eiik Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg har et MSI P67A-GD55 hovedkort med en Intel 2500K som kjøles av en Cooler Master Hyper 212 Plus. Problemet jeg har er at jeg ikke finner ut hvordan jeg får satt vifta til å styres automatisk av Cpu temperaturen. Når dataen starter spinner den for fullt, og jeg må inn i Speedfan eller MSI Control Panel for å stille viften ned. Så jeg lurte på om noen hadde en måte å få vifta til å stå på 50% når jeg starter dataen, eller justere seg automatisk. Takker for svar. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Den kommer vel med en 4-pins vifte? Denne skal være stukket inn i CPU-FAN I BIOS skal det være noe som heter smart CPU fan control, det er ddet hvertfall hos meg, det ligger under monitoring mener jeg å huske. Hos meg er den rimelig simpel, med minimum-hastighetsvalg og "ønsket temperatur" 1 Lenke til kommentar
eiik Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Har du samme hovedkort? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg har forrige generasjon, jeg antar MSI ikke har oppdatert BIOS noe særlig siden da. Ligger under Settings->Advance->H/W Monitor CPU Smart Fan Target kan du stille inn på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå