flodhest Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hva synes folket om dette designet? Ønsker konstruktiv kritikk link: http://www.home.no/fjortissverden/Sider/index.html Skal mekke domene etterhvert. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hmm, den hovedboksen kommer rimelig brått på, den flyter liksom ikke inn med resten av sida. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Sats på kvit tekst istede for svart. Trur det blir litt lettere å lese enn svart, spess når eg sitter på en relativt mørks skjerm. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Du kunne jo fått den der dark tower hjemmesiden til å åpne seg i ett nytt vindu, blir meget upraktisk å browse siden deres inni den lille framen der.. Sikkert bare en skjønnhetsfeil Raggstygg moped du hadde foresten Lenke til kommentar
designerus Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Kult. Du har en Fujifilm Finepix A303. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Relativt bra side. Men et par ting du kunne fikset på... - Den blomsten i logoen.. for det første, hva gjør den der? Hva har den med siden å gjøre? Og: den ser ikke ut som den passer så godt inn med den firkanten rundt... - Noen dårlige 45 graders linjer og sånt. En del detaljer å fikse på, og sjekk at du ikke har AA på strek verktøyet... - Ville forandret teksten i logoen. Ser litt for plain ut. Hva med en lys blåfarge på "chimera" og noe annet på designs? - xxx Designs er litt oppbrukt...syns du ikke? - Standard photoshop effekter er boring. Men dog ganske bra satt sammen. - sett <title> - Likte ikke at det var 3 sånne gradient linjer nede på innholdsboksen... Ellers fint, og fin verdana font Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 "tekstdelen" var ikke særlig bra. det innrammede feltet inni framen passet ikke inn i det hele tatt. på det øverste og det nederste bildet, har du hvite pixler. på bildet med de tre knottene og bildet med "webside version 2.0" (det bør forøvrig være website version, eller webside versjon.. ikke litt norsk, litt engelsk), har du svarte streker som vender inn mot tekstdelen. hvorfor stopper de opp helt plutselig? ellers likte jeg ikke de horisontale strekene. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hmm... 1. Hvorfor lastet opera 350KB for å vise siden? Må være mulig å redusere det... 2. Hvorfor ser siden totalt annerledes ut i opera enn i IE? (den ser helt fucked up ut i Opera) Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Oj, så mange svar med en gang, kult! Skal vi se... Den blomsten i logoen.. for det første, hva gjør den der? Hva har den med siden å gjøre? Og: den ser ikke ut som den passer så godt inn med den firkanten rundt... - Noen dårlige 45 graders linjer og sånt. En del detaljer å fikse på, og sjekk at du ikke har AA på strek verktøyet... - Ville forandret teksten i logoen. Ser litt for plain ut. Hva med en lys blåfarge på "chimera" og noe annet på designs? - xxx Designs er litt oppbrukt...syns du ikke? - Standard photoshop effekter er boring. Men dog ganske bra satt sammen. - sett <title> - Likte ikke at det var 3 sånne gradient linjer nede på innholdsboksen... -den blomsten, eller tegnet syntes jeg at jeg måtte ha der, det ble for tomt uten den, forslag til hva jeg kan ha istedet for den? -skal ta og gå over detaljene en gang jeg gidder, med dem er vel ikke det værste som er der. -forandre teksten litt ja, god ide...tenkte også på å bare farge en bokstav, ser bedre ut med en gang -at designs er oppbrukt, tja...kanskje, men jeg fant ikke på noe annet! -Standard Photoshop effekter? hvor? - dæven, title glemte jeg. -skal mekke noe annet der jeg, enn de gradient linjene. Du kunne jo fått den der dark tower hjemmesiden til å åpne seg i ett nytt vindu, blir meget upraktisk å browse siden deres inni den lille framen der.. Sikkert bare en skjønnhetsfeil Glemte å sette target="_blank" "tekstdelen" var ikke særlig bra. det innrammede feltet inni framen passet ikke inn i det hele tatt. på det øverste og det nederste bildet, har du hvite pixler. på bildet med de tre knottene og bildet med "webside version 2.0" (det bør forøvrig være website version, eller webside versjon.. ikke litt norsk, litt engelsk), har du svarte streker som vender inn mot tekstdelen. hvorfor stopper de opp helt plutselig? ellers likte jeg ikke de horisontale strekene. Har du forslag til hvordan det innrammede feltet skal være? selv syntes jeg det ble litt kult...kanskje jeg skal gjøre den mer anonym? Var litt usikker da jeg skrev det, syntes "versjon" så så dumt ut! :smile: Streker som stopper opp? kan være litt bug i grafikken, du nevnte at det var et par hvite pixler, det var 10 ganger værre før jeg gikk over og fjernet dem, vet ikke hvorfor dem kommer jeg. 1. Hvorfor lastet opera 350KB for å vise siden? Må være mulig å redusere det... 2. Hvorfor ser siden totalt annerledes ut i opera enn i IE? (den ser helt fucked up ut i Opera) 1. Aner ikke! 2. fucked up sier du? var det jeg var redd for... :-? Raggstygg moped du hadde foresten Da skulle du sett den før... Okey, takker og bukker for smart og konstruktiv kritikk! Lenke til kommentar
Streetcop Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 du kan jo lage deg en logo å ha i stedet for blomsten, med mindre det er logoen din da. Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Du MÅ redusere filstørrelsen på topp og bunn bildene! De er ALT for store. banner.gif = 92Kb nedre-banner.gif = 70Kb Hele forsiden din bør ikke overstige ca 50-60Kb, i tillegg bør du fjerne frames! å bruke noe annet istedet, gjerne tabeller. Og ta å sett en tittel på sida da... "Untitled Document" Kanskje burde du bruke en preload på bildene, slik at siden ikke åpnes bit for bit. Lykke til videre! Lenke til kommentar
Streetcop Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 hvordan skal du få en side med GRAFIKK til å ikke overstige 100kb? (du sa 50-60 elns) Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 (endret) hvordan skal du få en side med GRAFIKK til å ikke overstige 100kb? (du sa 50-60 elns) Det er da ingen sak... Så lenge du optimaliserer bildene til web bruk, så tar det ikke store plassen. Hvis du kjenner til Adobe ImageReady, så er det et veldig bra program å bruke til optimalisering. Du må tenke på at mange ikke sitter på bredbånd linje. Hvis en side ikke lastes innen ca 5sek, så forlater beviselig mesteparten av de besøkende sinden, før den er blitt lastet. Ingen gidder å sitte lenge å vente på at en side skal lastes. Endret 22. desember 2003 av leirpytt Lenke til kommentar
Streetcop Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 nei, det er ikke alle som gidder.. jeg bruker selv imageready men det er ofte at sidene tar litt plass uansett. Men når folk går inn på sider med grafikk da får de bare forvente at det ikke er bare ett lite dokument som skal loades.. Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 nei, det er ikke alle som gidder.. jeg bruker selv imageready men det er ofte at sidene tar litt plass uansett. Men når folk går inn på sider med grafikk da får de bare forvente at det ikke er bare ett lite dokument som skal loades.. Jeg hadde ikke orket å vente på en side som tok lang tid å laste. (en forside vel og merke) Det ville da sagt mer om den som lagde siden og hvor "uvitende" han/hun er om slike ting, enn om brukeren som f.eks sitter med et 56k modem og surfet. Jeg er ikke ute etter å slakte noen, bare sier det som det er. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Du MÅ redusere filstørrelsen på topp og bunn bildene! De er ALT for store. banner.gif = 92Kb nedre-banner.gif = 70Kb Hele forsiden din bør ikke overstige ca 50-60Kb, i tillegg bør du fjerne frames! å bruke noe annet istedet, gjerne tabeller. Og ta å sett en tittel på sida da... "Untitled Document" Kanskje burde du bruke en preload på bildene, slik at siden ikke åpnes bit for bit. Lykke til videre! Åssen skal jeg få grafikken mindre a? har jo liksom tatt save for web i Ps. Det burdte jo komprimere grafikken betraktelig da... Lenke til kommentar
Streetcop Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Du MÅ redusere filstørrelsen på topp og bunn bildene! De er ALT for store. banner.gif = 92Kb nedre-banner.gif = 70Kb Hele forsiden din bør ikke overstige ca 50-60Kb, i tillegg bør du fjerne frames! å bruke noe annet istedet, gjerne tabeller. Og ta å sett en tittel på sida da... "Untitled Document" Kanskje burde du bruke en preload på bildene, slik at siden ikke åpnes bit for bit. Lykke til videre! Åssen skal jeg få grafikken mindre a? har jo liksom tatt save for web i Ps. Det burdte jo komprimere grafikken betraktelig da... er jo ganske vanskelig å få alt til å ta lite plass da.. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Du MÅ redusere filstørrelsen på topp og bunn bildene! De er ALT for store. banner.gif = 92Kb nedre-banner.gif = 70Kb Hele forsiden din bør ikke overstige ca 50-60Kb, i tillegg bør du fjerne frames! å bruke noe annet istedet, gjerne tabeller. Og ta å sett en tittel på sida da... "Untitled Document" Kanskje burde du bruke en preload på bildene, slik at siden ikke åpnes bit for bit. Lykke til videre! Åssen skal jeg få grafikken mindre a? har jo liksom tatt save for web i Ps. Det burdte jo komprimere grafikken betraktelig da... er jo ganske vanskelig å få alt til å ta lite plass da.. ehm, han sier jeg MÅ redusere filstørrelsen, bare lurer på hvordan jeg kan redusere den mer... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 er jo ganske vanskelig å få alt til å ta lite plass da.. nei, det er det ikke. så lenge man kan html og vet fordelene og ulempene med gif/jpg, er det en smal sak å lage en side relativt liten (i antall Kb) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå