Gå til innhold

Reise til Polen? (men hvite busser)

Anbefalte innlegg

Hellu!

Jeg (klassen min) skal til Polen med "Hvite Busser" for å besøke Auschwitz. Vi får lov til å være rundt i byen etter Auschwitz og konsentrasjonsleirene. Tips til hva jeg skal kjøpe?

Det jeg som IKKE SKAL KJØPE ER FØLGENE:

Tobakk (røyk/snus, men tenker dog på å kjøpe en "vanlig gammel gubbe røykepipe av tre/Bestefar pipe? den er lagd av tre og ser ut som disse lakris pipene man kan kjøpe".

Sex....

Narkotika

Våpen

Det som er aktuelt:

Øl (usikker på dette, men bare å drikke på pub eller kjøpe i dagligvarlighandel i polen, ikke for å smugle seg inn)

Kniver/batongkniver

Suvenirer

Zippo'er! =)

Anything else?

Og er det noe inntresangt å gjøre der?

Det er 50 personer (hva tror dere blir 2 eller 1 etasjers buss?)

19 voksne =(

Ingen lærer

Hvite buss prøver å få norsk sannhetsvitne, inne i auchwitz så blir det sannsynligvis en norsk guide...

E: Er 15 år! =)

By tha waay, ta med norsk polsk ordbok? how to get? kjøpe eller låne på biblotek. da det er 3 uker låningstid her... (er de lov til å ta utenlands? idk...)

Hva pruter man på? hvor mye pruter man? hvordan pruter man effektivt?

Endret av sindre_sniper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er 15år og tror du skal få kjøpt øl på pub eller butikk? Aldersgrensen for kjøp er 18år der. Og du skal ha kniv og batongkniver, en fremtidig kriminell altså?

Det er lite pruting i Auschwitz, folk kan ok engelsk og tysk pga mange turister.

Lenke til kommentar

Ville ikke anbefalt å prøve å snike med kniv/våpen over grensen. Fullt mulig at du hadde klart det, men Hvite Busser får dårlig omtale dersom elever begynner å snike med seg alt mulig over grensen. Mye annet artig å kjøpe i Polen/Tyskland.

Lenke til kommentar

Okei dah (får se...)

Men hva er så nyttig der? (som er å få kjøpt iflg deg, gidder da ikke å bare drikke eller besøke besemte steder, hadde vært fint med suvenir butikker og loppemarked (kanskje finner jeg en gammel spillkonsoll =) )

Lenke til kommentar

Da jeg var i Polen/Tyskland med hvite busser fikk vi klar beskjed da vi skulle inn i Tyskland om å ikke ha med noen kniver, ikke engang vanlig bestikk kniv. Vi var heldige, men en buss som kjørte i følge med oss ble stoppet for kontroll, der var dem vel i noen timer...

Da jeg var på tur med hvite busser kjørte de fleste med en-etasjers busser, men husker at det var minst en, kanskje to to-etasjers busser.

Dere får tid til å gå i butikker i både Polen og Tyskland, men det er desidert billigst i Polen. Det vanligste er vel å kjøpe klær, men pass på for overvekt hvis du må fly til Oslo. Og pass på for tyver i Polen, følg med på alt av poser og sekker du har.

Lenke til kommentar

Okei har bestemt meg, NULL ALKOHOL... Og ikke ulovlige kniver, men hva med machete eller rambokniver eller "pene kniver (iflg meg :p) de er jo lov å ta til norge, men hva med tyskland? er de like greie eller er de som personen min over sa.

Hva med slike gamle pistoler (pirat pistoler? eller kanoner f.eks )

Men er det noe annet enn klær som nytter seg der? er ikke så inntresert i de må jeg si.

Får håpe på suvenirer da...

Lenke til kommentar

Trur ikke du kommer til å få problemer med å finne noe å kjøpe i Berlin. Der får du kjøpt alt mulig rart, men prisen på PC deler og utstyr av merke kan være like dyrt eller dyrere enn å kjøpe i Norge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...