Gå til innhold

Bilde av bilen som skal selges, tips? Som denne finn.no annonsen.

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal legge ut en bil for salg snart og tenkte å ta noen fine bilder til annonsen. Jeg var inne på finn.no og fant bla denne annonsen som jeg syntes hadde veldig fine bilder av bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28912372

Ville jeg kunne ta noen lignende bilder med ei 10-20 og 50 1,8 linse? Noe man burde justere på bildene etterpå, regner ikke med dem blir så enormt bra uten noen justeringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Hvilket kamera har du? Jeg har et kamera med crop-faktor 1.6x, og hvis du har det samme så vil du kunne ta ganske like bilder med de objektivene du nevner. Bildene av bilen utenfra ligger vel på rundt 50mm og de fleste bildene inne i bilen på rundt 15mm (eller kanskje litt i underkant) med 1.6 crop.

På bildene i den finn.no-annonsen så er det ikke redigert så veldig mye mer enn at fargene er gjort litt klarere og kontrasten økt litt.

Endret av mariu1519
Lenke til kommentar

De har et kjempestudio til bil-fotograferingen eller rettere sagt en presseninghall som gi de et jamt flatt lys, for og oppnå samme effekt må du ta bildene en dag det er godt lys men overskyet. Tenk også på bakgrunnen, prøv og få den ensfarget eller så anonym som mulig.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har et Nikon D90, hvordan vil det egne seg?

Har dessverre ikke noe fancy presenninghall, men er vel som du sier at på en overskyet dag og en vegg eller lignende i en ensfarget farge vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...