Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva ville du tenkt om du fikk et anonymt kjærlighetsbrev?

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort, så er det ei jente på jobben min som jeg er stupforelsket i. Hun er "out of my league" som man sier, ikke det at jeg hadde vært sosialt i stand til å be henne med ut hadde jeg vært heldigere med utseendet. Så, å realisere denne forelskelsen er altså ute av bildet. Saken er at hun skal slutte om et par måneder, sannsynligvis vil jeg aldri se henne igjen. Jeg har lekt med tanken om å skrive henne et anonymt kjærlighetsbrev hvor jeg erklærer min kjærlighet til henne, og forteller hvor vakker jeg synes hun er, og at jeg har følt det slik siden jeg begynte i jobben for snart et år siden.

Problemet er bare at min innsikt i den kvinnelige psyke er sterkt begrenset, så jeg er usikker på hvordan hun ville reagert på et slikt brev. Søtt og koselig, eller "hjelp, besøksforbud!". Så jenter (og forsåvidt gutter, hvis dere mener dere har noe kreativt å bidra med), hvordan ville dere reagert om dere fikk et brev hvor noen erklærte sin totale hengivenhet til dere, rett før dere sluttet i en jobb? Burde jeg gjøre dette? Jeg vet ikke om jeg orker å brenne inne med følelsene mine, jeg tenker på henne hele tiden, da er det bedre at hun vet at noen hadde et godt øye til henne, selv om hun ikke vet hvem... Men jeg vil ikke at hun skal føle frykt eller sorg eller hva man nå føler etter å ha lest et slikt brev... Hjelp...

Postet av anonym: 3adf52b0de06f1109aaedafb86e85acf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror reaksjonen hennes vil avhenge veldig mye av hvordan du skriver brevet, og hva du fokuserer på.

Alle blir jo glade for komplimenter, så om du fokuserer på henne og hvor fantastisk du syns hun er vil hun nok bli glad. Jeg tror det også er viktig å ikke gå for mye i dybden, slik at hun ikke føler at det er noen som vet alt om henne og som overvåker henne 24/7.

Altså ikke: "Hei, jeg elsker deg, du er så vakker når du står på Kiwi-butikken ved hjørner og handler grønnsaker til fiskemiddagen du alltid har på mandager"-type ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer definitivt ikke til å gå i dybden, mer av at jeg forteller hvor vakker jeg synes hun er, at jeg har tenkt på henne daglig i snart et år, at jeg liker smilet hennes, at det ikke er noe jeg heller ønsker enn å ha mot nok til å fortelle henne hva jeg føler ansikt til ansikt, osv osv. Romantiske komplimenter alle blir glade for å høre. Det jeg er redd for er at hun kan komme til å utvikle følelser for forfatteren av brevet, at hun kanskje dikter opp en super fyr, eller tror at noen andre har skrevet brevet. Jeg er ikke den mest sexy gutten som jobber her... Jeg vil ikke at hun skal føle det jeg har følt altfor lenge nå, å være forelsket i en man aldri kan få. Det er den verste følelsen...

Lenke til kommentar

Det hadde ikke jeg ville gjort om jeg hadde vært deg. Jeg har fått brev/lapper to ganger og jeg skal innrømme jeg tar det ikke bare positivt. Iallefall om det ikke står navn og nr. Den ene fant jeg ut hvem var da han fortalte det var han (dobbelt så gammel som meg :/). Men den andre vet jeg fortsatt ikke hvem er, og nei det er ikke noe kult å tenke at det er noen der ute som har lagt merke til megog vet hvem jeg er. For alt jeg vet kan det være en ustabil mann i 50 årene -creepy!

Ta heller å prate litt mer med henne, bli litt bedre kjent med henne. Så kan du jo om du virkelig er tøff høre om hun f.eks skal ut på byn til helga, eller om hun vil finne på noe en dag. Tror ikke løsningen ligger i å overøste henne med kjærlighetserklæringer, da tror jeg heller du bare skyver henne fra deg. Tror jenter er annerledes der enn dere :)

Lenke til kommentar

Problemstillingen er ikke relevant, Minken. Det er ingen creepy menn i 50-årene her, og det går også klart fram av brevet at jeg ikke har noen skumle hensikter, at jeg ikke er noen stalker, eller lignende. Jeg kjenner henne ganske godt fra før, vi snakker sammen daglig-ish, men du må skjønne at hun er definisjonen på skjønnhet, mens jeg er overvektig og er ellers ikke så altfor attraktiv. Jeg har vært ganske asosial store deler av livet mitt, har få venner utenfor jobben, reker ikke på byen i helgene (jeg drikker blant annet ikke), jeg har rett og slett ikke sjangs på en som henne. Det er plenty av veltrente, sosiale menn på arbeidsplassen her, jeg kan tenke meg i hvert fall 10 som overgår meg i utseende og social skills. Et slikt anonymt brev er den eneste måten jeg kan få fortalt henne hva jeg føler...

Lenke til kommentar

Er du sikker på det?

Med tiden til hjelp vil han heller forstå hvor idiotisk forelskelsen var, og at han burde heller bruke tiden på å finne jenter som passer han bedre og vil vise han den kjærlighet som han fortjener. Denne tenåringsforelskelsen har ingen livets rett og det er best han slutter å dagdrømme og komme seg videre.

Og for henne, hva har hun godt av å få ett slikt brev, en hun ikke vet hvem er stalker henne og er liksomforelsket i henne. Jeg kan ikke se at noen parter her vil gavne noe som helst av å sende brevet. Tør du ikke si hva du føler til henne, ansikt til ansikt, bør du ikke si det i hele tatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

jeg har rett og slett ikke sjangs på en som henne.

Sorry Blåbær, men jeg mente egentlig å sitere dette..

Han kommer til å angre vis han ikke sier hva han følte face2face..

Jeg glemte bare å sitere denne teksten, unnskyld for det.

Lenke til kommentar

Er du sikker på det?

Med tiden til hjelp vil han heller forstå hvor idiotisk forelskelsen var, og at han burde heller bruke tiden på å finne jenter som passer han bedre og vil vise han den kjærlighet som han fortjener. Denne tenåringsforelskelsen har ingen livets rett og det er best han slutter å dagdrømme og komme seg videre.

Det veit han ikkje så lenge han ikkje prøver. Statistisk sett er det kanskje liten sjans, men det finnes ingen absolutte sanningar i kjærleik.

Lenke til kommentar

Jeg syns at du bør fortelle det til jenta ansikt til ansikt. Hva har du å tape?

Selvtillit? Hun hadde sagt nei, og jeg ville blitt såret. Dessuten, hun er så snill og god, jeg vil ikke tvinge henne til å avvise meg, det ville bare blitt kleint og trist for alle involverte.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, ville jeg ha skrevet et veldig kort brev om jeg var deg. Du trenger nødvendigvis ikke å si henne alt, hvor håpløst forelsket du er osv.

Det viktigste, eller, det jeg hadde syntes var viktigst om jeg hadde skrevet et slikt brev, er å gjøre mottakeren glad. Booste selvfølelsen deres og gjøre dem oppmerksom på at noen syns de er fantastiske.

Om du gjør det rett kan det bli en søt liten hendelse hun tenker tilbake på de dagene hun har litt dårlig selvtillit, om du gjør det feil blir det en litt pinlig hendelse hun helst vil glemme.

Lenke til kommentar

Jeg synes du skal gå direkte til henne og fortelle henne hva du føler. Det værste som kan skje er at hun ikke er interessert og at du er en erfaring rikere. Det er bedre å angre på noe du ikke har forsøkt enn å angre på noe du aldri har hatt balle til å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...