MrJavalava Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg kjøpte nylig en UE46C6005 fra komplett. Nesten ei uke etter jeg fikk tv'en i hus, så begynner den å fuske når den slår seg på. Jeg hører en klikkelyd og det går ca 1 - 2 minutter før den er i gang. Jeg har søkt litt rundt på nett om denne oppførselen: http://www.google.no/search?aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=samsung+ue46c6005+clicking+sound Der ser jeg en gjennomgående problematikk som Samsung tv'er har, nemlig kondensatorer som blir ødelagt. Spørsmålet er hvordan garantien er i Norge. Er dette noe som går på reklamasjon eller garanti? Garantien varer bare i 2 år, men reklamasjonsretten er 5 år i Norge. Dårlige komponenter er ikke en brukerfeil, men en produksjonsfeil. For jeg tenker at det er mulig at feilen vil gjenoppstå ved et eller annet tilfelle senere etter tv'en er fikset og gjerne etter garantien er over. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Siden tv-en er helt ny er det selvsagt en garantisak. Har du i tillegg hatt den under 30 dager kan du heve kjøpet. Samsung har hatt slike problemer på tv-ene sine, men med tanke på hvor stor del av markedet de har så er det liten grunn til og ikke få den samme skjermen igjen... Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Spørsmålet er om dette er en feil som vil vedvare på tv'en, selv etter reperasjon. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvorfor skulle den gjøre det? Samsung må fikse feilen... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg har samme problem på mitt tv nå, bare at bildet kommet ikke frem i det hele tatt, bare den klikkelyden konstant ved at tv prøver å få igang bildet. Nå er mitt tv snart tre år gammelt, så jeg har bestilt en reklamasjonssak hos komplett nå i dag så får jeg se hvordan dette ender. Håper de har et lokalt verksted her i Bergen som de vil benytte fremfor at jeg må sende tv i posten osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå