Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe motor på eBay

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en motor fra tyskland, siden jeg ikke fant noen motor i norge som passer til min hyundai h1 2000 turbo diesel.

http://cgi.ebay.de/Motor-Hyundai-H1-H200-Starex-2-5-TDI-73-Kw-D4BH-/200581954636?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2eb39dbc4c#ht_2401wt_952

Jeg har aldri kjøpt noe fra eBay før og lurer på om det er trygt?

Jeg er eller ikke helt sikker om motoren vil passe. Motorkoden på min hyundai er D4bhy89095, og det står D4BH som er det samme som de 4 første bokstavene.

Det står at MVA er inkludert, og det koster 99 eur for shipping, men koster det noe for toll eller noe?

Jeg skal ha motoren hos Skotvedt verksted i oslo.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å kjøpe en motor fra tyskland, siden jeg ikke fant noen motor i norge som passer til min hyundai h1 2000 turbo diesel.

http://cgi.ebay.de/Motor-Hyundai-H1-H200-Starex-2-5-TDI-73-Kw-D4BH-/200581954636?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2eb39dbc4c#ht_2401wt_952

Jeg har aldri kjøpt noe fra eBay før og lurer på om det er trygt?

Jeg er eller ikke helt sikker om motoren vil passe. Motorkoden på min hyundai er D4bhy89095, og det står D4BH som er det samme som de 4 første bokstavene.

Det står at MVA er inkludert, og det koster 99 eur for shipping, men koster det noe for toll eller noe?

Jeg skal ha motoren hos Skotvedt verksted i oslo.

Takk for svar

De sender kun innen Tyskland, og frakten på 99 euro er kun innenlands.

Lenke til kommentar

du kan sende en forespørsel om frakt til norge, erfaringsvis har jeg opplevd at "eBay'ere" sender til norge selv om det ikke står noe..

om du ikke kan tysk, skriv på engelsk..

ikke noe toll, kun moms..

den tyske momsen (16%) kan du få tilbake etterpå (søknad) , eller du kan kanskje få kjøpt den uten tysk moms.. avhengig av om selger er "godkjent" for export av varer

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan ikke fatte hvorfor du ikke heller vraker bilen, men sikkert ikke dumt å kjøpe en ny motor sammenlignet med en brukt. Du kunne trolig sett på mobile.de ,funnet en veldig billig tilsvarende bil for 5000-10000 kroner eller noe slik, og kjørt den til norge (med prøveskilter) og bare skiftet over motoren til din bil og solgt den andre som delebil.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...