Dragavon Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Eg trodde det kunne være noe galt med mitt gamle HD4870 X2, og bestillte ett Asus HD6970. Så kom det andre problemer som gjorde at eg skjønte det kunne være strømforsyningen som var dårlig og ikkje skjermkort. Fikk ny deler igår og skiftet strømforsyning siden det var minst arbeid pga vannkjøling på skjermkortet, og nå funker PCen fint og stabilt igjen. Er det noen vits i å oppgradere likevel? Vil eg få noen stor ytelsesforbedring om eg skifter skjermkortet? takk for alle svar Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Ytelseforbedringen der crossfire skalerer bra vil ikke være noe særlig stor. Men med 6970 vil du få fordelen av DirectX11, MLAA, EQAA, bedre texture filtering, Eyefinity, 2x mer effektiv minne og ikke minst mer stabil og pålitelig ytelse. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hvis du merker mye hakking nå, vil et HD 6970 gi deg bvetydelig mindre hakking, selv om fps-tallene ikke skulle tilsi noe slikt. Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvis du ikke har merket noe ytelsesproblemer som ikke skyldes resten av systemet ser jeg ikke et stort behov for å oppgradere. 4870x2 er fremdeles ganske brukbakt skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå