Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tilfeldig bytting mellom DVI og VGA skaper dramtiske FPS-tap

Anbefalte innlegg

Noen ganger når jeg spiller bestemmer PCen seg for å bytte mellom VGA og DVI. Skjermen går svart, blinker litt, og kommer tilbake med under 10 FPS. Spillet kjøres helt fint frem til dette skjer. Det virker også som om det skjer oftere jo høyere grafikk jeg har på, men jeg er ikke sikker på hvilke innstillinger som eventulet forårsaker det. Noen som har en fjerneste ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er skjermkortet varmt når dette skjer ?

(bruk CPUID HWMonitor om du ikke har et program alerede)

Kritisk høy temp kan sette kortett utav spill. FPS`en vil synke dramatisk når kortett når høy temp, og kan få pc`en din til og "slå av" skjermvisning delvis/fult.

Løsning: Finn noen med en kompresor. Blås kortet rent for drit. Pass på at viftene ikke spinner mens du blåser(kan ødelegge lagerene) Du kan prøve og støvsuge om du ikke har tilgang til trykk luft, men anbefales ikke.

Om ikke dette er problemet. Nylig vert driver oppdatering ? Ikke alle system oppsett takler nye oppdateringer, prøv og last ned en eldre versjon av driveren(e).

Bruker du 2 skjermer ? omformer med slike kort me 1xdvi 1xvga er ikke altid alfa omega samkjørt.

Lenke til kommentar

Tror ikke kortet går varmt, ettersom jeg kan restarte spillet og fortsette i timevis uten problemer.

Har lasta ned ny driver, med det hjalp ikke. Bombe..

Ja, jeg har to skjermer, det glemte jeg å si. Det var først når jeg begynte med to skjermer at problemet oppsto. Jeg bruker ingen omformere.

Lenke til kommentar

Har ikke så stor erfaring med 2 skjermer annet enn jeg også prøvde samme oppsettet du har med skjermer, det var da altid et problem om hvilken skjerm den skulle vise "hoved bilde" til (film o.l)

Se om det er noen inst. i OS`et du kan gjøre. Se etter "standard" visninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...