Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs mottaker fra hybel til hybel


Anbefalte innlegg

Hei! Har ett enkelt spørsmål ang trådløs nettverk.

 

Har 2 hybler som begge skulle hatt en router hos seg. Det jeg tenkte på om det er mulig å ha router og modem hos hybel 1, og hatt en annen router i hybel 2 som mottar signal fra hybel 1. Slik at hybel 2 kan dra kabel fra sin router inn i PC, Xbox osv.

 

Mener dette er mulig, men hva brukes som mottaker ?

 

post-220226-0-67200900-1307213791_thumb.jpg

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jensen sine routere kan enkelt settes opp som repeatere. Så en jensen i hvert rom, men der den ene er repeater for den andre.

 

Hei, hvor får man tak i en jensen router ? og hvilken pris ligger de på?

 

må man ha 2 routere eller fungerer d å sette opp kun 1 som mottaker i hybel 2 som da sender ut nettverk på kabel?

Lenke til kommentar

joda planen er å kunne ha et aksesspunkt, hvor det da blir sendt trådløst internett ifra hybel 1 til hybel 2, slik at man da i hybel 2 kan koble til kabel til aksesspunktet og da ha muligheten til og få internett på Pc, xbox o.s.v.

 

fra router - aksesspunkt - igjennom kabel - pc

Lenke til kommentar

Du snakker litt i gåte, så jeg er noe usikker på hva du egentlig er ute etter. Men det jeg tenkte var at du ønsket følgende:

 

Rom 1: Det er her modemet står. Rommet ønskes å gjøre trådløs men samtidig ha mulighet for tilkoblinger til kabel for enheter uten trådløs nettverksskort.

 

Rom 2: Rommet ønskes å gjøre trådløs men samtidig ha mulighet for tilkoblinger til kabel for enheter uten trådløs nettverksskort.

 

 

Det du har da er en Jensen router stående i rom 1 tilkoblet modemet. I rom 2 setter du en ny jensen, men denne repeterer signalet sendt fra Jensen i rom 1. Da slipper du kabel fra rom 1 til rom 2. Jensen sine routere koster fra ca 450 kr og oppover alt etter størrelse. Å gå fra den billigste til Jensen AirLink 59300 som koster ca 600,- er lurt. Det er stor forskjell på hastighet og stabilitet fra den billigste og ett hakk opp.

Lenke til kommentar

Du snakker litt i gåte, så jeg er noe usikker på hva du egentlig er ute etter. Men det jeg tenkte var at du ønsket følgende:

 

Rom 1: Det er her modemet står. Rommet ønskes å gjøre trådløs men samtidig ha mulighet for tilkoblinger til kabel for enheter uten trådløs nettverksskort.

 

Rom 2: Rommet ønskes å gjøre trådløs men samtidig ha mulighet for tilkoblinger til kabel for enheter uten trådløs nettverksskort.

 

 

Det du har da er en Jensen router stående i rom 1 tilkoblet modemet. I rom 2 setter du en ny jensen, men denne repeterer signalet sendt fra Jensen i rom 1. Da slipper du kabel fra rom 1 til rom 2. Jensen sine routere koster fra ca 450 kr og oppover alt etter størrelse. Å gå fra den billigste til Jensen AirLink 59300 som koster ca 600,- er lurt. Det er stor forskjell på hastighet og stabilitet fra den billigste og ett hakk opp.

 

Jah, var noe slikt som ble påtengt.

 

for nå i hybel 1 står det modem samt en Dling dir 300 som er tilkoblet, i hybel 2 er det ingenting, går det da ann å skaffe kun 1 jensen router og sette den opp som repeter i hybel 2 siden det allerede står en trådløs router i hybel 1

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er mulig å repetere signalet fra en Dlink til en Jensen. Men om du bytter ut Dir600 med en 2 stk Airlinks av samme type, så er det ingen problemer. Sjekk ut Jensenscandinavia.no. Du kan jo sjekke om Dlink sine kan settes opp som repeatere også da. Kan jo hende du bare trenger en til Dir.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er mulig å repetere signalet fra en Dlink til en Jensen. Men om du bytter ut Dir600 med en 2 stk Airlinks av samme type, så er det ingen problemer. Sjekk ut Jensenscandinavia.no. Du kan jo sjekke om Dlink sine kan settes opp som repeatere også da. Kan jo hende du bare trenger en til Dir.

 

ja en får håpe :p men i utgangspunktet, burde man ha 2 av samme router, 1 som sender 1 som repeter.

 

da er d nå muligheter for d : )

Lenke til kommentar

Sjekk ut http://www.jensenscandinavia.com/downloads/Jensen/AL89300/JensenAirLink_11n_Universal%20repeater_NOR.pdf

 

Det står jo ikke noe om at det MÅ være et jensen-nett for at en jensen router kan settes opp som repeater. Det du da kan gjøre er å kjøpe Jensen på Elkjøp eller Lefdal. Da får du 30 dager returrett med pengene igjen om det ikke fungerer. Ved kjøp av Jensen får du fri support hos Jensen scandinavia i 30 (eller var det 60/90??) dager. Så alt ligger jo til rette for at du i det minste kan forsøke. Går det ikke så går det ikke.

Lenke til kommentar

Hei takker for mange svar : )

 

har sjekket litt mere rundt ang dette, det viktigste er vel en router som støtter WDS Repeater?

 

så slik jeg ser det nå skulle d funke med hvilken som helst router i hybel 2 sålenge routeren støtter funksjonen WDS Repeater med mindre jeg er helt klovn.

 

er helt fersk når det kommer til nettverk men man må vel bynne en plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...