Slimda Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Stygge jenter har nok større sjans for å låse seg inne, og dermed ende opp med å bli gamere, på lik linje med gutta. Men nå for tiden blir det bare mer og mer akseptabelt å spille dataspill, og dermed er det også en større mengde flotte jenter (og gutter) som blir gamere. Men som sagt tidligere, alltid unntak. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 HAHA XD Alle gutta i bakgrunnen kjører BERTSTARE.JPEG. 1 Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) [Til trådstarter] Ikke ta dette feil :> men på det bildet av hu dama så kan man ikke dømme så veldig, ettersom det eneste man ser ordentlig er fjeset og hu smilte litt rart så ikke ut som hu ville bli tatt bilde av hehe. -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 [Til trådstarter] Ikke ta dette feil :> men på det bildet av hu dama så kan man ikke dømme så veldig, ettersom det eneste man ser ordentlig er fjeset og hu smilte litt rart så ikke ut som hu ville bli tatt bilde av hehe. Nytt bilde da, Med ingame name fra lol btw, måtte si fra henne at her er hun litt mer piffa opp en vanlig, skal på byen. Har litt lyst og poengtere ut at man kun ordentlig ser fjeset igjen :3 men neida ^_^ søt jente det. Men igjen, det er ofte ikke hva du driver med som definere hvordan du ser ut, det er hva du gjør med deg selv. 1 Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Men igjen, det er ofte ikke hva du driver med som definere hvordan du ser ut, det er hva du gjør med deg selv. Jeg liker ditt synspunkt Takk takk Og må vel nesten legge hu til på lol siden hu la det ut nå, se om hu er noe flink Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Må innrømme at hvis jeg hadde møtt en pen jente som i tillegg spilte spill så ville det gjort meg ekstra interessert, vil heller ha en nerdete madam enn de gørr kjedelige A4-jentene jeg har møtt tidligere. Sminkeprodukter? Mote? Gjør en sak av passiv røyking? NO THANKS Prøver å se forbi det ytre, hun avslører seg oftest raskt om hun er idiot eller ikke så snart samtalen er i gang. 1 Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Stereotypier, på samme måte som mannlige gamere kan bli sett på som feite nerder uten snev av personlig hygiene. En gang for lenge siden, da gamere var en liten minoritet, så kan det ha vært noe sannhet i det. I dag er likevel spill blitt såpass vanlig at det er like vanskelig å beskrive en typisk gamer, som det er å beskrive en typisk tv-titter. Jeg vet om flere jenter som spiller, og ingen av de er hva jeg vil kalle stygge. Måten mange gamer jenter blir behandla på nettet er helt trist, jeg anbefaler alle å ta en titt på siden Fat, Ugly or Slutty, for å få et inntrykk av hva folk tillater seg å si med internettets anonymitet. Personlig så har jeg en policy på å ikke si noe over nettet som jeg ikke ville sagt face-to-face. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 At mange gamer-jenter kan være Attention Whores er det ingen tvil om, men stygge er absolutt ingen stereotypi. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Det er vel nesten et faktum er vel at skjønnheten/penhetsgraden til en person vil forandre hvordan en person vokser opp. Spesielt når man begynner å nå alderen 12-13 år, og man begynner å nå puberteten, så vil også utssendet ditt ha en god del å si for fremtidig yrke, utdanning, sosial omkrets, og egentlig alle andre forskjeller som blir påvirket av miljøet rundt deg. Og med det sagt, så er det vel ikke til å skjule under et teppe, at gaming ikke akkurat er kjent som den hobbyen/livsstilen som er mest vanlig blandt pene mennesker. Mye av grunnen kan jo være at du: 1. Ikke får vist deg i nevneverdig grad frem, og det fortrinnet du har av å være pen blir noe nøytralisert. 2. Det å sitte stille forran en datamskin er ikke noe som blir sett på som sundt. Du vil ikke bli brunere, lære deg å sminke/vise den beste siden din frem, trening, eller på noen måte minske f. eks kviser.Gaming i seg selv er med andre ord noe som ikke er positivt med tanke på skjønnhet. MEN, såklart. Du kan fortsatt være pen, men det kreves sånn halveis at du også driver på med andre ting. Tenker da selvsagt på trening, aktivitet, lære av andre hvordan man sminker/får vist seg fra sin beste side etc... Derfor synes jeg egentlig ikke det er så vanskelig å se hvorfor nettopp gamer havner innenfor nettopp denne stereotypen. At man velger å skille alle over en kam er jo en helt annen sak. Jeg liker selv ikke å dele inn personer i stereotyper, og spesielt ikke når det kommer til gaming, da jeg vet fra erfaring at det finnes masse flotte (rent utseendemessig) også innenfor denne grenen. Jeg VET også at det finnes en god del folk der ute som rett og slett "elsker" å kategorisere og se på stereotyper. Av de mer ekstreme tilfellene så har jeg møtt jenter på byen som virkelig blir satt ut, og nekter for å godta det faktum at jeg har spilt mer enn bare et spill i mitt liv når de får vite det litt senere. De kunne rett og slett ikke godta det faktum at (om kanskje ikke en hardbarka gamer, så i hvertfall en som liker å spille, samt teknisk innsikt) jeg for dem var en pen, hyggelig og sosial fyr som spilte spill. For hu, så ble alle personer lagt i forskjellige mentale "bokser", og problemet var at jeg gikk rett og slett i to forskjellige. Den ene var "gamer-boksen", som var ensbetydene med det å være lite attraktiv og rar. Den andre var vel noe som "kjekk/intressang", som da var ensbetydene med det motsatte. Jeg kunne ikke være i begge, så jeg måtte nesten velge. Kort sagt: Tenkt dere om før man dømmer personer grunnet arbeid, livsstil, klær etc... Det skal vel sies at enden på visa ble at jeg kanskje valgte den mest positive "boksen" og valgte bort den gamer-delen, og heller fokuserte på førsteinntrykket hennes. (utseendemessig en flott dame) Så kan hun nå tro hva hun vil. For hennes beste så håper jeg hun kanskje har et litt annet syn på det å fordømsdømme SÅ ille. Endret 5. juni 2011 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Denne tråden er tvers gjennom patetisk og har ingenting med spill å gjøre. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 At den er feilpostet er jeg helt enig i ja. Men det bør vel ikke være noen tvil ut fra overskriften om hva den handler om, så ingen unnskyldning for å bli "overrasket" om at den ikke handler om spill.... Og siden du har klikket deg inn hit, lest gjennom den, og deretter svart, så du er vel like patetisk som resten av oss. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 At den er feilpostet er jeg helt enig i ja. Men det bør vel ikke være noen tvil ut fra overskriften om hva den handler om, så ingen unnskyldning for å bli "overrasket" om at den ikke handler om spill.... Og siden du har klikket deg inn hit, lest gjennom den, og deretter svart, så du er vel like patetisk som resten av oss. Tja , er faktisk delvis uenig i at den er feilpostet , den omhandler jo generelt personer som spiller spill og er jo dermed passe relevant for at jeg vil påstå at det er greit at den er her, men det er ikke noe tvil om at den også passer godt inn på andre deler av forumet. Spørsmålet er dog hvor den vil trekke mest interesse , under feks samfunn/media eller her på spill delen? Uansett så tror jeg egentlig at spørsmålet trådstarter stiller, egentlig er basert på en Lokal Generalisering mer enn noe annet, og at dette kan variere kraftig fra område til område og avhengig av hvem du spør. Min erfaring er uansett at de fleste Gaming jentene er faktisk gjennomsnittelig normale og selvfølgelig noen som er godt over / under skalaen også ^_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå