H-K Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Hei, jeg har en bærbar datamaskin (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626293#extra) med en i3 380m 2.53 Ghz (denne har socket PGA988). Jeg vurderer å oppgradere til en i5 2500, som har en socket LGA1155. Hva er egentlig forskjellen på disse to socketene? Vil det gå å bytte prossesor, sånn uten videre? Hvis jeg må kjøpe nytt hovedkort - hvilke kriterier er det som gjelder når man skal kjøpe HK til bærbare maskiner? Takk for eventuelle svar! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Nei, det går ikke. Her kan du finne kompatible CPU'r: http://shop.ebay.com/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=PGA988&_sacat=See-All-Categories Lenke til kommentar
H-K Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Hmm, okay. Hvordan går jeg fram for å skaffe meg ett nytt HK i denne pcen? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Ebay, men alt av stasjonære deler kan du stortsett bare glemme å få til en bærbar. Oppgraderingsmuligheter av HK til bærbare er... Inteteksisterende stort sett, du er låst til hva din produsent tilbyr av modeller innen for det chassiset du har. Skal du begynne å fikle og vil ha mer power så er stasjonære eneste løsningen, masse kraft i en bærbar koster mer enn det smaker og en stasjonær denger bærbare på pris såpass hardt at det er skremmende. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Hmm, okay. Hvordan går jeg fram for å skaffe meg ett nytt HK i denne pcen? Det går ikke EDIT: Maskinen du har er også såpass liten at noen kraftigere CPU enn det du har vil føre til for varme komponenter. Endret 4. juni 2011 av arni90 Lenke til kommentar
H-K Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Hmm, okay. Hvordan går jeg fram for å skaffe meg ett nytt HK i denne pcen? Det går ikke EDIT: Maskinen du har er også såpass liten at noen kraftigere CPU enn det du har vil føre til for varme komponenter. Ok. Da får jeg kun kjøpe mer RAM og ny disk, istedet for CPU og HK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå