Gå til innhold

HTC Desire problem. Skrur seg av og fryser på oppstartsskjermen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå hatt en HTC Desire i ett år. I det siste har den begynt å skape seg en del. Hvis jeg spiller, bruker nettleseren, filmer med kameraet ol. så blir skjermen svart etter en liten stund. Den er svart i ca 1-2 sekunder før den hvite oppstartsskjermen kommer frem, så blir den bare stående der. Hvis jeg bare lar den ligge slik så blir den betydelig varm etter noen minutter. Er ganske irriterende ettersom jeg må ta ut og inn batteriet, starte den opp for så at den fryser på ny. Dette må jeg gjenta flere ganger før den endelig starter normalt igjen.

Hva kan problemet være her? Jeg har ikke rootet telefonen. Har android versjon 2.2.

EDIT: Ser også at jeg ikke får lov til å flytte kontaktlisten min over til PCen igjennom HTC Sync. Hva kommer dette av? Tenkte å gjøre dette om jeg i verste tilfelle må re-installere telefonen.

EDIT2: Virker som telefonen min har begynt å lide av et overopphetningsproblem. Telefonen min er helt identisk i oppførselen som

. Hopp frem til 2min 50sek. Hva er det å gjøre med dette? Må jeg sende denne inn til HTC? Kjøpte telefonen på www.komplett.no i august i fjor.

- Frank

Endret av samaron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen har vel forslag til hva jeg kan gjøre? Må jeg kontakte HTC eller komplett om saken? Ser ut som jeg er nødt til å snart gå over til min gamle iPhone, den har aldri sviktet meg siden 2007. Er det en annen måte jeg kan ta backup av kontaktlisten min?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå hatt Desiren min inne på verksted. Det var for godt til å være sant. Jeg started den opp og skulle svare på en SMS jeg fikk. Mens jeg skrev meldingen, så restartet den seg selv. Altså, den ble overopphetet av å skrive SMS... Leste papiret som kom med telefonen hvor det står "resatt tlf." Jeg beskrev problemet nøye, likevel gjør dem nøyaktig det samme jeg gjorde, som ikke virket! Hvor vanskelig kunne det være å faktisk reparere telefonen? Jeg må altså kontakte dem igjen og skrive en ganske hissig e-post denne gangen? Har aldri hatt problem med en mobiltelefon før, så har aldri vært borti kundeservice/verksted. Har en følese at dette er starten på en lang krangel med komplett...

Lenke til kommentar

Jeg foretok en factory reset selv først. Ingen endring i overopphetningsproblemet. Jeg beskrev problemet nøye, likevel får jeg den i retur i samme stand. Servicepapiret sa "resatt tlf." Skulle nesten tro at dem tenker jeg er en idiot. Når en telefon streiker av å skrive en SMS, da er det noe galt med den. I dette tilfellet ser det stygt ut som en hardware feil, som er relativt normal i denne modellen. Etter å ha lest om flere som har opplevd samme feil, så har alle sagt at dem fikk ny innmat i telefonen. Altså hardware, ikke software. Viss dem ikke vil reparere telefonen, så skal jeg ha en tilsvarende eller bedre modell. Ikke holdbart at telefonen havarerer på under 1 år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For min del så var det noe feil på CPU / HovedKort. Sendte den inn til Deltaservice etter å ha forhørt meg med htc service. Om du bruker det ene skjemaet deres må du registrere serienummeret til mobilen, og HTC kan da sjekke om du har garanti på den, var i alle fall sånn til meg. Forsikra meg om det, siden jeg ikke ante hvilken butikk mobilen kom fra: Sendte til verkstedet og fikk mobilen tilbake (nesten) god som ny med nye deler (HK og CPU). Dessverre tok batteriet kvelden i løpet av seansen så jeg har enda ikke fått mobilen til å funke igjen, men batteri er i posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...