TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hva er det beste kjøpet? Win 7 home premium eller win 7 prof. Tenker på stabilitet etc Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Stabilitet: det samme. Det er jo bare forskjellige utgaver av Windows 7. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Profesional er for bedrifter, som ønsker å koble seg på domene. Home premium er for hjemmebrukere som har mulighet for mediacenter. Hvis du er usikker her, eller ønsker begge deler, gå for windows ultimate 64 bits. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Her er forskjellene, sannsynligvis trenger ikke professional. http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/compare Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 En viktig ting til også, i Pro kan du ikke endre språk. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 vent med å kjøp til windows 8 mener jeg. har brukt piratversjon ei stund nå og har planer om å få kjøpt meg windows men gidder liksom ikke å bruke flere tusen kroner på et os som varer i forhåpentligvis 1.5år. da kjøper jeg heller windows 8 som har støtte for 128bit og ikke har 32bit samt har nyere og bedre av absolutt alt det er min mening hvis man absolutt skal velge mellom w7 versjoner så enterprise, mest stabil av dem alle, best av dem alle. enterbrise er beregna til buisness og dermed bedre, pris på den vet ejg ikke men så lenge den ikke er så mye over ultimate så er det verdt det. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 hvis man absolutt skal velge mellom w7 versjoner så enterprise, mest stabil av dem alle, best av dem alle. enterbrise er beregna til buisness og dermed bedre, pris på den vet ejg ikke men så lenge den ikke er så mye over ultimate så er det verdt det. Det er jo bare tull å si at Enterprise er den mest stabile utgaven av Windows 7. Og privatpersoner kan uansett ikke kjøpe Enterprise, selges bare i "store" pakker, som Volumlisens eller MAK/KMS aktivering, og det får du ikke til 1 pc. ALLE Windows 7 versjonene blir installert når du installerer Windows 7. Produktnøkkelen bare låser opp funksjoner, slik som i spill osv. Alle funksjonene (med unntak av store ting som XP Mode, og språkpakker etc) ligger allerede installert, ergo alle versjonene er like stabile. Home Premium holder til 90% (mitt prosent tall) av alle Win7 brukerne. Om du ikke har behov for XP Mode, automatisk språkbytte via Update, Bitlocker og muligheten til å koble seg opp på bedriftsnettverk (domene). Windows 8 kommer KANSKJE i 2012, mest trolig i begynnelsen av 2013, så det er lenge å vente på et nytt OS. Alternativet er jo "fiaskoen" Vista eller et snart 11 år gammel Win XP. Ville uten tvil ha valgt Windows 7 som OS frem til man har sett hvordan Windows 8 fungerer. Kanskje Windows 8 er et nytt Vista, man vet aldri. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Det er ikke vits å vente på windows 8, det kommer alltid noe nytt og det vil være mulighet for å oppgradere for en billig penge om/når du vurderer å bytte over, dette vil være tilgjengelig tidligst begynnelsen av 2013. Windows 8 vil komme i 32 bits utgave, garantert. Jeg har ingen indisier på at windows 8 vil støtte 128bits, jeg ser ikke hvorfor det skulle det og hva det skulle gavne. Enterprise finnes ikke for vanlige mennesker, og er det samme som ultimate, bare med en annen lisens. Alle windows 7 utgaver er like stabile, er bare snakk om ekstrafunksjoner som du sannsynligvis ikke har bruk for (med unntak av språkpakker), men det kan uansett nedlastes herifra: http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/downloads/languages Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå