Danniiel Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hei. Jeg har eit ROCCAT Kave headsett.. Men nor jeg pluger det i, så funker det ikke. så nor jeg skal koble til høgtalerene igjen så er de ingen lyd ? noen som vet hva jeg må gjør for att headsette skal funke ?:o Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Du kobler vell til den grønne minijack porten? Har du installert lyddrivere/programvaren til hovedkort? Når jeg har installert lyddrivere og programvare er det slik når jeg plugger i noe nytt så må jeg velge hva det er for noe, hvis jeg plugger i mic og velger at det er høyttaler funker ikke mikrofonen jeg plugget i. Så ta å installer lyd-drivere/programvare. Det skal vell ligge på CD'en du fikk med hovedkortet, eller så kan du laste ned fra internett, fra hovedkort fabrikanten sin nettside. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Du kobler vell til den grønne minijack porten? Har du installert lyddrivere/programvaren til hovedkort? Når jeg har installert lyddrivere og programvare er det slik når jeg plugger i noe nytt så må jeg velge hva det er for noe, hvis jeg plugger i mic og velger at det er høyttaler funker ikke mikrofonen jeg plugget i. Så ta å installer lyd-drivere/programvare. Det skal vell ligge på CD'en du fikk med hovedkortet, eller så kan du laste ned fra internett, fra hovedkort fabrikanten sin nettside. Jamen nor jeg kobler til høgtalerene mine så funker jo di ?:o hvorfor ikke headsette?... Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Kan være at headsettet rett og slett er defekt. Jeg kjøpte et i fjor, og etter en dag sluttet det å virke. Da jeg leverte det tilbake sa de i butikken at de hadde fått inn over 50% av headsettene grunnet feil. Det er vel et 5.1 headset om jeg ikke husker feil. Har du satt opp lydinnstillingene i windows slik at de støtter 5.1 og ikke bare stereo? Får å få full effekt av headsettet så må du koble til 3 kabler om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Jamen nor jeg kobler til høgtalerene mine så funker jo di ?:o hvorfor ikke headsette?... Du skrev: Hei. så nor jeg skal koble til høgtalerene igjen så er de ingen lyd ? Derfor Men som firberblad, så er dette et 5.1 surround headsett, hvor det er tilsammen 4 minijacker som skal kobles til hvis du skal bruke mic i tillegg, for kun lyd er det vel 3 jacker du skal koble til. Alle disse må være koblet til, i riktig inngang. Endret 4. juni 2011 av Lami Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Jamen nor jeg kobler til høgtalerene mine så funker jo di ?:o hvorfor ikke headsette?... Du skrev: Hei. så nor jeg skal koble til høgtalerene igjen så er de ingen lyd ? Derfor Men som firberblad, så er dette et 5.1 surround headsett, hvor det er tilsammen 4 minijacker som skal kobles til hvis du skal bruke mic i tillegg, for kun lyd er det vel 3 jacker du skal koble til. Alle disse må være koblet til, i riktig inngang. Jeg har koblett til idi rette hulla, etter farge, Så funker ikke det, og nor jeg kobler det ut igjen så funker ikke lyden på høgtalerene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå