Gå til innhold

JPX.no, jeg er misfornøyd

Din erfaring med JPX.no  

15 stemmer

1. 1. Hvordan er din erfaring med JPX.no?

• Aldri handlet der
    • Bare positiv erfaring
    • Bare negativ erfaring
    • Både positivt og negativt
      0

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en HDMI kontakt til iPhone 4 og en hvit docking for lading av telefonen hos JPX.no

Jeg regnet med at dette kom fra lager i Norge, men det ble sendt fra Beijing, Kina. Varene kom i dag og gjett om jeg ble skuffet.

Den hvite dockingen jeg bestilte fikk jeg ikke. I stedet fikk jeg en usansynlig dårlig docking me høytalere. Den ser pen ja, men er laget av ufattelig dårlig plast, høytalerne er dårligere enn de som er på telefonen og den må være tilkoblet USB for å virke. Greit nok det. HDMI koblingen fungerer sånn innimellom. Jeg fikk med en HDMI kobling fra Apple med iPad2 jeg fikk på jobben og den fungerer perfekt. Utrolig stor forskjell. I tillegg kostet HDMI koblingen fra Kina 349 kroner hos JPX, på Ebay ser jeg at de ligger på under 100 lappen.

Eneste positive var at HDMI koblingen var laget av kraftig metall.

Jeg gidder rett og slett ikke klage, istedet tenkte jeg å skrive litt innlegg iforskjellige forumer rundt omkring, og hvis noen fra JPX skulle se dette, ta gjerne kontakt, for jeg komme ikke til å handle hos Dere lengre, og jeg komme absolutt til å anbefale mine venner og kjente om å handle et annet sted.

En ting til, teksten på eskene og bruksanvisningene er på engelsk, på en måte hehehe.

Alle ordene er riktig skrevet, men ordene passer ikke sammen i setningen de er skrevet på. Her er noen eksempler:

As a uniquie appereance, layout and design of the iPhone With the charging base, but also the function of both the PA, to do small stereo with CD player.

Og noen flere:

The HDMI adapter is small and it's very easy to carry to anywhere.

Support to transmit the Video and Audio to HD TV or your HDMI device. Not as the VGA adapter, only transmit video.

Audio playback video using the cradle must be an external power supply, otherwise the sound can not work smoothly.

Utrolig bra engelsk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte en HDMI kontakt til iPhone 4 og en hvit docking for lading av telefonen hos JPX.no

Jeg regnet med at dette kom fra lager i Norge, men det ble sendt fra Beijing, Kina. Varene kom i dag og gjett om jeg ble skuffet.

Den hvite dockingen jeg bestilte fikk jeg ikke. I stedet fikk jeg en usansynlig dårlig docking me høytalere. Den ser pen ja, men er laget av ufattelig dårlig plast, høytalerne er dårligere enn de som er på telefonen og den må være tilkoblet USB for å virke. Greit nok det. HDMI koblingen fungerer sånn innimellom. Jeg fikk med en HDMI kobling fra Apple med iPad2 jeg fikk på jobben og den fungerer perfekt. Utrolig stor forskjell. I tillegg kostet HDMI koblingen fra Kina 349 kroner hos JPX, på Ebay ser jeg at de ligger på under 100 lappen.

Eneste positive var at HDMI koblingen var laget av kraftig metall.

Jeg gidder rett og slett ikke klage, istedet tenkte jeg å skrive litt innlegg iforskjellige forumer rundt omkring, og hvis noen fra JPX skulle se dette, ta gjerne kontakt, for jeg komme ikke til å handle hos Dere lengre, og jeg komme absolutt til å anbefale mine venner og kjente om å handle et annet sted.

En ting til, teksten på eskene og bruksanvisningene er på engelsk, på en måte hehehe.

Alle ordene er riktig skrevet, men ordene passer ikke sammen i setningen de er skrevet på. Her er noen eksempler:

As a uniquie appereance, layout and design of the iPhone With the charging base, but also the function of both the PA, to do small stereo with CD player.

Og noen flere:

The HDMI adapter is small and it's very easy to carry to anywhere.

Support to transmit the Video and Audio to HD TV or your HDMI device. Not as the VGA adapter, only transmit video.

Audio playback video using the cradle must be an external power supply, otherwise the sound can not work smoothly.

Utrolig bra engelsk.

Syns du nesten bør kontakte dem jeg og klage. Har handlet hos JPX før, syns det er greit. Dog vente tiden tar litt tid. Men om du ikke var oppmerksom så tror jeg (om jeg ikke husker feil) det står 10-20 dager på de fleste produktene.

Håper de får lager her i Norge.

Lenke til kommentar

Er ikke JPX en butikk som bestiller varer fra DealExtreme til deg da?

Og gjerne dobler prisen og litt til...

Edit: Flyttet tråden til "butikkerfaring".

Tilbakemeldinger på dette tas som alltid pr PM.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var jo en særdeles useriøs klage.

Klagen din gir ingen informasjon om du hadde grunn til å forvente noe annet om det du fikk, eller om det var du som hadde usannsynlig høye forventninger. Slik skjer fra tid til annen, og er en ulempe med netthandel som vi som forbrukere faktisk bare enkelt og greit må akseptere.

Deretter skriver du at du ikke gidder å klage til butikken. Hvordan forventer du at selger skal kunne forbedre produktutvalget sitt eller å rette på et dårlig inntrykk når du ikke gir de tilbakemeldinger?

Nei, det gidder du ikke. Men å i stede slenge ut masse dritt om de i utallige nettforum, DET gidder du?

Eg foreslår at du ber om at trådene dine om dette blir slettet og så tar du kontakt med selger gir de muligheten for å ordne opp. Tilliten til dine meninger går mot et bunnivå når du praktiserer på denne måten.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Fra det jeg ser på nettsiden til geotrail er det han som har laget Dingzer.com

Nå skal jeg ikke ta forhastede teorier, men er det mulig at du vil nå litt høyere enn disse folka eller no?

beklager om jeg er for slem.. mener at det er urettferdig å skjelle ut noen når du ikke skjeller ut direkte til dem personlig..

Best of luck, peace.

Lenke til kommentar

Har handlet en gang hos han/henne/disse?!

Handlet et touch screen til 3gs(Bare glasset) Kostet meg 300 og det ble moms og hele pakka.. Tok ca en måned før jeg ikke varen og de svarte ikke på mail eller tlf.. men til slutt kom varen, men det var etter LENGE

Fikk sporingsnummer, men til ingen nytte, denne var aldri brukbar til å spore noe som helst

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er jo en DX (eller kanskje heller VX) dropshipper. De sender ordree til kina, og så sendes varene derifra til deg. Noen ganger KAN det være verdt det grunnet beskyttelsen norsk forbrukerkjøpslovgivning gir deg, ettersom det ikke er så populært å sende varer til kina for å få dem fikset, noe man ellers ofte må. I tillegg er gjerne garantitiden du får fra kinasjapper seks måneder.

Men en reseller som ikke har eget lager har ingen verdi utøver den ekstra sikkerheten og kundeservicen - og hvis du ikke får den, ja da er det bedre å kjøpe det et annet sted. En top rated seller på ebay til en tredjedel av prisen høres ut som et mye bedre valg i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Til informasjon:

JPX.no har fått ny eier nå i juli 2012 og ja vi at vi har et rykte å forbedre. Ja, det har vært handlet mye droppshipping fra Kina. Vi har besluttet å gradvis bygge opp lager her i Norge for å redusere leveringstiden betraktelig. Håper dere vil handle hos oss fremtiden.

Nils Ove M. Nygård

JPX.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...