hantimilon Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg bruker pcen veldig sjelden. Men spiller noen spill av og til. Har en Q6600, 2gb ram ddr2, gtx250. Lurer på om jeg bare skal oppgradere til mere ram eller om jeg skal kjøpe oppgraderingspakke til intel?? Såvidt jeg så, så er ikke i3 noe raskere på benchmarken enn Q6600.. Hva bør jeg gjøre ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Fortell gjerne hva du har av hardware og OS, og et eventuelt budsjett på oppgradering så skal jeg eller andre finne på noe for deg Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Det kommer litt an på hvor du føler systemet du har nå gir begrensinger. Et noe kraftigere skjermkort vil nok være det beste alternativet mtp. bruksområdet ditt. Det du må ha i bakhodet når du evt. skaffer et nytt skjermkort er hvor kraftig strømforsyningen din er, og om den er av noenlunde kvalitet. Hvis den er på 4-500W+ kan et AMD HD6850 evt. HD6870 gi deg en fin boost i spill. Disse ligger på ca 1200kr+-. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Merker at når jeg laster inn spill, så tar det for lang tid. F.eks Heroes of Newerth, så bruker maskinen utrolig lang tid på å laste inn gamet første gang. Så det vil ikke gjøre så stort utslag å sette i mere ram? Hvordan vil jeg merke ram'en? Lenke til kommentar
777fan Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Kanskje gå for en SSD? Da unngår du forhåpentligvis lang loading. Hva med denne fra OCZ som for tiden er på tilbud hos Dustinhome? Eller denne fra Corsair som er litt raskere. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 CPUen din drar jo på årene. skal ikke mye til å gå forbi den. Du har også vel lite RAM i 2011. Skjermkortet ert så som så.. Skulle gjerne sett feks GT550 eller GTX560. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå