Musepeker Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hei, Jeg har planer om å installere en ny server hjemme med Windows operativsystem. (Har allerede en server som kjører Ubuntu server edition) Sjekket litt rundt etter noen billige og fant denne, også lurer jeg på, hva er "1 bruker-CAL" lisens? Vil det si at kun 1 klient kan være koblet til serveren om gangen? Hva har dette å si for feks. nettsider, spillservere etc.? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hvorfor vil du ha en 2008 server hjemme? Jeg mener hvilket bruksområde har du som tilsier at det er en smart ting? Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Hvorfor jeg skal ha den er vel likegyldig? Spørsmålet mitt var ang. lisensen, og ikke hva jeg skal bruke den til. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 1bruker cal lisens vil si at 1 bruker kan være pålogget samtidig (direkte mot serveren) ikke det at jeg skjønner hva du skal med en SBS 2008 server hjemme anyhow. Men jeg vil anbefale deg å laste ned og installere prøveversjonen før du går til innkjøp av en MS server for å ha hjemme. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Dette er som nevnt en brukerlisens. Den gir èn bruker rett til å koble seg mot enSBS-server, som må kjøpes separat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå