Saint Anger Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Skal nå ha meg en ny pc og vurderte å kjøpe noen dyre deler denne runden. Eneste jeg ikke helt har bestemt meg for er skjermkort, men kan fortsatt trenge noen tips. Så langt har jeg: Silverstone ft02 kabinett CORSAIR AX 1200W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU Asus Maximus IV Extreme-z INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 Corsair H80 CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) Denne skal brukes til Spill, Film og musikk. Jeg har logitech g9 mus, g19 tastatur, g35 hodetelefon og forsterker med 5.1 oppsett. Skal ha sli og 3 skjermer(også for 3D). Har ikke råd til å kjøpe alt på en gang, men vil bruke sånn 4000 hver måned. Nåverende pc brukes på en gammel 32" flatskjerm, så etter delene jeg har listet opp, skal jeg ha skjermkort, så skjerm Asus kom nettopp med nytt av begge i RoG serien(Skjermkort - Mars 2 og matrix), som så litt fristende ut, selv uten specs Ser dette greit ut som gamer pc som skal overklokkes? Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Ser dette greit ut som gamer pc som skal overklokkes? Lurer på et par ting. Ene er, trenger du virkelig det monsteret av en strømforsyning? Jeg aner ikke hva som skal til for å utnytte den noe nevneverdig, men du vil sannsynligvis tømme kontoen din i prosessen. Har selv 1000watt mist, som koster 700kr mindre. Mer enn nok kraft for de aller fleste! Også når det gjelder det hovedkort lurer jeg på om du faktisk trenger det mest ekstreme. Med 1155-socket'n er det ikke nødvendig med ekstremt hovedkort for å overklokke siden man kun øker multiplieren og dermed overklokker kun selve prosessoren. Selvsagt hvis du skal overklokke minnet er det jo greit med kvalitet, men du får da andre hovedkort som har bedre eller lik bus-hastighet til en mer fornuftig pris. For eksempel så klarer dette hovedkortet seg bra ved overklokking, og det koster bare 1200kr. Når det gjelder skjermkort har du tenkt å kjøre flere i sli/crossfire nå eller med senere? Hvis ja, hvor mange? Personlig er to skjermkort nok for min del, tre hvis jeg skal være ekstrem Av skjermkort nå ville jeg gått for nvidia, et med god ikke-standard kjøler som f.eks. Asus GeForce GTX 580 DCII 1536 MB. Ville også lagt til en ssd i oppsettet uansett. Vertex 3 er vel et passende alternativ. Poenget mitt er at du får mer for pengene ved å ikke bare kjøpe det "råeste" og dyreste. Lykke til! Endret 4. juni 2011 av Deep87 1 Lenke til kommentar
Saint Anger Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Takker for råd, Planen er å ha 2 gtx 580 nå(blir asus regner jeg med), så kanskje et tredje etter hvert når prisene har falt en del. Har lurt litt på det nye til Asus, Mars II. Hovedkortet støtter 3 veis sli, så har jeg da rett i å tro at 2 av gtx 590 ikke ville kunne gå? Sist jeg kjøpte strømforskyning fikk jeg vite at 620w holder i massevis, men den gjør ikke det til mitt nye oppsett, Så denne gangen tar jeg litt i Mulig noen av strømforskyningene er billigere en corsair, men kan ikke si noe på kvaliteten og jeg vet den er bra. 2058kr for 1200w går greit for meg og jeg slipper og bytte igjen om et par år som nå. Hovedkortet har jeg valgt for at det er noe av det beste på markedet og dette er en pc som skal vare noen år, så koster heller litt på for det beste, så det kan stå godt overklokket hele tiden. Det er jo også et pluss at det ser fantastisk ut Skal også ha meg en SSD til slutt, men det blir det siste jeg kjøper. Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Takker for råd, Planen er å ha 2 gtx 580 nå(blir asus regner jeg med), så kanskje et tredje etter hvert når prisene har falt en del. Har lurt litt på det nye til Asus, Mars II. Hovedkortet støtter 3 veis sli, så har jeg da rett i å tro at 2 av gtx 590 ikke ville kunne gå? Sist jeg kjøpte strømforskyning fikk jeg vite at 620w holder i massevis, men den gjør ikke det til mitt nye oppsett, Så denne gangen tar jeg litt i Mulig noen av strømforskyningene er billigere en corsair, men kan ikke si noe på kvaliteten og jeg vet den er bra. 2058kr for 1200w går greit for meg og jeg slipper og bytte igjen om et par år som nå. Hovedkortet har jeg valgt for at det er noe av det beste på markedet og dette er en pc som skal vare noen år, så koster heller litt på for det beste, så det kan stå godt overklokket hele tiden. Det er jo også et pluss at det ser fantastisk ut Skal også ha meg en SSD til slutt, men det blir det siste jeg kjøper. Vel hvis du har så råd for all del, bare kjør på Du kan fint kjøre flere 590 i sli. Jeg vil påstå at det å nedprioritere ssd er en stor tabbe, alt flyter mye bedre med en ssd som systemdisk! (Ha også alle spillene og de viktigste programmene på ssd.) Bare se på tester som sammenligner ssd og hdd, sistnevnte er klar for å pensjoneres som hovedlagringsplass. En rå maskin med tradisjonell hdd vil i mange tilfeller føles dårligere enn min maskin som begynner å dra på årene. Hvorfor? fordi jeg har ssd...STOR forskjell Endret 5. juni 2011 av Deep87 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå