GabrielMk3 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hei folkens! :!: Jeg trenger så sårt hjelp her, ettersom at min tidlig 2008 MacBook Pro, med Santa Rosa Intel Core 2 Duo 2,4GHz fortsatt skrur seg av, vil ikke skru seg på, tilfeldig reboot'er og alt mulig rart som har med oppstart/sleep/avsluttning og slikt å gjøre. Alt skjer mens MagSafe AC er tilkoblet, på batteri så funker ingenting. Den har drevet med dette en god stund nå, egentlig helt siden ett år etter at jeg mottok den. Jeg har prøvd nesten alt mulig en kan finne på, resett'e SMC/PMU, hardware-test med TechTool Pro, testet RAM, kjøpt helt ny AC power cord, sjekket temperatur og passet på at alt holdt seg under 50 C. Prøvd egentlig ALT. Har besøkt flere Apple "Offisielle" butikker i Oslo, men ingen hjelp å få. Jeg har desverre mistet kviteringen etter at jeg flyttet for ca 2-3 år siden, og personalet sier at jeg ikke kan få noe som helst støtte, ikke engang tanke på feilsøking fordi jeg ikke har kvittering. Så jeg er ganske, ganske tom for ide'er nå, ettersom at det er umulig å vite hva som skjer. BTW: Når jeg fjerner keyboard/topplokket av MacBook Pro'en, er det ingen problemer. <.< Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg har desverre mistet kviteringen etter at jeg flyttet for ca 2-3 år siden, og personalet sier at jeg ikke kan få noe som helst støtte, ikke engang tanke på feilsøking fordi jeg ikke har kvittering. Men jeg regner med at du har nettbank? Har du det kan du lete deg frem til kjøpet ditt der, da skal det rent juridisk gjelde som kvitering. Og hva med å sende den direkte inn til apple? Hver eneste maskin har sitt unike nummer, hvilket kan brukes til å finne ut hvor og når den er produsert. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Du bør kanskje være litt forsiktig med å si at den har hatt feilen siden den var ett år. Reklamasjon skal etter forbrukerkjøpsloven skje innen rimelig tid. Reklamerer man for sent kan man risikere å miste retten til å gjøre kravet gjeldende. Lenke til kommentar
GabrielMk3 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Nei, jeg hadde ikke nettbank på den tiden, eller nå... Men i hvertfall jeg sjekket serienummeret for en liten stund siden. Apple sa selv at den var ute av garantien (noe som jeg vet) osv. De bekreftet også at den gikk under reklamasjon i så fall. Jeg fikk også sjekket serienummeret med en annen side som oppgir all informasjon om dataen. MacBook Pro 3.1, Produsert januar 2008, satt sammen i Kina. Sende direkte til Apple? I så fall hvordan? Lenke til kommentar
GabrielMk3 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Du bør kanskje være litt forsiktig med å si at den har hatt feilen siden den var ett år. Reklamasjon skal etter forbrukerkjøpsloven skje innen rimelig tid. Reklamerer man for sent kan man risikere å miste retten til å gjøre kravet gjeldende. Jeg har vært innom Humac flere ganger, de sa ikke stort... Jeg har prøvd å reklamere flere ganger, men uten kvittering så går tydelig vis ikke det på Humac. <.< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå