Gå til innhold

Dårlige hovedkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Abit NF7-S og Asus A7N8X Deluxe/GD er begge meget gode hovedkort. Førstnevnte er bedre med tanke på overklokking, og har i tillegg et bedre integrert lydkort.

Hovedregelen er nok uansett å satse på nForce2-baserte hovedkort.

Lydkortet på Abit og ASUS kortet er akkurat det samme vel, nforce2 lydkort greia med soundsorm, så "...og har i tillegg et bedre integrert lydkort." stemmer ikkje heilt

Men begge har gode lydkort :)

Lenke til kommentar
Lydkortet på Abit og ASUS kortet er akkurat det samme vel, nforce2 lydkort greia med soundsorm, så "...og har i tillegg et bedre integrert lydkort." stemmer ikkje heilt

Men begge har gode lydkort :)

Trodde Asus ikke hadde fullverdig "Soundstorm" men kan hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Er det ikke lettere å bare spørre om hvilket man BØR velge?  :wink:

synes ikke han bør kristiseres, det var meget orginalt og spøøre om noe han ikke bør velge :yes:

jeg vil si meg enig i det som blir sagt over, ikke kjøp Sis hovedkort, om du ikke er ute etter noe skikkelig budsjett greier.

Lenke til kommentar
[Få-kjeft-mode] Abit NF-7S (alle ver) er kilde til mange problemtråder på forumet. Er nok det beste i ytelse etc. men som sagt ... MYE PROB [/Få-kjeft-mode]

Så er også NF-7S et av de aller mest populære kortene... du må se på proporsjonaliteten i tallene. :roll:

Lenke til kommentar

hmmm, var sikker på at dette innlegget var glemt av alle for lengst, men det var det altså ikke. :)

Vel, som dere ser av signaturen min, kjøpte jeg et Abit KD7-G hovedkort med serialATA, USB2.0, AC97 lyd og ViA KT400-chipset samt AMD XP2500+ og 512mb TwinMos RAM. Valgte forøvrig Arctic Cooler kjøleløsning. Systemet funker som et uvær og uten å endre annet enn multiplieren i biosen så kjører nå systemet stabilt som XP3000+ ...dvs fra 1830mhz til 2160mhz. Veldig fornøyd og billig ble det også all den stund jeg jobber sammen med en kar som driver en av landets bedre webshoper! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...