Teza Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Noen som har prøvd OCZ RevoDrive som bootdisk på et Asus Commando hovedkort? Disse kortene koster endel, så ønsker å unngå å kjøpe et produkt som ikke vil fungere som planlagt. Ønsket er å bruke dette som bootdisk i den nederste PCI-E slotten på Asus Commando hovedkortet. Har vært i kontakt med support hos Asus, de tror det skal fungere men kan ikke garantere dette da de selv ikke har prøvd. "We have not tested this ourselves but there is customers that have used Revodrive on our motherboards and it have worked. This does not mean it will work on the commando but at least we have indications of it working on our motherboard in general." [/Quote] Er derfor ute etter om det er andre som sitter på info som peker i den ene eller andre retningen... Edit: Kan bekrefte at OCZ RevoDrive 3 240GB fungerer på Asus Commando hovedkort. PC'en fungerte uten problemer (nesten nyinstallert) før kortet ble satt inn og planen var å flytte systemdisk over på RevoDrive. Etter installasjon av RevoDrive i PCI-E slot 2 og boot til BIOS, viste det seg at alle hardiskene forsvant fra systemet og jeg klarte ikke finne de igjen i BIOS. RevoDrive var automatisk satt som BOOT raid uten at jeg trengte å gjøre noe. Men kun RevoDrive og DVD spiller var tilgjengelig. Ved installasjon av Windows lastet jeg inn driveren som følger med på DVD og RevoDrive kommer frem med en gang i hardisk listen. Windows forteller dog at det ikke går ann å installere til denne disken, men etter litt frem og tilbake ville den installere likevel. (ikke sikker på hva som gjodre dette, bug fra MS eller noe jeg glemte å gjøre?) Windows brukte lang tid på overføring av filer og installasjon, så ikke forvent at denne delen skal gå unna i stor hastighet. SP1 for Windows 7 gikk dog raskt, men stoppet opp i perioder. Systemet ser ut til å fungere uten problemer etter installasjon av RevoDrive 3. Håper dette kan hjelpe dersom andre sitter med spørsmål om RevoDrive på dette hovedkortet. Endret 29. desember 2011 av Teza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå