsa dine er jo veldig lave, CPU takler alt opp til 80°C. GPU takler opp til og med 95°C.

Sikker på at du kjørte noe stressende?

 

Oi :/ dette er lite kult og lese at oppsette ikke vil kunne drive BF3 bedre enn 20 FPS. må vel opp i 6990 serien da tipper jeg ?

 

Jeg kjørte 2 spill samtidig, SC2 og BA2... har ikke funnet noe annet enda som kveler pcn noe serlig. Noen tips?

Endret av TaCune
Lenke til kommentar

Ser ut som et bra oppsett det der :) Har ikke så mye tanker rundt CPU-klokking, men som flere nevner blir GTX580 fort varmt. Hva med å bytte kjøler på denne? Feks til Artic Cooling Accelero Extreme Plus II? Burde gjøre det mulig med noen ekstra MHz på GPU'en :) Har forgjengeren selv på mitt HD6970 og er strålende fornøyd både med temp. og støynivå.

 

Ser jo helt greit ut dette :) Jeg får lete fram dette da det blir aktuelt. Tror vel GTX580 skal klare BF3 på fult ? (det er hele grunnen til kjøpet av pcn)

Hvor mye fikk du ut av kortet før og etter modingen ?

Jeg har fokusert mest på å få systemet stillegående, så jeg kjører kun en mild overklokk. Ergo vil du nok kunne presse ut ganske så mye mer enn jeg har.

 

GPU har jeg klokket fra 880/1375 stock til 910/1420. Da når kortet ca. 65 C etter et par timer med Battlefield Bad Company 2 på max i 1920x1200. Dette i et kabinett med Noctua NF-S12B ULN vifter. Systemet er for øvrig dønn stabilt, og jeg hører kun en lav brumming fra GPU-kjøleren under load.

 

 

Ikke dårlig i d heletatt dette. Er ganske sikker på jeg kommer til og bytte over til nytt vifte system til mit kort. Jeg har bare troen på at Gainward sinn kjølling skal kunne holde en stun, det er jo ikke mye anderledes en det som du bruker :) er 3 vifter, og en masiv radiatro blokk over dem.

Lenke til kommentar

Videoene på youtube av BF3 kjøres på et GTX 580, i gameplay-videoene kan du ofte se at det hakker nede i 20 fps-sjiktet. Beklager å sprekke bobla di.

 

Det vil ikke bli bedre med SLI, da dette vil i verste fall kjøre på under 40 fps. SLI-oppsett under 45 fps kan man som en tommelfingerregel si vil hakke grunnet microstutter.

 

EDIT:

Tempsa dine er jo veldig lave, CPU takler alt opp til 80°C. GPU takler opp til og med 95°C.

Sikker på at du kjørte noe stressende?

 

Oi :/ dette er lite kult og lese at oppsette ikke vil kunne drive BF3 bedre enn 20 FPS. må vel opp i 6990 serien da tipper jeg ?

 

Jeg kjørte 2 spill samtidig, SC2 og BA2... har ikke funnet noe annet enda som kveler pcn noe serlig. Noen tips?

 

BF3 system requirements clarification

He went on to claim that the computer that will be able to run BF3 on Full settings has yet to be Built.

 

Forøvrig vil jeg ikke tro at to HD 6990 vil klare BF3 på maks. heller...

 

Med mindre du kjører i 640x480 :tease:

 

Forresten: Det er [ quote ] og så [ /quote ], ikke motsatt

Lenke til kommentar

Ser ut som et bra oppsett det der :) Har ikke så mye tanker rundt CPU-klokking, men som flere nevner blir GTX580 fort varmt. Hva med å bytte kjøler på denne? Feks til Artic Cooling Accelero Extreme Plus II? Burde gjøre det mulig med noen ekstra MHz på GPU'en :) Har forgjengeren selv på mitt HD6970 og er strålende fornøyd både med temp. og støynivå.

 

Ser jo helt greit ut dette :) Jeg får lete fram dette da det blir aktuelt. Tror vel GTX580 skal klare BF3 på fult ? (det er hele grunnen til kjøpet av pcn)

Hvor mye fikk du ut av kortet før og etter modingen ?

Jeg har fokusert mest på å få systemet stillegående, så jeg kjører kun en mild overklokk. Ergo vil du nok kunne presse ut ganske så mye mer enn jeg har.

 

GPU har jeg klokket fra 880/1375 stock til 910/1420. Da når kortet ca. 65 C etter et par timer med Battlefield Bad Company 2 på max i 1920x1200. Dette i et kabinett med Noctua NF-S12B ULN vifter. Systemet er for øvrig dønn stabilt, og jeg hører kun en lav brumming fra GPU-kjøleren under load.

 

 

Ikke dårlig i d heletatt dette. Er ganske sikker på jeg kommer til og bytte over til nytt vifte system til mit kort. Jeg har bare troen på at Gainward sinn kjølling skal kunne holde en stun, det er jo ikke mye anderledes en det som du bruker :) er 3 vifter, og en masiv radiatro blokk over dem.

 

Ah, jeg hadde ikke fått med meg at kortet ditt ikke har referansekjøleren fra Nvidia. Nei, da er det kanskje mindre grunn til å bytte.

Lenke til kommentar

Hugo_Hardnuts : Jeg er ikke så sikker på om det stemmer helt dette, etter som BF3 skal også drives på Consol også.

Leste litt rundt, og de fleste sidene mener et GTX295 1Gb er og anbefale.

 

BF oppsett

 

Samt både IT-avisen og mangen andre medier, ville nokk ha pekt ut akurat dette, om det krevde SÅ pass hardcore pc for og drive spillet på max.

 

itavisen sin jomfrutur med bf3

 

Så jeg vil tro det oppsettet som er i min, skal kunne drive BF3 ganske bra, uten å være sikker før jeg har spillet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...